Διαβάστε motorone.gr: Η Nissan φορτίζει… το -ηλεκτρικό- μέλλον της
Με υψηλές φιλοδοξίες κινείται προς το μέλλον η Nissan, στοχεύοντας σε πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας, υιοθετώντας καινοτόμες λύσεις.
Τα πλάνα για το άμεσο μέλλον, αλλά και όλα τα νέα, επερχόμενα μοντέλα της μας παρουσίασε η Nissan στην Ισπανία και την πίστα Jarama λίγες μέρες πριν, μέσα στον Μάρτιο. Μεγάλος στόχος είναι ο πλήρης εξηλεκτρισμός της γκάμας της. Κάτι που θα κάνει άμεσα, αφού από το 2023 θα σταματήσει την εξέλιξη συνόλων αμιγώς εσωτερικής καύσης.
Από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση, η Nissan μπορεί να υπερηφανεύεται για το Leaf το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που κατέχει την πρώτη θέση στις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Μετρά 12 χρόνια εμπορικής πορείας, αναμφίβολα επιτυχημένης, που έχει σηματοδοτήσει τις εξελίξεις σε ένα χώρο που τότε, στο ξεκίνημα της καριέρας του έμοιαζε απλώς με μια ευφάνταστη ιδέα, που δύσκολα θα λειτουργήσει.
Σήμερα, η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μονόδρομο για όλους τους κατασκευαστές και η Nissan δείχνει απόλυτα προετοιμασμένη, με πολλά εφόδια από την τεχνογνωσία που κουβαλάει από το Leaf. Μπορεί το συγκεκριμένο μοντέλο να αποτελεί οδηγό για την ιαπωνική εταιρεία, αλλά σε αυτή την παρουσίαση δεν είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο, κάνοντας διακριτικά λίγα βήματα πιο πίσω για να αφήσει χώρο για την αποκάλυψη των νέων τεχνολογιών και μοντέλων, όπως το υβριδικό Juke, το Qashqai e-Power, το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya και το ίδιας τεχνολογίας επαγγελματικό Townstar.
Ο μεγάλος στόχος είναι ο πλήρης εξηλεκτρισμός της γκάμας της, με υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και κατάργηση από το 2023 των αμιγώς θερμικών συνόλων. Μέχρι το 2026 η Nissan φιλοδοξεί ότι το 75% των αυτοκινήτων της που θα κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά θα είναι εξηλεκτρισμένα, ενώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα ήθελε αυτό το ποσοστό να φτάσει το 100%. Επιπλέον, η βιώσιμη κινητικότητα, με περιορισμό αρχικά και μηδενισμό αργότερα των εκπομπών άνθρακα, βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες της ιαπωνικής εταιρείας.
Διατηρώντας τη γνώριμη φιγούρα, με μικρές διακριτικές αλλαγές εξωτερικά, που εστιάζουν στους μεγάλους τροχούς ιδιαίτερης σχεδίασης «δάνειο» από το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya, και το λογότυπο Hybrid που συναντάμε σε τρία σημεία του αμαξώματος, τις πόρτες και το πίσω μέρος, το Juke Hybrid εστιάζει στην ουσία και πιο συγκεκριμένα στην απόδοση.
Για την επίτευξη αυτού έχει ανασχεδιαστεί το κάτω μέρος, που τώρα είναι επίπεδο, για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, όπως και η πίσω αεροτομή. Στα σπουδαιότερα, το υβριδικό B-SUV, εφοδιάζεται τώρα με έναν νέο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων (προίκα από τη συνεργασία με τη Renault) που αποδίδει 94 ίππους και συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό 49 ίππων, με τη συνδυαστική απόδοση να μην ανακοινώνεται επίσημα, αλλά να είναι περίπου 25% αυξημένη σε σχέση με το γνωστό 1.000άρη turbo.
Συνδυάζεται με ένα έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη που εκκινεί το Juke αμιγώς ηλεκτρικά και μπορεί να συνεχίζει να το κάνει μέχρι την ταχύτητα των 55 χλμ./ώρα. Επίσης διαθέτει λειτουργία e-Pedal για οδήγηση με ένα πεντάλ, αυτό του γκαζιού, που βελτιώνει την ανάκτηση ενέργεια, ενώ προσφέρει και περισσότερη άνεση.
Το Qashqai e-Power μπαίνει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με ένα εξελιγμένο υβριδικό σύστημα. Στην πράξη πρόκειται μια εναλλακτική μορφή ηλεκτρικής κίνησης, με όλα τα πλεονεκτήματα αυτής και χωρίς το βασικότερο μειονέκτημα, που αφορά το άγχος της αυτονομίας και τη φόρτιση. Πρόκειται για ένα σύστημα που εξελίχθηκε εξολοκλήρου από τη Nissan και συνδυάζει ένα ηλεκτρικό κινητήρα με έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων.
Ο πρώτος φροντίζει για την κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ ο δεύτερος διαδραματίζει το ρόλο της γεννήτριας, αφού δεν συνδέεται με τους τροχούς, παρά μόνο με το ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο και φορτίζει. Η έκδοση e-Power του Qashqai αποτελεί την ισχυρότερη του μοντέλου, αφού αποδίδει 190 ίππους και 330 Nm ροπής, ενώ πέρα από την αυξημένη απόδοση, διακρίνεται και για τη χαμηλότερη κατά κατανάλωση. Η μετάδοση περνάει στους εμπρός τροχούς, με το Qashqai e-Power να αποδεικνύεται ιδιαίτερα εύκολο και ευχάριστο στο δρόμο, χάρη και στην ηλεκτρική του φύση.
Ariya
Το Ariya σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη Nissan. Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό coupe-crossover που εντάσσεται στη γκάμα της και θα αποτελέσει αναμφίβολα τη ναυαρχίδα της. Το μεσαίου μεγέθους Ariya πατάει σε μια νέα πλατφόρμα CMF-EV για μοντέλα του «είδους» που του χαρίζει πλεονεκτήματα σε επίπεδο ακαμψίας, οδικής συμπεριφοράς, ασφάλειας και ευρυχωρίας.
Ξεχωρίζει για τη σχεδιαστική του προσέγγιση, ενώ διακρίνεται για τους χώρους που προσφέρει λόγω της πλατφόρμας του, αλλά και την τεχνολογία του. Διατίθεται με κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς με σύστημα e-4ORCE, με αντίστοιχα έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες έναν σε κάθε άξονα. Οι εκδόσεις είναι 63 ή 87 kWh 2WD ή 87 kWh e-4ORCE, με αυτονομία 360, 500 και 460 χιλιόμετρα αντίστοιχα.
Townstar
Το Townstar είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του επαγγελματικού μοντέλου της Nissan. Έχει σχεδιαστεί με γνώμονα της ευκολία στη χρήση, παρέχοντας παράλληλα όλα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης. Μπορεί να καλύψει έως 300 χιλιόμετρα με μια μόνο φόρτιση, ενώ διαθέτει πληθώρα σύγχρονων συστημάτων και τεχνολογιών που ξεπερνούν τις 20.
Σύγχρονο και απόλυτα φιλικό στο χρήση είναι και το εσωτερικό του, το οποίο παραπέμπει ευθέως σε επιβατικές κατασκευές, παρέχοντας όλες τις ανέσεις και ευκολίες που κάνουν πιο ευχάριστη και εύκολη της συμβίωση μαζί του.
“Super” Leaf
Τέλος το επιδόρπιο περιελάμβανε ένα μοναδικό super Leaf, όπως μας το παρουσίασαν οι άνθρωποι της Nissan, το οποίο ταξίδεψε από την Ιαπωνία στην Ισπανία για να μας κάνει μια επίδειξη του συστήματος τετρακίνησης e-4ORCE, μέσω ανάκτησης ενέργειας, αλλά να μας δείξει και τις δυνατότητές του στις στροφές. Στην πράξη επιβεβαίωσε την ονομασία του, αφού αποδείχθηκε εξαιρετικά δυνατό (δεν μας ανακοίνωσαν ισχύ), με εντυπωσιακή επιτάχυνση. Σε αυτή τη δοκιμασία 0-100 χλμ./ώρα είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε πως λειτουργεί το σύστημα e-4ORCE κατά το φρενάρισμα.
Με κίνηση στους δύο τροχούς το σύστημα κάνει ανάκτηση μόνο με τους εμπρός τροχούς με το αυτοκίνητο να «γονατίζει» εμπρός. Με το e-4ORCE ενεργοποιημένο, το Leaf δεν παίρνει κλίσεις, αφού γίνεται ανάκτηση και από τους πίσω τροχούς, γεγονός που βοηθάει στην άνεση επιβατών και οδηγού ενώ παρέχει και καλύτερη σταθερότητα. Τομέα στον οποίο συμβάλει με τη σειρά και όσον αφορά τις στροφές και το σύστημα torque vectoring.