Διαβάστε στο motorone.gr: FIA ETCR - Pau - Η Cupra κυριαρχεί
Η ιδέα του Παγκόσμιου Κυπέλλου Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων Τουρισμού ξεκίνησε μόλις πέρυσι και φέτος έγινε επίσημος θεσμός της FIA. Δύο κατασκευαστές συμμετέχουν επίσημα στο θεσμό: η Cupra με το Leon e-Racer, η Hyundai με το Veloster N ETCR καθώς και η ιταλική ομάδα Romeo Ferraris, που έχει μετατρέψει την Alfa Romeo Giulia, ώστε να πληροί τους κανονισμούς του FIA ETCR.
Στο Πρωτάθλημα χρησιμοποιούνται ενιαίοι ηλεκτροκινητήρες τους οποίους παρέχουν οι διοργανωτές του θεσμού, με τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν το δικό τους πλαίσιο και αμάξωμα. Τα αυτοκίνητα διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα, που αποδίδουν 300 kW (402 ίππους) ισχύος, η οποία αυξάνεται σε 500 kW (670 ίππους) στη λειτουργία push-to-pass, ενώ η μπαταρία έχει χωρητικότητα 65 kW στα 800 V. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ. επιτυγχάνεται εντός 3,5 δλ.
H μορφή των αγώνων ακολουθεί τη συνταγή του rallycross, με πολλά σπριντ μικρής διάρκειας. Οι συμμετέχοντες χωρίζονται δύο σε γκρουπ των έξι, που αποκαλούνται Fast και Furious. Οι κατατακτήριες δοκιμές αποτελούνται από δύο σκέλη, με τους οδηγούς να σημειώνουν ένα γρήγορο χρόνο σε καθένα από αυτά. Η κατάταξη χωρίζει τους οδηγούς σε δύο διαφορετικές τριάδες (ανάλογα με την κατάταξη) για τις αναμετρήσεις των προημιτελικών.
Ο ταχύτερος οδηγός της δεύτερης τριάδας στα προημιτελικά προκρίνεται στην πρώτη τριάδα, αντικαθιστώντας τον 3ο, ο οποίος μεταφέρεται στη δεύτερη τριάδα για τα ημιτελικά, τα οποία καθορίζουν τη σειρά εκκίνησης του τελικού (μέγιστη διάρκεια: 20 λεπτά), όπου συμμετέχουν και οι 6 οδηγοί του γκρουπ. Πέραν του push-to-pass, κάθε οδηγός διαθέτει και τη λιγότερο ισχυρή λειτουργία fightback.
Η φετινή σεζόν του Πρωταθλήματος, που αποτελείται από 7 γύρους, ξεκίνησε στους δρόμους της πόλης του Pau στη Γαλλία, με οδηγούς της Cupra EKS να καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις. Νικητής αναδείχθηκε o Σουηδός 2 φορές Πρωταθλητής του DTM, Mattias Ekström, εμπρός από τον Γάλλο Adrien Tambay (γιο του πρώην οδηγού της Formula 1, Patrick Tambay) και τον Tom Blomqvist (γιο του Πρωταθλητή WRC το 1984, Stig Blomqvist), νικητή φέτος στις 24 Ώρες της Daytona αμερικανικού Πρωταθλήματος IMSA.
Στο θεσμό συμμετέχει και ο Καναδός Bruno Spengler (Πρωταθλητής DTM το 2012), ο Ούγγρος Norbert Michelisz (Πρωταθλητής το 2019 στο WTCC, το Παγκόσμιο Κύπελλο Τουρισμού), o Ισπανός Jordi Gene (αδερφός του πρώην οδηγού της Formula 1, Marc Gene) και οι Ιταλοί Kevin Ceccon (με τίτλο το 2011 στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα με μονοθέσια Formula 3000, Auto GP) και Luca Filippi, ο οποίος είχε κατακτήσει το Πρωτάθλημα Formula 3000 της πατρίδας του το 2005.
Στο Πρωτάθλημα χρησιμοποιούνται ενιαίοι ηλεκτροκινητήρες τους οποίους παρέχουν οι διοργανωτές του θεσμού, με τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν το δικό τους πλαίσιο και αμάξωμα. Τα αυτοκίνητα διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα, που αποδίδουν 300 kW (402 ίππους) ισχύος, η οποία αυξάνεται σε 500 kW (670 ίππους) στη λειτουργία push-to-pass, ενώ η μπαταρία έχει χωρητικότητα 65 kW στα 800 V. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ. επιτυγχάνεται εντός 3,5 δλ.
H μορφή των αγώνων ακολουθεί τη συνταγή του rallycross, με πολλά σπριντ μικρής διάρκειας. Οι συμμετέχοντες χωρίζονται δύο σε γκρουπ των έξι, που αποκαλούνται Fast και Furious. Οι κατατακτήριες δοκιμές αποτελούνται από δύο σκέλη, με τους οδηγούς να σημειώνουν ένα γρήγορο χρόνο σε καθένα από αυτά. Η κατάταξη χωρίζει τους οδηγούς σε δύο διαφορετικές τριάδες (ανάλογα με την κατάταξη) για τις αναμετρήσεις των προημιτελικών.
Ο ταχύτερος οδηγός της δεύτερης τριάδας στα προημιτελικά προκρίνεται στην πρώτη τριάδα, αντικαθιστώντας τον 3ο, ο οποίος μεταφέρεται στη δεύτερη τριάδα για τα ημιτελικά, τα οποία καθορίζουν τη σειρά εκκίνησης του τελικού (μέγιστη διάρκεια: 20 λεπτά), όπου συμμετέχουν και οι 6 οδηγοί του γκρουπ. Πέραν του push-to-pass, κάθε οδηγός διαθέτει και τη λιγότερο ισχυρή λειτουργία fightback.
Η φετινή σεζόν του Πρωταθλήματος, που αποτελείται από 7 γύρους, ξεκίνησε στους δρόμους της πόλης του Pau στη Γαλλία, με οδηγούς της Cupra EKS να καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις. Νικητής αναδείχθηκε o Σουηδός 2 φορές Πρωταθλητής του DTM, Mattias Ekström, εμπρός από τον Γάλλο Adrien Tambay (γιο του πρώην οδηγού της Formula 1, Patrick Tambay) και τον Tom Blomqvist (γιο του Πρωταθλητή WRC το 1984, Stig Blomqvist), νικητή φέτος στις 24 Ώρες της Daytona αμερικανικού Πρωταθλήματος IMSA.
Στο θεσμό συμμετέχει και ο Καναδός Bruno Spengler (Πρωταθλητής DTM το 2012), ο Ούγγρος Norbert Michelisz (Πρωταθλητής το 2019 στο WTCC, το Παγκόσμιο Κύπελλο Τουρισμού), o Ισπανός Jordi Gene (αδερφός του πρώην οδηγού της Formula 1, Marc Gene) και οι Ιταλοί Kevin Ceccon (με τίτλο το 2011 στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα με μονοθέσια Formula 3000, Auto GP) και Luca Filippi, ο οποίος είχε κατακτήσει το Πρωτάθλημα Formula 3000 της πατρίδας του το 2005.