Ο αμιγώς ηλεκτρικός αντικαταστάτης του Volvo XC90 θα μπορούσε να ονομαστεί Embla, σύμφωνα με τις νέες αιτήσεις κατοχύρωσης εμπορικών σημάτων που έγιναν από τη σουηδική μάρκα. «Αυτό θα είναι το πρώτο στο είδος του. Θα πρέπει επίσης να το διαχωρίσουμε από τον συνήθη τρόπο που δίνουμε ονόματα στα αυτοκίνητά μας», είπε το απερχόμενο αφεντικό της Volvo, Hakan Samuelsson, πέρυσι στην αποκάλυψη του Concept Recharge, ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου που η Volvo περιγράφει ως «μανιφέστο» του μέλλοντός της και προεπισκόπηση του νέου της SUV.

Το αυτοκίνητο, που θα ανταγωνιστεί το Land Rover Discovery, θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα SPA2 που θα επιτρέψει στο μεγαλύτερο SUV της μάρκας να εξηλεκτριστεί. Και το Recharge Concept χρησιμοποιεί την πλατφόρμα αυτή, η οποία είναι επεκτάσιμη για αυτοκίνητα που κυμαίνονται σε μέγεθος από το S60 έως το XC90. Η διάταξη είναι η πρώτη της Volvo που έχει ένα εντελώς επίπεδο πάτωμα με την μπαταρία από κάτω. Έτσι δεν θα υπάρχουν εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Άλλωστε η εταιρεία έχει θέσει στόχο μέχρι το 2025 το 50% των πωλήσεών της να είναι αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του Embla θα είναι το αυτόνομο σύστημα οδήγησης με αισθητήρες lidar και κάμερες επόμενης γενιάς. «Το προϊόν μας δεν θα είναι ποτέ ένα ρομποτικό ταξί», είχε πει ο Samuelsson, προσθέτοντας: «Θα είναι ένα premium αυτοκίνητο με ένα πολύ προηγμένο σύστημα cruise control, το οποίο θα μπορούσατε να το αποκαλέσετε αυτόματο πιλότο για αυτοκινητόδρομους».



Ερωτηθείς για το πόσο θα αυξήσει το κόστος του αυτοκινήτου μια τέτοια τεχνολογία, ο Samuelsson είπε: «Τι θα ήσασταν διατεθειμένοι να πληρώσετε για μια τέτοια λειτουργία, έναν αυτόματο πιλότο, που μπορεί να μετατρέψει το αυτοκίνητο σε γραφείο; 10.000 ή 15.000 δολάρια; Οι γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου μπορεί να κοστίζουν 5.000 δολάρια, επομένως περίπου 10.000 δολάρια είναι ρεαλιστικό κόστος για ένα τέτοιο χαρακτηριστικό».

Το Embla αναμένεται μέσα στο έτος και θα έχει σχεδιαστικά στοιχεία μεγάλου SUV και επιρροές από το Concept Recharge. Το αυτοκίνητο θα διαθέτει χαρακτηριστικά που συναντάμε σε ηλεκτροκίνητα μοντέλα, όπως η «ασπίδα της Volvo» στη θέση της παραδοσιακής μάσκας, νέες αναλογίες και τοποθέτηση των τροχών στις γωνίες του αυτοκινήτου, για μεγιστοποίηση του εσωτερικού χώρου.

Το εσωτερικό θα είναι μινιμαλιστικό με μια κατακόρυφη κεντρική οθόνη αφής 15 ιντσών, όπως στο Concept Recharge, που θα χρησιμοποιεί ένα λογισμικό νέας γενιάς που ονομάζεται VolvoCars.OS.