Το δεύτερο κύμα της κρίσης άρχισε τον Ιούλιο του 2021, όταν οι πωλήσεις υποχώρησαν σε διψήφιο ποσοστό σε σχέση με το 2020. Το Δεκέμβριο οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 949.252, μειωμένες κατά 22% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2020 και 25% κάτω συγκριτικά με το Δεκέμβριο του 2019, όταν δεν είχε κάνει την εμφάνισή του η πανδημία του κορονοϊού. Το 2021 ήταν το χειρότερο σε ταξινομήσεις στη Γερμανία από το 1985, στην Αυστρία από το 1984, στο Βέλγιο από το 1995 και στην Ολλανδία από το 1980.

«Η μία κρίση μετά την άλλη, είχαν αρνητικό αντίκτυπο στη ζήτηση αλλά και τις ταξινομήσεις. Η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα γύρω από την πανδημία του κορονοϊού μαζί με τη μακρά χρονικά έλλειψη ημιαγωγών, δημιούργησαν μία καταιγίδα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων», σχολίασε ο Felipe Munoz, αναλυτής στην JATO Dynamics.