Η Fiat σκοπεύει να παρουσιάσει ένα νέο supermini και τρία crossover εντός της επόμενης πενταετίας, σε μια προσπάθεια αναγέννησης της γκάμας της ιταλικής μάρκας.

H Fiat σκοπεύει να διευρύνει και να εκσυγχρονίσει τη γκάμα της τα επόμενα πέντε χρόνια, δίνοντας έμφαση στις μικρότερες κατηγορίες. Μεταξύ των καινούργιων μοντέλων που θα λανσάρει η Fiat περιλαμβάνεται ένα supermini το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί το 2023 και τρία μικρά SUV, των οποίων ο σχεδιασμός έχει ολοκληρωθεί, όπως επιβεβαίωσε ο CEO της ιταλικής εταιρείας Olivier François. Στόχος της Fiat είναι ολόκληρη η γκάμα της να αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έως το 2027.

 

Στο τέλος αυτής της αναγέννησης της γκάμας της, η ιταλική μάρκα θα έχει στόλο 10 οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων ελαφρών επαγγελματικών. Το supermini Strada θα κυκλοφορεί μόνο στη Βόρεια Αμερική, ενώ την επόμενη πενταετία θα λανσαριστούν ισάριθμα αυτοκίνητα ανά περιοχή, ένα κάθε χρονιά. Στόχος της Fiat είναι να έχει πανομοιότυπα προϊόντα σε όλες τις αγορές της υφηλίου, πράγμα που έχει δυσκολευτεί να πετύχει στο παρελθόν, χωρίς να έχει καταφέρει να κατακτήσει ορισμένες αγορές με συγκεκριμένα μοντέλα.

Η Fiat θα ποντάρει σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για την ευρωπαϊκή αγορά. Το 500 και το Panda θα παραμένουν στη γκάμα της, με τον Olivier François να δηλώνει ότι υπάρχει χώρος για κάτι παραπάνω μεταξύ του 500 και του 500X. Ίσως λοιπόν δούμε και τρίτη έκδοση του εικονικού μοντέλου. Όσον αφορά το Panda, ενδέχεται να δούμε αισθητικά στοιχεία του κλασικού αρχικού σχεδιασμού, ενώ αναμένεται να παραμείνει η μινιμαλιστική προσέγγιση: θα είναι απλό, τραχύ και στιβαρό. Στόχος του θα είναι να αποτελεί ένα αυτοκίνητο πόλης φθηνότερο από το 500.

 

Το supermini κατηγορίας Β -στο μέγεθος του Punto δηλαδή- αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2023, μαζί με τρία SUV που θα κυμαίνονται μεταξύ 3,6 και 4,5 μέτρων. Τουλάχιστον δύο από τα αυτοκίνητα αυτά θα είναι επηρεασμένα από το concept Centoventi του 2019. To καινούργιο supermini δε θα φέρει το όνομα του Punto, θέτοντας τέλος σε έναν κύκλο τριών γενεών μεταξύ 1993 και 2018. Θα κληθεί να αναμετρηθεί με άλλα μοντέλα της Stellantis όπως το Peugeot 208, το Opel Corsa και το επερχόμενο Citroen C3.

Θα βασιστεί πιθανότατα την παλαιότερη πλατφόρμα CMP της Fiat Chrysler Automobiles (FCA), την οποία χρησιμοποιούν τα 208 και Corsa, που επιτρέπει το λανσάρισμα αμιγώς ηλεκτρικής παραλλαγής αλλά και έκδοσης με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι πιο ευέλικτες πλατφόρμες STLA της Stellantis δε θα ξεκινήσουν να χρησιμοποιπούνται πριν το 2026. Το νέο supermini είναι πιθανό να χρησιμοποιήσει κινητήριο σύνολο αντίστοιχο με αυτό των e-208 και Corsa-e, που αποδίδουν 138 ίππων, διαθέτουν μπαταρία 50 kWh και αυτονομία 338 χλμ.