Ποια τεχνολογία θα οδηγήσει σε ουδέτερο ισοζύγιο CO2; Αυτό είναι το ερώτημα που απασχολεί σήμερα τον κλάδο των φορτηγών, τον τομέα ενέργειας και την πολιτική. Η Daimler Truck ακολουθεί στρατηγική δύο κατευθύνσεων για τον εξηλεκτρισμό του χαρτοφυλακίου της τόσο με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία όσο και με συστήματα κίνησης υδρογόνου. Ο λόγος είναι οι εντελώς διαφορετικές χρήσεις των φορτηγών, αφού τα συστήματα υδρογόνου καλύπτουν καλύτερα τις δύσκολες εφαρμογές του τομέα των βαρέων μεταφορών και των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων.

Σύμφωνα με τον Δρ. Andreas Gorbach, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG, επικεφαλής της Τεχνολογίας Φορτηγών, οι ενεργειακές απαιτήσεις μπορούν να καλυφθούν γρήγορα και οικονομικά μόνο με τη χρήση και των δύο τεχνολογιών. Στο μέλλον, σχεδόν καμία χώρα στον κόσμο δεν θα μπορεί να είναι αυτάρκης όσον αφορά την πράσινη ενέργεια σε ανταγωνιστικές τιμές.

Κατά συνέπεια, θα πρέπει να συμμετέχουν στο παγκόσμιο εμπόριο με πηγές ενέργειας ουδέτερου ισοζυγίου CO2. Το πράσινο υδρογόνο θα παίξει σημαντικό ρόλο, καθώς στο μέλλον θα διατίθεται σε πολύ ελκυστικές τιμές. «Φιλοδοξία μας είναι, έως το 2039 να προσφέρουμε στις βασικές αγορές μας παγκοσμίως μόνο νέα οχήματα με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα κατά τη χρήση.» είπε ο Gorbach.

Περισσότερες από 40 κυβερνήσεις παγκοσμίως έχουν δρομολογήσει ολοκληρωμένα σχέδια υδρογονοκίνησης, αφού μακροπρόθεσμα, μόνο το υδρογόνο θα προσφέρει μια σταθερή, πλήρως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας που μπορεί να αποθηκεύεται.

Μαζί με τη Linde, η Daimler Truck αναπτύσσει εδώ και αρκετό καιρό την επόμενη γενιά τεχνολογίας ανεφοδιασμού υγρού υδρογόνου για φορτηγά με κυψέλες καυσίμου. Με αυτή τη συνεργασία, οι δύο εταιρείες επιδιώκουν να κάνουν τον ανεφοδιασμό όσο το δυνατόν πιο εύκολο. Στο πεδίο των υποδομών, η Daimler Truck θα συνεργαστεί για σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου κατά μήκος σημαντικών διαδρομών μεταφοράς στην Ευρώπη, με τις εταιρείες Shell, BP και TotalEnergies.

Η Daimler Truck, η IVECO, η Linde, η OMV, η Shell, η TotalEnergies και ο Όμιλος Volvo έχουν δεσμευτεί να συνεργαστούν για να συμβάλουν στη δημιουργία των συνθηκών μαζικής διάθεσης φορτηγών υδρογόνου στην Ευρώπη στο πλαίσιο του H2Accelerate (H2A). Επιπλέον η Daimler Truck, σε συνεργασία με τον Όμιλο Volvo, ίδρυσε το 2021 την κοινοπραξία Cellcentric, η οποία στοχεύει να γίνει ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές συστημάτων κυψελών καυσίμου παγκοσμίως.

Η Daimler Truck εφαρμόζει ήδη τη στρατηγική δύο κατευθύνσεων. Έτσι η μαζική παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας Mercedes-Benz eCitaro και Mercedes-Benz eActros ξεκίνησε το 2018 και το 2021, αντίστοιχα. Τα Mercedes-Benz eEconic, FUSO eCanter και Freightliner eCascadia θα ακολουθήσουν αργότερα εφέτος, ενώ προγραμματίζεται η κυκλοφορία κι άλλων οχημάτων.

Όσον αφορά το υδρογόνο, το πρωτότυπο όχημα με κυψέλη καυσίμου Mercedes-Benz GenH2 Truck υποβάλλεται σε εντατικές δοκιμές από πέρυσι, τόσο στην πίστα δοκιμών της εταιρείας όσο και σε δημόσιους δρόμους. Στόχος είναι να πετύχει αυτονομία για περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα και η έναρξη της παραγωγής προγραμματίζεται για το 2027.