Διαβάστε στο motorone.gr: F1 - H FIA καταψήφισε το σχέδιο των 6 σπριντ για το 2023
Η FIA έχει μπλοκάρει προς το παρόν το σχέδιο της Formula 1 να αυξήσει τον αριθμό των αγωνιστικών Σαββατοκύριακων με σπριντ σε 6 την επόμενη σεζόν.
Στη συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1 στο Λονδίνο, οι ομάδες υποστήριξαν το σχέδιο της ιδιοκτήτριας εταιρείας του σπορ, Liberty Media, να αυξήσει τον αριθμό των αγωνιστικών Σαββατοκύριακων που περιέχουν σπριντ από τρία που είναι φέτος σε έξι για το 2023, σε αντίθεση με ό,τι είχε συμβεί πριν από την έναρξη της φετινής σεζόν.
Ωστόσο, όταν έφτασε η ώρα της ψηφοφορίας, το σχέδιο δεν εξασφάλισε τις απαιτούμενες ψήφους για να προχωρήσει σε εφαρμογή, καθώς η FIA δεν το υποστήριξε στη μορφή στην οποία προτάθηκε. Στην Eπιτροπή της F1, για να εγκριθεί οποιαδήποτε απόφαση τροποποίησης των κανονισμών θα πρέπει να έχει συγκεντρώσει 25 θετικές ψήφους από τις 30 συνολικά. Δέκα από αυτές τις ψήφους ανήκουν σε καθεμία από τις ομάδες, 10 ψήφους έχει η FOM (Formula One Management) και άλλους 10 η FIA.
Με τις ομάδες και τη FOM να συμφωνούν, η FIA ήταν αυτή που προέβαλε αντίσταση αυτή τη φορά. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας, Mohammed Ben Sulayem, ο οποίος διηύθυνε τη συνεδρίαση, είπε στους συμμετέχοντες ότι είναι πρόθυμος να εγκρίνει τον αυξημένο αριθμό σπριντ για την επόμενη χρονιά, μόνο αν γίνει οικονομική συνεισφορά στη FIA. Αναφέρεται ότι η στάση του Sulayem έφερε κάποιες αντιδράσεις στην αίθουσα με κάποιους να αναφέρουν ότι κίνητρο του προέδρου της FIA είναι η ‘απληστία’. Ωστόσο, η Διεθνής Ομοσπονδία συμφώνησε ότι θα διερευνήσει τον αντίκτυπο που έχουν τα επιπλέον σπριντ στο προσωπικό της, προτού επανεξεταστεί το ζήτημα.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η FIA έπειτα από τη συνεδρίαση, αναφέρεται: «Με το πρώτο από τα τρία σπριντ της σεζόν του 2022 να είναι δημοφιλές μεταξύ οπαδών και μετόχων το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Grand Prix της Emilia Romagna, η Formula 1 και οι ομάδες υποστήριξαν την επέκταση σε έξι σπριντ για τη σεζόν 2023, που θα διεξάγονται με την ίδια μορφή όπως το 2022. H FIA, ενώ υποστηρίζει την αρχή του αυξημένου αριθμού σπριντ, εξακολουθεί να αξιολογεί τον αντίκτυπο αυτής της πρότασης στις λειτουργίες και το προσωπικό της στις πίστες και θα παράσχει τα σχόλιά της στην Επιτροπή».
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής της Formula 1, συζητήθηκαν επίσης οι κανονισμοί που θα διέπουν τις μονάδες ισχύος από το 2026. Ένα από τα ζητήματα που προέκυψαν επί του συγκεκριμένου θέματος είναι να μην γίνουν πολύ πιο αργά τα μονοθέσια. Η αφαίρεση του ηλεκτροκινητήρα MGU-H και η μετάβαση σε 100% συνθετικά καύσιμα, αναμένεται να μειώσει την ιπποδύναμη των μονάδων ισχύος, παρά την αύξηση των δυνατοτήτων του υβριδικού συστήματος. Με τα φετινά μονοθέσια να είναι αρκετά βαριά (798 κιλά ελάχιστο βάρος με τον οδηγό), υπάρχουν φοβίες ότι τα μονοθέσια του 2026 διακινδυνεύουν να είναι αργά στις ευθείες. Συνεπώς, ζητήθηκε από τις ομάδες να μελετήσουν τρόπους με τους οποίους μπορεί να καταπολεμηθεί αυτό.
Η FIA έχει καθορίσει ορισμένα από τα χαρακτηριστικά που επιθυμεί να έχουν τα μονοθέσια Formula 1 της επόμενης γενιάς. Μεταξύ αυτών είναι η ικανότητα να ακολουθούν από κοντά το ένα το άλλο στην πίστα. Επίσης, η FIA θέλει να μειωθεί το μήκος και το βάρος τους, να αυξηθεί η ποσότητα τυποποιημένων ή βιώσιμων εξαρτημάτων και να γίνουν βελτιώσεις στην ασφάλεια, με τη χρήση ενεργών και συνδεδεμένων συστημάτων.
Η Επιτροπή της F1 ενέκρινε ομόφωνα μερικές ενημερώσεις όσον αφορά τους τεχνικούς κανονισμούς του σπορ για το 2023. Σύμφωνα με αυτές, οι τηλεοπτικές κάμερες εντός του κράνους των οδηγών θα είναι υποχρεωτικές από την επόμενη σεζόν, ενώ ο αριθμός σετ ελαστικών που θα έχει κάθε οδηγός στη διάθεσή του ανά αγωνιστικό Σαββατοκύριακο θα μειωθούν από 13 -που είναι αυτή τη στιγμή- σε 11.