Εντυπωσιακός σχεδιασμός, μηδενικοί ρύποι και υψηλές επιδόσεις σε ένα compact αμάξωμα όπου αφθονούν οι χώροι και η τεχνολογία, προδιαγράφοντας ένα συναρπαστικό ηλεκτρικό μέλλον –στο τώρα.

Η κατηγορία των compact SUV είναι η δημοφιλέστερη όλων. Προς αποφυγή απαρίθμησης συνεχώς αυξανόμενων μεγεθών, αρκεί κανείς, όντας σταματημένος σε ένα τυχαίο φανάρι, να ρίξει μια ματιά γύρω του για να διαπιστώσει τους ραγδαίους ρυθμούς με τους οποίους  η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων καταλαμβάνει την άσφαλτο.

Η δεύτερη κυρίαρχη τάση της εποχής είναι φυσικά η ηλεκτροκίνηση η οποία, για όσους ακόμα αμφιβάλλουν, δεν αποτελεί μια φευγαλέα εφεύρεση αλλά την ύλη που σμιλεύει ήδη το αύριο της αυτοκίνησης.

Αποτελώντας την πρώτη compact πρόταση της Audi με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία το Q4 e-tron πληροί και τις δύο παραπάνω «προϋποθέσεις», εκπληρώνοντας έτσι τόσο το παρόν όσο και το μέλλον.

Επειδή όμως σύμφωνα με μια διάσημη ρήση ο παρόντας χρόνος είναι τελικά και ο μεγαλύτερος σε διάρκεια, το… παρών του compact ηλεκτροκίνητου SUV της γερμανικής φίρμας στο σήμερα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι κάτι παραπάνω από ηχηρό.

Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, τη δυναμική Q4 e-tron Sportback που υπακούει στα coupe SUV ήθη και την παραδοσιακή, πιο τετραγωνισμένης λογικής Q4 e-tron, το γερμανικό μοντέλο υιοθετεί μια πρωτοποριακή και σαφώς πιο τολμηρή αισθητική σε σχέση με τις συνήθειες της Audi.

Η σιλουέτα του 4,59 μέτρων γερμανικού SUV έχει σμιλευτεί με πιο εξωστρεφή τρόπο, ισορροπώντας ανάμεσα σε δυναμισμό και μια clean cut αίσθηση που συμβαδίζει απολύτως αλλά και αναδεικνύει την ταυτότητά του ως αμιγώς ηλεκτροκίνητου.

Στοιχεία όπως η διακεκομμένη, μυώδης γραμμή που ξεκινά από τα πλευρά του καπό και καταλήγει στους πίσω θόλους, οι πτυχώσεις σε «κρίσιμα» σημεία του αμαξώματος, οι λείες επιφάνειες,  οι ακμές στο μοτίβο που περιστοιχίζει την γρίλια, η έντονη κλίση στις πρώτες κολώνες και οι κοντοί πρόβολοι, δίνουν το περίγραμμα μιας πρότασης που, ανεξαρτήτως επιλογής αμαξώματος,  δείχνει να συμπυκνώνει την καινοτομία αλλά και την χρηστικότητα ως και την παραμικρή λεπτομέρεια.

Από το παζλ δεν λείπει φυσικά, το κάτι παραπάνω που χαρακτηρίζει την premium Αudi  καθώς εκτός από την πληθώρα επιλογών σε συνδυασμούς και αποχρώσεις, η γερμανική φίρμα δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του Q4 e-tron να διαφοροποιήσει το αυτοκίνητο του διαλέγοντας μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών μοτίβων για τα φωτιστικά σώματα Matrix LED.

Μένοντας στην… φωτεινή πλευρά, η χαρακτηριστική γραμμή LED που διατρέχει το πίσω τμήμα ενώνοντας τα φωτιστικά σώματα και αποτελεί την νέα αγαπημένη τάση των σχεδιαστών δείχνει στην προκειμένη περίπτωση να έχει βρει την ιδανική υλοποίηση.

Εκτός από αισθητικούς σκοπούς η σχεδίαση υπηρετεί και τις αεροδυναμικές ανάγκες μιας κατασκευής που κρίνεται και με όρους αποδοτικότητας. Για την ακρίβεια ο συντελεστής οπισθέλκουσας διαμορφώνεται σε 0.28 για την SUV και σε 0.26 για την Sportback έκδοση κάτι που, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Audi, έχει συνεισφέρει στην συνολική αυτονομία των 520 χλμ. κατά περίπου 40 χλμ.

Ψηφιακή ελίτ και άνεση

Στα ενδότερα, εκτός από τη δεδομένη διαπίστωση μιας πρωτόγνωρης ευρυχωρίας για τα μεγέθη του γερμανικού SUV, αναπόφευκτα το πρώτο πράγμα που τραβά το βλέμμα είναι ο καταιγισμός ψηφιακής τεχνολογίας.

Ξεκινώντας αντίστροφα, η ευφυής διάταξη η οποία προκύπτει από τις εξασφαλίσεις της ηλεκτροκίνησης όσο και από τις σοφές επιλογές των μηχανικών της Audi, προσφέρουν ωφέλιμο όγκο για το πορτ μπαγκάζ από 520 έως 1.490 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, μεγέθη ευθέως συγκρίσιμα με το μεγαλύτερο Q5. Κατ΄αναλογία, ο εσωτερικός χώρος είναι  εξίσου γενναιόδωρος με το Q7 ενώ, ελλείψει παραδοσιακού τούνελ μετάδοσης, το μεσαίο πίσω κάθισμα υπόσχεται μια πρωτόγνωρα άνετη φιλοξενία.

Την ψηφιακή υπεροπλία του Q4 e-tron εξασφαλίζει η παρουσία δύο οθονών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment με διαγώνιο 12,3  για τον πρώτο και 10,1 ή προαιρετικά 11,6 ιντσών για το δεύτερο.

“Συνδυαστικά και με την χαρακτηριστικά κεκλιμένη διάταξη του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης συνιστούν ένα σαφώς οδηγοκεντρικό περιβάλλον”

Το Virtual Cockpit προσφέρει ως συνήθως πλήθος δυνατοτήτων παραμετροποίησης αναλόγως με τις επιθυμίες και τις ανάγκες του οδηγού που μπορεί να χρησιμοποιήσει για την διαχείρισή τους είτε τις επιφάνειες αφής του τετραγωνισμένου τιμονιού είτε το σύστημα φωνητικού ελέγχου.

Σε απόλυτη συμφωνία με τον φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του Q4 e-tron, η Audi προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής επενδύσεων εξολοκλήρου κατασκευασμένων από ανακυκλωμένα υλικά τα οποία ούτως ή άλλως έχουν την «τιμητική» τους στο συγκεκριμένο μοντέλο, αποδεικνύοντας έμπρακτα την συνολική θεώρηση της Audi σε ό,τι αφορά τον παραπάνω χαρακτηρισμό

 

Στα χρηστικά ψηφιακά στιγμιότυπα του Q4 συγκαταλέγεται και το προαιρετικό head-up display επαυξημένης πραγματικότητας το οποίο εμφανίζει σε προοπτική τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης, αλλά και κρίσιμες πληροφορίες και προειδοποιήσεις που αφορούν τα συστήματα υποβοήθησης.

Συνδυαστικά και με την χαρακτηριστικά κεκλιμένη διάταξη του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης συνιστούν ένα σαφώς οδηγοκεντρικό περιβάλλον καθώς εκτός από μηδενικές εκπομπές ρύπων, το Q4 e-tron προσφέρει και υψηλές επιδόσεις.

Πολυσυλλεκτικά πληθωρικό

Στο προκείμενο, η κορυφαία έκδοση, Q4 50 e-tron, προσφέρει τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα χάρη στην συνύπαρξη δύο ηλεκτροκινητήρων στην αθέατη πλευρά της που, πλην της συνδυαστικής ισχύος των 299 ίππων, εξασφαλίζουν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς και φυσικά τα διακριτικά Quattro.

Την γκάμα συμπληρώνουν ακόμα δύο εκδόσεις, οι Q4 35 e-tron και Q4 40 e-tron , με έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς οι οποίες εξασφαλίζουν ισχύ 170 και 204 ίππων. Αναλόγως την έκδοση, το πολυτελές ηλεκτρικό SUV προσφέρεται με μπαταρίας αξιοποιήσιμης ενεργειακής απόδοσης 51,5 και 76,6 KWh οι οποίες παρέχουν τη δυνατότητα επαναφόρτισής τους σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 125 KW, διαδικασία που υπόσχεται την αναπλήρωση της ενέργειας που απαιτείται για περίπου 130 χλμ. σε 10 λεπτά.

Στην επαναφόρτιση των μπαταριών συνεισφέρει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, που ο οδηγός μπορεί είτε  να ρυθμίσει μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, αυξάνοντας ή μειώνοντας τον παρεμβατισμό του είτε να… αφεθεί στην τεχνητή νοημοσύνη που αξιολογεί τα δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης.

 

 

 

Εξαίρεση από τις διαθέσιμες ρυθμίσεις δεν αποτελούν τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης του Audi Drive Select ενώ προαιρετικά μπορεί να επιλεγεί σπορ ανάρτηση η οποία μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 1,5 εκατοστό και εγγυάται ακόμα μια πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης.

 

Όποια και να είναι η τελική επιλογή από τους παραπάνω πολυάριθμους συνδυασμούς, το Q4 e-tron αποτελεί την ιδανική ενσάρκωση για το μέλλον που θα επιθυμούσε κανείς για τους τέσσερις τροχούς όσο και για το ηλεκτρικό μέλλον της Audi.