Διαβάστε στο motorone.gr: To αμιγώς ηλεκτρικό Wiesmann Project Thunderball των 670 ίππων
Η γερμανική εταιρεία Wiesmann επιστρέφει με ένα εντυπωσιακό αμιγώς ηλεκτρικό χειροποίητο roadster 670 ίππων με ρετρό look.
Έπειτα από πολυετές διάλειμμα, η ανεξάρτητη γερμανική εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων Wiesmann, παρουσίασε το αμιγώς ηλεκτρικό roadster με κίνηση στους πίσω τροχούς Project Thunderball. Όπως αναφέρει η Wiesmann, το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί την απάντηση της εταιρείας στην επανάσταση της ηλεκτροκίνησης στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Από την ίδρυσή της το 1988, η Wiesmann έχει αποκτήσει μεγάλη φήμη για την κατασκευή σπορ αυτοκινήτων με ρετρό όψη, συνήθως εξοπλισμένων με κινητήρες από το τμήμα M της BMW. Η αλλαγή σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο είναι ένα σημαντικό βήμα, αλλά στα χαρτιά, η Wiesmann φαίνεται να έχει διατηρήσει ανέπαφα τα διαπιστευτήριά της , όσον αφορά τις επιδόσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε Wiesmann κατασκευάζεται στο χέρι από έμπειρους και εξειδικευμένους τεχνίτες.
Η ισχύς του Thunderball προέρχεται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες τοποθετημένους στο πίσω μέρος, οι οποίοι μεταδίδουν έως και 500 kW (670 ίππους) στους πίσω τροχούς και 1.100 Nm ροπής, με χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα. Όντας κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, το Project Thunderball ζυγίζει 1.775 κιλά με αναλογία βάρους/ισχύος 2,5 κιλών ανά ίππο, προσφέροντας αξιοσημείωτη ευελιξία και χειρισμό αντάξιο της Wiesmann.
Η αυτονομία που στοχεύει το συγκεκριμένο μοντέλο είναι τα 500 χιλιόμετρα, χάρη στην αρχιτεκτονική υψηλής τάσης 800V που παρέχει μέγιστη χωρητικότητα μπαταρίας 92 kWh (83 kWh διαθέσιμη). Η αυτονομία αυτή θα είναι αρκετά καλή για να ανταγωνιστεί πιο συμβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Ford Mustang Mach-E και το Ioniq 5. Υπάρχει επίσης ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, που βοηθά στην επίτευξη τόσο υψηλής αυτονομίας.
Μπορεί να φορτιστεί με την ενσωματωμένη μονάδα 22 kW σε οικιακή πρίζα ή εξαιρετικά γρήγορα (έως 300 kW DC) σε δημόσιο φορτιστή ταχείας φόρτισης. Η κατανάλωση εκτιμάται στα 20,5 kW ανά 100 χλμ. H μπαταρία εναλλασσόμενου ψύχεται από ένα συνδυασμό νερού και γλυκόλης και είναι σχεδιασμένη για να φορτίζεται σε υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Οι αναρτήσεις διαθέτουν ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές ράβδους, ενώ το σύστημα πέδησης διαθέτει δισκόφρενα 380 χλστ. με δαγκάνες 6 εμβόλων εμπρός και 4 στον πίσω άξονα.
Όπως και στα προηγούμενα αυτοκίνητά της, η Wiesmann έχει δώσει στο Thunderball πολλές σχεδιαστικές πινελιές εμπνευσμένες από τα κλασικά βρετανικά σπορ αυτοκίνητα. Στο εμπρός μέρος του μακρόστενου καπό, βρίσκεται μια γρίλια που θυμίζει αυτήν της Jaguar XK120, η οποία πλαισιώνεται από μεγάλα ανοίγματα προβολέων παρόμοια με την Jaguar MF4.
Στο πίσω μέρος βλέπουμε διπλά στρογγυλεμένα πίσω φώτα, όπως και στα προηγούμενα Weismann, με αεραγωγούς κάτω από αυτά. Πίσω αεροτομή και διαχύτης βελτιώνουν περαιτέρω τις επιδόσεις του Thunderball. Στο εσωτερικό υπάρχει ένας συνδυασμός ρετρό και μοντέρνων σχεδιαστικών πινελιών, με επτά αναλογικούς πίνακες στραμμένους προς τον οδηγό και δερμάτινα λουριά στις πόρτες. Στο κέντρο βρίσκεται μια οθόνη αφής και η κονσόλα από ανθρακονήματα, υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένο και το πίσω μέρος των καθισμάτων. Η τιμή του ξεκινάει από τα 301.700 ευρώ και είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες.
Από την ίδρυσή της το 1988, η Wiesmann έχει αποκτήσει μεγάλη φήμη για την κατασκευή σπορ αυτοκινήτων με ρετρό όψη, συνήθως εξοπλισμένων με κινητήρες από το τμήμα M της BMW. Η αλλαγή σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο είναι ένα σημαντικό βήμα, αλλά στα χαρτιά, η Wiesmann φαίνεται να έχει διατηρήσει ανέπαφα τα διαπιστευτήριά της , όσον αφορά τις επιδόσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε Wiesmann κατασκευάζεται στο χέρι από έμπειρους και εξειδικευμένους τεχνίτες.
Η ισχύς του Thunderball προέρχεται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες τοποθετημένους στο πίσω μέρος, οι οποίοι μεταδίδουν έως και 500 kW (670 ίππους) στους πίσω τροχούς και 1.100 Nm ροπής, με χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα. Όντας κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, το Project Thunderball ζυγίζει 1.775 κιλά με αναλογία βάρους/ισχύος 2,5 κιλών ανά ίππο, προσφέροντας αξιοσημείωτη ευελιξία και χειρισμό αντάξιο της Wiesmann.
Η αυτονομία που στοχεύει το συγκεκριμένο μοντέλο είναι τα 500 χιλιόμετρα, χάρη στην αρχιτεκτονική υψηλής τάσης 800V που παρέχει μέγιστη χωρητικότητα μπαταρίας 92 kWh (83 kWh διαθέσιμη). Η αυτονομία αυτή θα είναι αρκετά καλή για να ανταγωνιστεί πιο συμβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Ford Mustang Mach-E και το Ioniq 5. Υπάρχει επίσης ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, που βοηθά στην επίτευξη τόσο υψηλής αυτονομίας.
Μπορεί να φορτιστεί με την ενσωματωμένη μονάδα 22 kW σε οικιακή πρίζα ή εξαιρετικά γρήγορα (έως 300 kW DC) σε δημόσιο φορτιστή ταχείας φόρτισης. Η κατανάλωση εκτιμάται στα 20,5 kW ανά 100 χλμ. H μπαταρία εναλλασσόμενου ψύχεται από ένα συνδυασμό νερού και γλυκόλης και είναι σχεδιασμένη για να φορτίζεται σε υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Οι αναρτήσεις διαθέτουν ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές ράβδους, ενώ το σύστημα πέδησης διαθέτει δισκόφρενα 380 χλστ. με δαγκάνες 6 εμβόλων εμπρός και 4 στον πίσω άξονα.
Όπως και στα προηγούμενα αυτοκίνητά της, η Wiesmann έχει δώσει στο Thunderball πολλές σχεδιαστικές πινελιές εμπνευσμένες από τα κλασικά βρετανικά σπορ αυτοκίνητα. Στο εμπρός μέρος του μακρόστενου καπό, βρίσκεται μια γρίλια που θυμίζει αυτήν της Jaguar XK120, η οποία πλαισιώνεται από μεγάλα ανοίγματα προβολέων παρόμοια με την Jaguar MF4.
Στο πίσω μέρος βλέπουμε διπλά στρογγυλεμένα πίσω φώτα, όπως και στα προηγούμενα Weismann, με αεραγωγούς κάτω από αυτά. Πίσω αεροτομή και διαχύτης βελτιώνουν περαιτέρω τις επιδόσεις του Thunderball. Στο εσωτερικό υπάρχει ένας συνδυασμός ρετρό και μοντέρνων σχεδιαστικών πινελιών, με επτά αναλογικούς πίνακες στραμμένους προς τον οδηγό και δερμάτινα λουριά στις πόρτες. Στο κέντρο βρίσκεται μια οθόνη αφής και η κονσόλα από ανθρακονήματα, υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένο και το πίσω μέρος των καθισμάτων. Η τιμή του ξεκινάει από τα 301.700 ευρώ και είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες.