Διαβάστε στο motorone.gr: Η Hyundai θα κόψει τους δεσμούς της με τη Rimac
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Hyundai θα διακόψει τη συνεργασία της με την Rimac, της οποίας ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ανήκει πλέον στην Porsche.
Η Hyundai φέρεται να διακόπτει τους δεσμούς της με την κατασκευάστρια ηλεκτρικών supercars Rimac Automobili. Η Hyundai-Kia κατέχει από το 2019 ποσοστό 12% της κροατικής εταιρείας, αξίας 90 εκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, η Porsche, ιδιοκτήτρια του 10% της Rimac από το 2018, αγόρασε πέρυσι κι άλλες μετοχές της εταιρείας, για να αυξήσει το μερίδιό της σε 24%.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, αυτή η κίνηση της Porsche θα ωθήσει τη Hyundai να τερματίσει τη συνεργασία της με τη Rimac. Η Hyundai είχε δύο εγχειρήματα σε εξέλιξη με την Rimac: ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο -που δεν είχε ακόμη αποκτήσει όνομα- για να ενισχύσει τη γραμμή υψηλών επιδόσεων N της μάρκας και το Vision FK Concept, ένα σπορ sedan με κινητήρα υδρογόνου και μπαταρία της Rimac. Αναφέρεται ότι η Hyundai θα συνεχίσει μόνη της την εξέλιξη του πρώτου εκ των προαναφερθέντων μοντέλων, ενώ το δεύτερο αναμένεται να τερματιστεί, αν και η Rimac ισχυρίζεται ότι τα δύο εγχειρήματα εξακολουθούν να είναι ενεργά.
Η συμφωνία της Porsche με τη Rimac έδωσε επίσης στην κροατική μάρκα το 55% των μετοχών της νεοσύστατης Bugatti-Rimac, ενώ η εταιρεία από τη Στουτγκάρδη πήρε το υπόλοιπο 45%. Ουσιαστικά, αυτό δίνει στη Rimac τον έλεγχο της Bugatti, που διαθέτει ιστορία 113 ετών. Τα μελλοντικά μοντέλα της γαλλικής μάρκας θα εφοδιάζονται με τα ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα της Rimac. Σε αυτό το σημείο δεν είναι ακόμη σαφές αν η Hyundai-Kia θα πουλήσει το μερίδιο της Rimac που κατέχει, αλλά αν οι πληροφορίες είναι σωστές, δεν φαίνεται να υπάρχει ιδιαίτερο νόημα να το διατηρήσει.
Πιθανότατα η συμμαχία Rimac, Porsche και Bugatti έχει περισσότερο νόημα, καθώς η παραγωγή του ηλεκτρικού μοντέλου της κροατικής εταιρείας, Nevera, περιορίζεται σε 150 μονάδες και το κόστος αγοράς κάθε μίας εξ αυτών ανέρχεται σε 2,4 εκατομμύρια δολάρια. Ακόμη και ως αυτοκίνητο επιδόσεων Ν, το ηλεκτρικό μοντέλο της Hyundai θα απαιτούσε υψηλότερους ρυθμούς παραγωγής από αυτούς που είναι σε θέση να φέρει εις πέρας αυτή τη στιγμή η Rimac. Πρόκειται για μία εντελώς διαφορετική αποστολή από την κατασκευή αυτοκινήτων περιορισμένης παραγωγής, όπου τα χρήματα δεν αποτελούν εμπόδιο.