Διαβάστε στο motorone.gr: Η νέα γενιά της BMW X1 περιλαμβάνει και την αμιγώς ηλεκτρική iX1
Η τρίτη γενιά της BMW X1 αποκτά νέα εμφάνιση και προσφέρει πλούσια γκάμα κινητήριων συνόλων, diesel, βενζίνης, ήπια και plug-in υβρδικών καθώς και μία καινούργια, αμιγώς ηλεκτρική έκδοση
Η BMW αναβαθμίζει ορισμένα από τα μοντέλα της με τις καλύτερες πωλήσεις το 2022. Η σειρά 3 ανανεώθηκε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες και τώρα το νέο μικρό SUV BMW X1 έφτασε με αναβαθμίσεις στο κινητήριο σύνολο μαζί με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοσή της, iX1. Η τρίτη γενιά της X1 έχει μεγαλώσει ελαφρώς, με μήκος 4.500 χιλιοστά (αύξηση 53 χλστ.) και πλάτος 1.845 χλστ. (αύξηση 24 χλστ.).
Η αύξηση του μεταξονίου είναι λίγο πιο μικρή (22 χλστ.) και το αυτοκίνητο συνεχίζει να βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα UKL2, που χρησιμοποιούν και ορισμένα Mini. Η εξωτερική σχεδίαση του αυτοκινήτου βασίζεται στην πιο συμβατική προσέγγιση της μορφής του SUV που καθιερώθηκε από τη δεύτερη γενιά, έπειτα από το αρχικό X1, το οποίο έκλινε περισσότερο προς crossover.
Στο εσωτερικό, η καμπίνα κυριαρχείται από την τελευταία κυρτή οθόνη infotainment 10,25 ιντσών της BMW, και ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,7 ιντσών, αμφότερα με το τελευταίο λογισμικό OS 8 της βαυαρικής μάρκας. Τα συρόμενα πίσω καθίσματα (στάνταρ στις περισσότερες εκδόσεις) θα επιτρέψουν στους χρήστες να δώσουν προτεραιότητα στο χώρο για τα πόδια ή στο χώρο αποσκευών, ο οποίος φτάνει τα 540 λίτρα και εκτείνεται στα 1.600 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Τα plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έχουν μικρότερη χωρητικότητα, με μετρήσεις 490 και 1.495 λίτρων.
Η γκάμα ξεκινά τώρα με το μη υβριδικό, diesel sDrive18d στο οποίο η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός εμπρός άξονα και έχει εκπομπές CO2 μεταξύ 129 και 144 γρ./χλμ. Η προσθήκη της τετρακίνησης xDrive και συνδυάζεται με υβριδική διάταξη που ενσωματώνει έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 48 Volt.
Η βενζινοκίνητη xDrive23i αποδίδει 218 ίππους, αρκετούς για χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δλ., και εκπέμπει CO2 μεταξύ 146 και 162 γρ./χλμ. Η xDrive23d, εντωμεταξύ, αποδίδει 197 ίππους και 400 Nm ροπής, παρέχοντας χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα στα 7,4 δλ. και οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 125 και 140 γρ./χλμ.
Η BMW θα προσφέρει την X1 με επιλογή plug-in υβριδικών κινητήρων, οι οποίοι όμως θα είναι διαθέσιμοι -όπως και η iX1- έως και ένα μήνα μετά την άφιξη της υπόλοιπης γκάμας τον Οκτώβριο. Αμφότερες οι εκδόσεις διαθέτουν έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα που μεταδίδει κίνηση στους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα για τετρακίνηση.
Η xDrive25e αποδίδει 244 ίππους και 477 Nm ροπής, που κατεβάζουν το χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ., αλλά μπορεί επίσης να διανύσει έως και 88 χλμ. μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Οι συνολικές εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 17 και 24 γρ./χλμ.
Η xDrive30e ενισχύει τον βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα για να αντλήσει 326 ίππους συνδυαστικά, με τη ροπή να παραμένει ίδια. Αντιστοιχεί στην αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία και τις εκπομπές CO2 του 25e, αλλά είναι πάνω από 1 δλ. ταχύτερο στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα.
BMW iX1
Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση όμως της καινούργιας X1 είναι η προσθήκη αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, της iX1 xDrive30e, η οποία διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν στον κάθε άξονα- που έχουν μέγιστη συνδυαστική ισχύ 313 ίππων (230 kW) και ροπή 494 Nm, αν και αυτές οι τιμές επιτυγχάνονται στη λειτουργία στιγμιαίας αύξησης της ισχύος. Με τη μέγιστη ισχύ να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, το iX1 είναι ικανό να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. και μπορεί να φτάσει την τελική ταχύτητα των 180 χλμ/ώρα.
Η BMW ισχυρίζεται ότι η iX1 θα μπορεί να προσφέρει έως και έως και 438 χλμ. αυτονομίας στον κύκλο δοκιμών WLTP από την μπαταρία 64,7 kWh και αναφέρει ότι θα υποστηρίζει ρυθμούς φόρτισης έως και 130 kW. Αυτό θα επιτρέπει την πλήρωση από 10% σε 80% σε 29 λεπτά, ή αρκετά για να προσθέσει 120 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά. Η μπαταρία μπορεί επίσης να προθερμανθεί χειροκίνητα, επιτρέποντας στους χρήστες να προετοιμάσουν το αυτοκίνητό τους και να μεγιστοποιήσουν τους πιθανούς ρυθμούς φόρτισης σε δημόσια μέρη.
Η φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος με ισχύ έως 11kW είναι στάνταρ, για πλήρη φόρτιση σε εξήμισι ώρες, αλλά οι ιδιοκτήτες μπορούν επίσης να αναβαθμίσουν αυτό το σύστημα σε μια ενσωματωμένη μονάδα 11kW που μειώνει το χρόνο φόρτισης σε τρεις ώρες και 45 λεπτά.
Οπτικά. η iX1 είναι σχεδόν πανομοιότυπη με τα αδέρφια της με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με μικρές μόνο αεροδυναμικές βελτιώσεις για την αύξηση της αποδοτικότητάς του (ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,26 Cd) και τις συνήθεις μπλε πινελιές της BMW για να τονιστεί το σύστημα κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Η γκάμα θα διαθέτει πέντε επίπεδα εξοπλισμού. Ακόμα και οι βασικές εκδόσεις διαθέτουν ζάντες 17 ιντσών, προβολείς LED, ηλεκτρική θύρα χώρου αποσκευών, θερμαινόμενα καθίσματα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω καθώς και κάμερα οπισθοπορείας.
Η αύξηση του μεταξονίου είναι λίγο πιο μικρή (22 χλστ.) και το αυτοκίνητο συνεχίζει να βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα UKL2, που χρησιμοποιούν και ορισμένα Mini. Η εξωτερική σχεδίαση του αυτοκινήτου βασίζεται στην πιο συμβατική προσέγγιση της μορφής του SUV που καθιερώθηκε από τη δεύτερη γενιά, έπειτα από το αρχικό X1, το οποίο έκλινε περισσότερο προς crossover.
Στο εσωτερικό, η καμπίνα κυριαρχείται από την τελευταία κυρτή οθόνη infotainment 10,25 ιντσών της BMW, και ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,7 ιντσών, αμφότερα με το τελευταίο λογισμικό OS 8 της βαυαρικής μάρκας. Τα συρόμενα πίσω καθίσματα (στάνταρ στις περισσότερες εκδόσεις) θα επιτρέψουν στους χρήστες να δώσουν προτεραιότητα στο χώρο για τα πόδια ή στο χώρο αποσκευών, ο οποίος φτάνει τα 540 λίτρα και εκτείνεται στα 1.600 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Τα plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έχουν μικρότερη χωρητικότητα, με μετρήσεις 490 και 1.495 λίτρων.
Η γκάμα ξεκινά τώρα με το μη υβριδικό, diesel sDrive18d στο οποίο η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός εμπρός άξονα και έχει εκπομπές CO2 μεταξύ 129 και 144 γρ./χλμ. Η προσθήκη της τετρακίνησης xDrive και συνδυάζεται με υβριδική διάταξη που ενσωματώνει έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 48 Volt.
Η βενζινοκίνητη xDrive23i αποδίδει 218 ίππους, αρκετούς για χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δλ., και εκπέμπει CO2 μεταξύ 146 και 162 γρ./χλμ. Η xDrive23d, εντωμεταξύ, αποδίδει 197 ίππους και 400 Nm ροπής, παρέχοντας χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα στα 7,4 δλ. και οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 125 και 140 γρ./χλμ.
Η BMW θα προσφέρει την X1 με επιλογή plug-in υβριδικών κινητήρων, οι οποίοι όμως θα είναι διαθέσιμοι -όπως και η iX1- έως και ένα μήνα μετά την άφιξη της υπόλοιπης γκάμας τον Οκτώβριο. Αμφότερες οι εκδόσεις διαθέτουν έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα που μεταδίδει κίνηση στους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα για τετρακίνηση.
Η xDrive25e αποδίδει 244 ίππους και 477 Nm ροπής, που κατεβάζουν το χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ., αλλά μπορεί επίσης να διανύσει έως και 88 χλμ. μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Οι συνολικές εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 17 και 24 γρ./χλμ.
Η xDrive30e ενισχύει τον βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα για να αντλήσει 326 ίππους συνδυαστικά, με τη ροπή να παραμένει ίδια. Αντιστοιχεί στην αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία και τις εκπομπές CO2 του 25e, αλλά είναι πάνω από 1 δλ. ταχύτερο στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα.
BMW iX1
Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση όμως της καινούργιας X1 είναι η προσθήκη αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, της iX1 xDrive30e, η οποία διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν στον κάθε άξονα- που έχουν μέγιστη συνδυαστική ισχύ 313 ίππων (230 kW) και ροπή 494 Nm, αν και αυτές οι τιμές επιτυγχάνονται στη λειτουργία στιγμιαίας αύξησης της ισχύος. Με τη μέγιστη ισχύ να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, το iX1 είναι ικανό να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. και μπορεί να φτάσει την τελική ταχύτητα των 180 χλμ/ώρα.
Η BMW ισχυρίζεται ότι η iX1 θα μπορεί να προσφέρει έως και έως και 438 χλμ. αυτονομίας στον κύκλο δοκιμών WLTP από την μπαταρία 64,7 kWh και αναφέρει ότι θα υποστηρίζει ρυθμούς φόρτισης έως και 130 kW. Αυτό θα επιτρέπει την πλήρωση από 10% σε 80% σε 29 λεπτά, ή αρκετά για να προσθέσει 120 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά. Η μπαταρία μπορεί επίσης να προθερμανθεί χειροκίνητα, επιτρέποντας στους χρήστες να προετοιμάσουν το αυτοκίνητό τους και να μεγιστοποιήσουν τους πιθανούς ρυθμούς φόρτισης σε δημόσια μέρη.
Η φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος με ισχύ έως 11kW είναι στάνταρ, για πλήρη φόρτιση σε εξήμισι ώρες, αλλά οι ιδιοκτήτες μπορούν επίσης να αναβαθμίσουν αυτό το σύστημα σε μια ενσωματωμένη μονάδα 11kW που μειώνει το χρόνο φόρτισης σε τρεις ώρες και 45 λεπτά.
Οπτικά. η iX1 είναι σχεδόν πανομοιότυπη με τα αδέρφια της με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με μικρές μόνο αεροδυναμικές βελτιώσεις για την αύξηση της αποδοτικότητάς του (ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,26 Cd) και τις συνήθεις μπλε πινελιές της BMW για να τονιστεί το σύστημα κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Η γκάμα θα διαθέτει πέντε επίπεδα εξοπλισμού. Ακόμα και οι βασικές εκδόσεις διαθέτουν ζάντες 17 ιντσών, προβολείς LED, ηλεκτρική θύρα χώρου αποσκευών, θερμαινόμενα καθίσματα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω καθώς και κάμερα οπισθοπορείας.