Η Alfa Romeo θα ξεκινήσει την ανανέωση της γκάμας της από τη νέα Tonale και μετά θα ρίξει το βάρος στο μικρό SUV που βλέπετε στις φωτογραφίες και το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί το 2024. Ο επικεφαλής της εταιρείας, Jean-Philippe Imparato, υπόσχεται ότι παρά το μικρό του μέγεθος, θα έχει την οδηγική συμπεριφορά μιας Alfa Romeo.

Η Tonale θα βρεθεί στις εκθέσεις το δεύτερο εξάμηνο του 2022, αλλά η διοίκηση της ιταλικής μάρκας ήδη εστιάζει στο μικρότερο μοντέλο που θα δούμε περίπου 18 μήνες αργότερα. Τα σχέδια για αυτό το νέο αυτοκίνητο επιβεβαιώθηκαν στα πολωνικά μέσα ενημέρωσης στα τέλη του περασμένου έτους, όταν αποκαλύφθηκε ότι το εργοστάσιο της Stellantis στην περιοχή επιλέχθηκε για την κατασκευή νέων μοντέλων της Fiat, της Jeep και της Alfa Romeo. Και τα τρία οχήματα εκτιμάται ότι είναι μοντέλα που θα χρησιμοποιούν την αρχιτεκτονική CMP και την πλήρως ηλεκτρική e-CMP. Επίσης, θα κάνουν το εργοστάσιο του Tychy στην Πολωνία να λειτουργεί πιο κοντά στη μέγιστη απόδοσή του.

Μιλώντας στο Auto Express, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, έχει επιβεβαιώσει ότι το αυτοκίνητο που θα κυκλοφορήσει το 2024 είναι ένα μικρό αδελφάκι της Tonale, και είναι σχεδιασμένο για να αποκτήσει η ιταλική μάρκα παρουσία στην ακμάζουσα κατηγορία των μικρών SUV στην Ευρώπη. Οι αποκλειστικές μας εικόνες δείχνουν πώς θα μοιάζει το μικρό SUV της Alfa που όταν κυκλοφορήσει θα ανταγωνιστεί τα Audi Q2 και MINI Countryman. Ο Imparato δήλωσε πως είναι πεπεισμένος ότι η αρχιτεκτονική CMP, η οποία χρησιμοποιείται από το Peugeot 208, το Opel Corsa και το DS 3 Crossback, μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να προσφέρει την δυναμική οδήγηση που περιμένουν οι πελάτες της Alfa.

Αυτό το μικρό SUV θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία της εταιρείας που θα προσφέρεται σε αμιγώς ηλεκτρική μορφή αν και ο Imparato άφησε να εννοηθεί ότι θα είναι διαθέσιμο και ως υβριδικό. Η σειρά κινητήρων δεν προσφέρεται επί του παρόντος σε κανένα από τα μοντέλα της Stellantis με αρχιτεκτονική CMP, αλλά είναι πιθανό να ετοιμάζεται ένα νέο ήπια υβριδικό σύστημα 48 volt με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μέσω μιας κοινοπραξίας μεταξύ της Stellantis και της Punch Powertrains.

Ο βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων PureTech, που πιθανότατα θα είναι ο μόνος διαθέσιμος κινητήρας εσωτερικής καύσης του μοντέλου, δεν θα παρέχει μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, αλλά θα μπορεί να ενισχύσει την απόδοση του αυτοκινήτου εντός αστικού ιστού. Η τρικύλινδρη μονάδα μπορεί να παράγει έως 156 ίππους και μάλλον θα έιναι ο μεγαλύτερος κινητήρας της νέας Alfa, εκτός εάν οι μηχανικοί καταφέρουν να χωρέσουν τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων της Stellantis, που μπορεί να αποδώσει ισχύ άνω των 223 ίππων. Είναι πιθανό σε κάποιες αγορές να μην πωλείται καθόλου το μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

 

Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο θα πρέπει να έχει ισχύ 136 ίππων, αλλά η Alfa Romeo θα μπορούσε να τοποθετήσει και έναν δεύτερο κινητήρα στον πίσω άξονα, ώστε να το κάνει τετρακίνητο, όπως συμβαίνει και με το αντίστοιχο Jeep. Η χωρητικότητα της μπαταρίας αναμένεται να είναι περίπου 55 kWh. Ο Imparato επιβεβαίωσε επίσης ότι η Alfa Romeo θα είναι η πρώτη μάρκα του Ομίλου Stellantis που θα χρησιμοποιήσει την αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία πλατφόρμας STLA, με ένα μοντέλο που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2025 και θα ακολουθήσει άλλο ένα το 2026. Αυτά τα μοντέλα ίσως είναι οι διάδοχοι της Giulia και της Stelvio.