Διαβάστε στο motorone.gr: Επιτυχής δοκιμαστική πτήση για το αεροταξί Prosperity I
Tο αεροταξί Prosperity I, ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δοκιμαστική πτήση proof-of-concept, κατά την οποία αλλάζει από κατακόρυφη απογείωση στην λιγότερο ενεργοβόρα οριζόντια πτήση και επιστρέφει στην κατακόρυφη πτήση για την προσγείωση. Η μη επανδρωμένη πτήση πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο στο πεδίο δοκιμών της Autoflight στην επαρχία JiangSu της Κίνας. Το αεροσκάφος ανέβηκε σε υψόμετρο 150 μέτρων και κινήθηκε με ταχύτητα έως 198 χλμ./ώρα.
Το Prosperity I σχεδιάστηκε για να αποφεύγει την κίνησε σε σύντομες μετακινήσεις μέσα σε μεγάλες πόλεις ή μεταξύ δύο πόλεων. Το 2025, που αναμένεται να είναι έτοιμο για εμπορικές πτήσεις, θα κάνει μέσα σε 10 λεπτά μια διαδρομή που με το αυτοκίνητο θα χρειαζόταν ώρες και μάλιστα χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια αλλά χωρίς να κοστίζει περισσότερο από ένα ταξί, για την ίδια διαδρομή.
Η μετάβαση από κάθετη σε οριζόντια κίνηση είναι ένα από τα πιο απαιτητικά κομμάτια της πτήσης του eVTOL. Για την κάθετη κίνηση χρησιμοποιεί οκτώ έλικες που σηκώνουν το βάρους 1500 κιλών ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος με τέσσερις επιβάτες στον αέρα. Μόλις φτάνει στα 150 μέτρα ύψος και η ταχύτητα είναι 160-175 χλμ./ώρα η σταθερή πτέρυγα μπορεί να δημιουργήσει ανύψωση.
Σε αυτό το σημείο, το Prosperity I μπαίνει στην φάση μετάβασης, κατά την οποία οι έλικες σταματούν να γυρίζουν και κλειδώνουν στην καλύτερη αεροδυναμικά θέση, ενώ οι έλικες στο πίσω μέρος ωθούν το αεροσκάφος εμπρός σαν ένα παραδοσιακό αεροπλάνο με σταθερά φτερά. Όλες αυτές οι αλλαγές γίνονται ομαλά και απρόσκοπτα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AutoFlight, Tian Yu, ο οποίος έχει πάνω από δύο δεκαετίες εμπειρία στο σχεδιασμό και την κατασκευή ηλεκτρικών αεροσκαφών και 300 ηλεκτρικές πατέντες που σχετίζονται με την αεροπορία, δήλωσε: «Η ομάδα και εγώ είμαστε ενθουσιασμένοι που ολοκληρώσαμε ομαλά την πτήση του eVTOL, ξεκλειδώνοντας τους ουρανούς για το Prosperity I και τα εμπορικά μας προϊόντα.»
Ο Mark Henning, Διευθύνων Σύμβουλος της AutoFlight Europe δήλωσε: «Η επίτευξη μιας ομαλής φάσης μετάβασης σε χρόνο ρεκόρ, υπογραμμίζει τις δυνατότητες της ομάδας μηχανικών της AutoFlight και μας δίνει μεγάλη εμπιστοσύνη καθώς προχωράμε στη φάση ανάπτυξης του πρώτου επανδρωμένου αεροσκάφος μας.
Η απλότητα της σχεδίασης του Prosperity I βασίζεται στην πατενταρισμένη διαμόρφωση «Lift and Cruise», η οποία συνδυάζει μεγαλύτερη αυτονομία και ασφάλεια με χαμηλή τεχνική πολυπλοκότητα, καθιστώντας την προσιτή στην κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία ως αεροταξί».
Το Prosperity I σχεδιάστηκε για να αποφεύγει την κίνησε σε σύντομες μετακινήσεις μέσα σε μεγάλες πόλεις ή μεταξύ δύο πόλεων. Το 2025, που αναμένεται να είναι έτοιμο για εμπορικές πτήσεις, θα κάνει μέσα σε 10 λεπτά μια διαδρομή που με το αυτοκίνητο θα χρειαζόταν ώρες και μάλιστα χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια αλλά χωρίς να κοστίζει περισσότερο από ένα ταξί, για την ίδια διαδρομή.
Η μετάβαση από κάθετη σε οριζόντια κίνηση είναι ένα από τα πιο απαιτητικά κομμάτια της πτήσης του eVTOL. Για την κάθετη κίνηση χρησιμοποιεί οκτώ έλικες που σηκώνουν το βάρους 1500 κιλών ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος με τέσσερις επιβάτες στον αέρα. Μόλις φτάνει στα 150 μέτρα ύψος και η ταχύτητα είναι 160-175 χλμ./ώρα η σταθερή πτέρυγα μπορεί να δημιουργήσει ανύψωση.
Σε αυτό το σημείο, το Prosperity I μπαίνει στην φάση μετάβασης, κατά την οποία οι έλικες σταματούν να γυρίζουν και κλειδώνουν στην καλύτερη αεροδυναμικά θέση, ενώ οι έλικες στο πίσω μέρος ωθούν το αεροσκάφος εμπρός σαν ένα παραδοσιακό αεροπλάνο με σταθερά φτερά. Όλες αυτές οι αλλαγές γίνονται ομαλά και απρόσκοπτα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AutoFlight, Tian Yu, ο οποίος έχει πάνω από δύο δεκαετίες εμπειρία στο σχεδιασμό και την κατασκευή ηλεκτρικών αεροσκαφών και 300 ηλεκτρικές πατέντες που σχετίζονται με την αεροπορία, δήλωσε: «Η ομάδα και εγώ είμαστε ενθουσιασμένοι που ολοκληρώσαμε ομαλά την πτήση του eVTOL, ξεκλειδώνοντας τους ουρανούς για το Prosperity I και τα εμπορικά μας προϊόντα.»
Ο Mark Henning, Διευθύνων Σύμβουλος της AutoFlight Europe δήλωσε: «Η επίτευξη μιας ομαλής φάσης μετάβασης σε χρόνο ρεκόρ, υπογραμμίζει τις δυνατότητες της ομάδας μηχανικών της AutoFlight και μας δίνει μεγάλη εμπιστοσύνη καθώς προχωράμε στη φάση ανάπτυξης του πρώτου επανδρωμένου αεροσκάφος μας.
Η απλότητα της σχεδίασης του Prosperity I βασίζεται στην πατενταρισμένη διαμόρφωση «Lift and Cruise», η οποία συνδυάζει μεγαλύτερη αυτονομία και ασφάλεια με χαμηλή τεχνική πολυπλοκότητα, καθιστώντας την προσιτή στην κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία ως αεροταξί».