Διαβάστε στο motorone.gr: Παρουσιάστηκε το νέο Lexus RX με τρεις υβριδικές εκδόσεις
Το μεγάλο Lexus RX ήρθε με Plug-in και συμβατικές υβριδικές εκδόσεις, αλλά και εντελώς νέο εσωτερικό.
Αποκαλύφθηκε το νέο Lexus RX, το οποίο έρχεται να ανταγωνιστεί τα BMW X5 και Mercedes-Benz GLE, έχοντας ως όπλα την υβριδική τεχνολογία. Μαζί με το μικρότερο NX και το αμιγώς ηλεκτρικό RZ, αποτελούν το επόμενο κεφάλαιο της ιαπωνικής μάρκας, που σηματοδοτεί τις εξελίξεις στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, αλλά και τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία.
Για το σκοπό αυτό το νέο RX είναι ένα μείγμα προσεκτικής εξέλιξης και ριζοσπαστικού ανασχεδιασμού, πατώντας στη νέα πλατφόρμα GA-K της Lexus, η οποία χρησιμοποιείται επίσης και για την κατασκευή του μικρότερου NX.
Σύμφωνα με τη Lexus η σχεδίαση του νέου RX αποτελεί το «νέο κεφάλαιο» της ιαπωνικής φίρμας, ενώ δεν κρύβει ότι αποτελεί και συνέχεια της προηγούμενης γενιάς, με στοιχεία από αυτήν. Έχει ακριβώς το ίδιο μήκος με το προηγούμενο RX, που αγγίζει τα 4,890 μ. Από την άλλη έχει 25 χιλ. μεγαλύτερο πλάτος, ενώ είναι 10 χιλ. πιο χαμηλό, με 60 χιλ. πιο μακρύ μεταξόνιο, χάρη στην υιοθέτηση της νέα πλατφόρμας GA-K.
Μεγαλύτερα είναι και τα μετατρόχια, τόσο εμπρός, όσο και πίσω, με τους προβόλους όμως να είναι πιο κοντοί, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο μια νέα υπόσταση, παρά τις όποιες σχεδιαστικές ομοιότητες έχει με το προηγούμενο μοντέλο.
Στο εμπρός μέρος η ταυτότητα του RX άλλαξε, υιοθετώντας πλέον τη νέα μάσκα της Lexus, με το ρύγχος να είναι πιο ψηλό και τετραγωνισμένο, ενώ και το καπό είναι πιο μακρύ. Ανασχεδιασμένοι είναι και οι προβολείς LED που διατηρούν τη φωτεινή υπογραφή του μοντέλου σε σχήμα L, ενώ το κάτω μέρος της μάσκας δείχνει πιο σπορ και επιβλητικό, χάρη και στις κάθετες εισαγωγές αέρα.
Στο πλάι, η τρίτη κολόνα έχουν διατηρηθεί μαύρη, δημιουργώντας την αίσθηση της αιωρούμενης οροφής. Οι γραμμές είναι πιο ήπιες σε σχέση με τις έντονες γωνίες που είχε η προηγούμενη γενιά, ενώ πλέον είναι διαθέσιμοι τροχοί αλουμινίου μέχρι και 21 ιντσών. Στο πίσω μέρος η ενιαία φωτεινή μπάρα αποτελεί την υπογραφή της Lexus, ενώ θα είναι διαθέσιμες και δύο πακέτα εμφάνισης, με το πιο σπορ να προορίζεται για το RX 500h.
Στο εσωτερικό
Το εσωτερικό δείχνει ακόμα πιο τολμηρό από το εξωτερικό. Η Lexus εδώ έκανε μεγάλα βήματα, ακολουθώντας στη σχεδίαση της καμπίνας στοιχεία από το μικρότερο ΝΧ, με την ονομασία της εν γένει φιλοσοφίας να είναι «Tazuna». Στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε μια μεγάλη οθόνη αφής 14 ιντσών, η οποία ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, ενώ υπάρχουν και κάποια φυσικά πλήκτρα για τη ρύθμιση των βασικών λειτουργιών, όπως αυτή του κλιματισμού και του ήχου.
Στο στάνταρ εξοπλισμό ανήκει και το σύστημα πλοήγησης, με δεδομένα κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, καθώς και ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay, μαζί με ενσύρματη για Android Auto. Επίσης, ψηφιακός είναι ο πίνακας οργάνων, με το τιμόνι να διαθέτει χειριστήρια που δίνουν πρόσβαση σε όλες σχεδόν τις λειτουργίες. Επιπλέον, ο ψηφιακός βοηθός ακούει στο «Hey Lexus» και δίνει πρόσβαση σε φωνητικές εντολές, ενώ οι ενημερώσεις του συστήματος πολυμέσων γίνεται over-the-air.
Τα καθίσματα εμπρός είναι νέα και δίνουν έμφαση στην άνεση και τη στήριξη του σώματος, ενώ είναι και κλιματιζόμενα. Η διάταξη είναι 5θέσια, χωρίς να έχει γίνει ακόμα γνωστό αν θα υπάρξει και 7θέσια κάποια στιγμή. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο αφήνει βάσιμες υποσχέσεις για σημαντικά καλύτερους εσωτερικούς χώρους. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός περιλαμβάνει 64 χρώματα και 14 διαφορετικά θέματα, ενώ διαθέσιμες είναι και επενδύσεις με vegan δέρμα, σε τρεις ακόμα αποχρώσεις.
Κινητήρες
Η γκάμα θα είναι αποκλειστικά υβριδική, με συμβατική και Plug-in τεχνολογία. Η επιλογή των κινητήρων του RX βασίζεται σε 4κύλινδρα σύνολα, ενώ δεν θα υπάρχουν 6κύλινδρες εκδόσεις. Εισαγωγική έκδοση είναι η RX 350h με έναν 4κύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων, που συνδυάζεται με μπαταρία και ηλεκτρικό μοτέρ.
Πιο πάνω τοποθετείται η RX 450h+, μια Plug-in υβριδική έκδοση με τον ίδιο θερμικό κινητήρα, αλλά ένα μεγαλύτερο ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 18,1 kWh που είναι τοποθετημένη, πίσω και κάτω από το πάτωμα και δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς.
Η πιο σπορ έκδοση είναι η RX 500h, η οποία διατίθεται αποκλειστικά με το πακέτο F Sport. Εδώ χρησιμοποιείται ένα 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 2,4 λίτρων που συνδυάζεται με turbo και αποτελεί το πρώτο turbo υβριδικό σύνολο της εταιρείας. Η κίνηση περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος Direct4.
Για το σκοπό αυτό το νέο RX είναι ένα μείγμα προσεκτικής εξέλιξης και ριζοσπαστικού ανασχεδιασμού, πατώντας στη νέα πλατφόρμα GA-K της Lexus, η οποία χρησιμοποιείται επίσης και για την κατασκευή του μικρότερου NX.
Σύμφωνα με τη Lexus η σχεδίαση του νέου RX αποτελεί το «νέο κεφάλαιο» της ιαπωνικής φίρμας, ενώ δεν κρύβει ότι αποτελεί και συνέχεια της προηγούμενης γενιάς, με στοιχεία από αυτήν. Έχει ακριβώς το ίδιο μήκος με το προηγούμενο RX, που αγγίζει τα 4,890 μ. Από την άλλη έχει 25 χιλ. μεγαλύτερο πλάτος, ενώ είναι 10 χιλ. πιο χαμηλό, με 60 χιλ. πιο μακρύ μεταξόνιο, χάρη στην υιοθέτηση της νέα πλατφόρμας GA-K.
Μεγαλύτερα είναι και τα μετατρόχια, τόσο εμπρός, όσο και πίσω, με τους προβόλους όμως να είναι πιο κοντοί, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο μια νέα υπόσταση, παρά τις όποιες σχεδιαστικές ομοιότητες έχει με το προηγούμενο μοντέλο.
Στο εμπρός μέρος η ταυτότητα του RX άλλαξε, υιοθετώντας πλέον τη νέα μάσκα της Lexus, με το ρύγχος να είναι πιο ψηλό και τετραγωνισμένο, ενώ και το καπό είναι πιο μακρύ. Ανασχεδιασμένοι είναι και οι προβολείς LED που διατηρούν τη φωτεινή υπογραφή του μοντέλου σε σχήμα L, ενώ το κάτω μέρος της μάσκας δείχνει πιο σπορ και επιβλητικό, χάρη και στις κάθετες εισαγωγές αέρα.
Στο πλάι, η τρίτη κολόνα έχουν διατηρηθεί μαύρη, δημιουργώντας την αίσθηση της αιωρούμενης οροφής. Οι γραμμές είναι πιο ήπιες σε σχέση με τις έντονες γωνίες που είχε η προηγούμενη γενιά, ενώ πλέον είναι διαθέσιμοι τροχοί αλουμινίου μέχρι και 21 ιντσών. Στο πίσω μέρος η ενιαία φωτεινή μπάρα αποτελεί την υπογραφή της Lexus, ενώ θα είναι διαθέσιμες και δύο πακέτα εμφάνισης, με το πιο σπορ να προορίζεται για το RX 500h.
Στο εσωτερικό
Το εσωτερικό δείχνει ακόμα πιο τολμηρό από το εξωτερικό. Η Lexus εδώ έκανε μεγάλα βήματα, ακολουθώντας στη σχεδίαση της καμπίνας στοιχεία από το μικρότερο ΝΧ, με την ονομασία της εν γένει φιλοσοφίας να είναι «Tazuna». Στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε μια μεγάλη οθόνη αφής 14 ιντσών, η οποία ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, ενώ υπάρχουν και κάποια φυσικά πλήκτρα για τη ρύθμιση των βασικών λειτουργιών, όπως αυτή του κλιματισμού και του ήχου.
Στο στάνταρ εξοπλισμό ανήκει και το σύστημα πλοήγησης, με δεδομένα κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, καθώς και ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay, μαζί με ενσύρματη για Android Auto. Επίσης, ψηφιακός είναι ο πίνακας οργάνων, με το τιμόνι να διαθέτει χειριστήρια που δίνουν πρόσβαση σε όλες σχεδόν τις λειτουργίες. Επιπλέον, ο ψηφιακός βοηθός ακούει στο «Hey Lexus» και δίνει πρόσβαση σε φωνητικές εντολές, ενώ οι ενημερώσεις του συστήματος πολυμέσων γίνεται over-the-air.
Τα καθίσματα εμπρός είναι νέα και δίνουν έμφαση στην άνεση και τη στήριξη του σώματος, ενώ είναι και κλιματιζόμενα. Η διάταξη είναι 5θέσια, χωρίς να έχει γίνει ακόμα γνωστό αν θα υπάρξει και 7θέσια κάποια στιγμή. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο αφήνει βάσιμες υποσχέσεις για σημαντικά καλύτερους εσωτερικούς χώρους. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός περιλαμβάνει 64 χρώματα και 14 διαφορετικά θέματα, ενώ διαθέσιμες είναι και επενδύσεις με vegan δέρμα, σε τρεις ακόμα αποχρώσεις.
Κινητήρες
Η γκάμα θα είναι αποκλειστικά υβριδική, με συμβατική και Plug-in τεχνολογία. Η επιλογή των κινητήρων του RX βασίζεται σε 4κύλινδρα σύνολα, ενώ δεν θα υπάρχουν 6κύλινδρες εκδόσεις. Εισαγωγική έκδοση είναι η RX 350h με έναν 4κύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων, που συνδυάζεται με μπαταρία και ηλεκτρικό μοτέρ.
Πιο πάνω τοποθετείται η RX 450h+, μια Plug-in υβριδική έκδοση με τον ίδιο θερμικό κινητήρα, αλλά ένα μεγαλύτερο ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 18,1 kWh που είναι τοποθετημένη, πίσω και κάτω από το πάτωμα και δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς.
Η πιο σπορ έκδοση είναι η RX 500h, η οποία διατίθεται αποκλειστικά με το πακέτο F Sport. Εδώ χρησιμοποιείται ένα 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 2,4 λίτρων που συνδυάζεται με turbo και αποτελεί το πρώτο turbo υβριδικό σύνολο της εταιρείας. Η κίνηση περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος Direct4.