Διαβάστε στο motorone.gr: Μια μινιατούρα Porsche 911 Targa κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου στο χέρι
Το μοντέλο πλοίου στο Yacht Club Württembergischer στο Lindau, κατασκευασμένο από τον Elmar Roßmayer τράβηξε την προσοχή ενός μέλους της οικογένειας Porsche. Έτσι άρχισαν όλα. Ο 80χρονος σήμερα βιρτουόζος τεχνίτης θυμάται ακόμα εκείνο το πρώτο τηλεφώνημα που η Porsche του ζήτησε να κατασκευάσει μοντέλα των αυτοκινήτων της.
Η καριέρα του στην κατασκευή μοντέλων αυτοκινήτων άρχισε με μια πρώιμη Coupe 911. Η μπλε Targa σε κλίμακα 1:5 που σήμερα βρίσκεται στην έκθεση «50 χρόνια Porsche Design» στο μουσείο του Zuffenhausen ήταν η δεύτερη τέτοια κατασκευή του Roßmayer. Η μάρκα έχει πολλά τέτοια μικρά εκθέματα στη συλλογή της, όχι μόνο μοντέλα αυτοκινήτων, αλλά και τρόπαια, γλυπτά και άλλες μινιατούρες που δείχνουν πώς λειτουργούν διάφορες τεχνολογίες.
Ο Elmar Roßmayer εκπαιδεύτηκε ως μηχανικός στη Maybach στο Friedrichshafen και πάντα προτιμούσε να βρίσκεται στο εργαστήριο παρά στην τάξη. Ωστόσο, η Targa, η πρώτη ανοιχτή 911 της μάρκας έφερε τον έμπειρο τεχνίτη αντιμέτωπο με μια πολύ ιδιαίτερη πρόκληση: «Η Porsche ήθελε να κατασκευάσω ένα ολοκληρωμένο εσωτερικό, αφαιρούμενη οροφή και πίσω παράθυρο. Ενώ η Coupe σε κλίμακα 1:5 δεν είχε εσωτερικό, η μπλε Targa έπρεπε να έχει ακόμα και τις ζάντες της Fuchs.» θυμάται ο Roßmayer. Στην εποχή των τρισδιάστατων εκτυπωτών όλα αυτά θα ήταν εύκολα, όμως πριν από 54 χρόνια, όταν δημιουργήθηκε αυτή η μινιατούρα, τα πράγματα ήταν διαφορετικά.
Άρχισε με το αμάξωμα που κατασκευάστηκε από εποξική ρητίνη. Έπρεπε όμως πρώτα να φτιάξει ένα ξύλινο μοντέλο ως καλούπι. Συνεχώς ο τεχνίτης χρειαζόταν να βρίσκει λύσεις και να κάνει πατέντες για να προχωρήσει. Έφτιαξε το κάτω μέρος του ταμπλό με το προφίλ μιας σόλας παπουτσιού που έκοψε στο χέρι, ενώ για τα γράμματα πάνω στα ελαστικά χρησιμοποίησε ως καλούπι στοιχεία τυπογραφείου.
Οι ζάντες της Fuchs είναι μικρά έργα τέχνης, κατασκευασμένα στον τόρνο. Όπως και στο κανονικό αυτοκίνητο, στερεώνονται με μπουλόνια και μπορούν να αφαιρεθούν. Στο εσωτερικό, τα αλεξήλια κινούνται, όπως και τα καθίσματα. Τα πέντε στρογγυλά όργανα προστατεύονται από γυαλί, όπως και στο πραγματικό αυτοκίνητο και είναι ευανάγνωστα.
Η Porsche έμεινε απόλυτα ευχαριστημένη από το αποτέλεσμα και πλήρωσε με χαρά το τίμημα των 1.257,75 ωρών εργασίας, προς δέκα μάρκα την ώρα.
Μάλιστα η μάρκα παραλίγο να χάσει το μοντέλο που βρέθηκε ξανά στο εργαστήριό του Roßmayer, μαζί με μια 1:5 Porsche 914. Ο ίδιος τα επέστρεψε στην εταιρεία, η οποία τοποθέτησε την Targa σε περίοπτη θέση της ειδικής έκθεσης «50 Years of Porsche Design», μαζί με δύο πρωτότυπες 911, μια καρέκλα και ένα ζευγάρι των εμβληματικών γυαλιών ηλίου με εναλλασσόμενους φακούς.
Η καριέρα του στην κατασκευή μοντέλων αυτοκινήτων άρχισε με μια πρώιμη Coupe 911. Η μπλε Targa σε κλίμακα 1:5 που σήμερα βρίσκεται στην έκθεση «50 χρόνια Porsche Design» στο μουσείο του Zuffenhausen ήταν η δεύτερη τέτοια κατασκευή του Roßmayer. Η μάρκα έχει πολλά τέτοια μικρά εκθέματα στη συλλογή της, όχι μόνο μοντέλα αυτοκινήτων, αλλά και τρόπαια, γλυπτά και άλλες μινιατούρες που δείχνουν πώς λειτουργούν διάφορες τεχνολογίες.
Ο Elmar Roßmayer εκπαιδεύτηκε ως μηχανικός στη Maybach στο Friedrichshafen και πάντα προτιμούσε να βρίσκεται στο εργαστήριο παρά στην τάξη. Ωστόσο, η Targa, η πρώτη ανοιχτή 911 της μάρκας έφερε τον έμπειρο τεχνίτη αντιμέτωπο με μια πολύ ιδιαίτερη πρόκληση: «Η Porsche ήθελε να κατασκευάσω ένα ολοκληρωμένο εσωτερικό, αφαιρούμενη οροφή και πίσω παράθυρο. Ενώ η Coupe σε κλίμακα 1:5 δεν είχε εσωτερικό, η μπλε Targa έπρεπε να έχει ακόμα και τις ζάντες της Fuchs.» θυμάται ο Roßmayer. Στην εποχή των τρισδιάστατων εκτυπωτών όλα αυτά θα ήταν εύκολα, όμως πριν από 54 χρόνια, όταν δημιουργήθηκε αυτή η μινιατούρα, τα πράγματα ήταν διαφορετικά.
Άρχισε με το αμάξωμα που κατασκευάστηκε από εποξική ρητίνη. Έπρεπε όμως πρώτα να φτιάξει ένα ξύλινο μοντέλο ως καλούπι. Συνεχώς ο τεχνίτης χρειαζόταν να βρίσκει λύσεις και να κάνει πατέντες για να προχωρήσει. Έφτιαξε το κάτω μέρος του ταμπλό με το προφίλ μιας σόλας παπουτσιού που έκοψε στο χέρι, ενώ για τα γράμματα πάνω στα ελαστικά χρησιμοποίησε ως καλούπι στοιχεία τυπογραφείου.
Οι ζάντες της Fuchs είναι μικρά έργα τέχνης, κατασκευασμένα στον τόρνο. Όπως και στο κανονικό αυτοκίνητο, στερεώνονται με μπουλόνια και μπορούν να αφαιρεθούν. Στο εσωτερικό, τα αλεξήλια κινούνται, όπως και τα καθίσματα. Τα πέντε στρογγυλά όργανα προστατεύονται από γυαλί, όπως και στο πραγματικό αυτοκίνητο και είναι ευανάγνωστα.
Η Porsche έμεινε απόλυτα ευχαριστημένη από το αποτέλεσμα και πλήρωσε με χαρά το τίμημα των 1.257,75 ωρών εργασίας, προς δέκα μάρκα την ώρα.
Μάλιστα η μάρκα παραλίγο να χάσει το μοντέλο που βρέθηκε ξανά στο εργαστήριό του Roßmayer, μαζί με μια 1:5 Porsche 914. Ο ίδιος τα επέστρεψε στην εταιρεία, η οποία τοποθέτησε την Targa σε περίοπτη θέση της ειδικής έκθεσης «50 Years of Porsche Design», μαζί με δύο πρωτότυπες 911, μια καρέκλα και ένα ζευγάρι των εμβληματικών γυαλιών ηλίου με εναλλασσόμενους φακούς.