Στιλιζαρισμένο από την Pininfarina, η μορφή της Viritech Apricale κερδίζει με την πρώτη ματιά και εντυπωσιάζει με τις τεχνικές της προδιαγραφές, αφού είναι το πρώτο hypercar με μηδενικές εκπομπές ρύπων στον κόσμο που επιτυγχάνει ισοδυναμία βάρους με τους βενζινοκίνητους ανταγωνιστές του, καθώς ζυγίζει λιγότερο από 1.000 κιλά, ενώ παράγει περισσότερους από 1.000 ίππους.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα), οι οποίοι λαμβάνουν ενέργεια από κυψέλη καυσίμου υδρογόνου. Οι τεχνικοί της Viritech έπρεπε να επανεξετάσουν από την αρχή τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν μαζί οι κυψέλες καυσίμου και οι μπαταρίες.

Ο Matt Faulks, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Viritech, εξηγεί: «Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου χρησιμοποιούνταν, μέχρι τώρα, ως επεκτάσεις αυτονομίας για συστήματα κίνησης με μπαταρία. Εμείς ουσιαστικά ανατρέψαμε αυτή την προσέγγιση, εξελίσσοντας ένα κινητήριο σύνολο γύρω από ένα σύστημα κυψελών καυσίμου πολλών εκατοντάδων kW, που υποστηρίζεται από μια ελαφριά, αλλά εξαιρετικά αποδοτική μπαταρία. Αυτό προσφέρει επιδόσεις hypercar για την Apricale, αλλά με λιγότερο από το μισό βάρος από τα τυπικά hypercar με μπαταρία».

Οι κυψέλες καυσίμου συνδυάζονται με κυψέλες ιόντων λιθίου εξαιρετικά υψηλής ισχύος που εξελίχθηκαν από την AMTE Power. Χρησιμοπιείται επίσης το σύστημα διαχείρισης ενέργειας της Viritech, Tri-Volt, του οποίου εκκρεμεί η κατοχύρωση ευρεσιτεχνίας. Ενώ οι κυψέλες καυσίμου παρέχουν την κύρια κινητήρια δύναμη για την Apricale, η μπαταρία παρέχει πρόσθετη ισχύ για επιτάχυνση και οδήγηση εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων. Χρησιμεύει επίσης στην αποθήκευση της ενέργειας που συλλέγεται μέσω αναγεννητικής πέδησης.

Το σύστημα διαχείρισης ενέργειας Tri-Volt και τα ηλεκτρονικά της Viritech επιτρέπουν ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο μείγμα ενέργειας από τις κυψέλες καυσίμου και τις μπαταρίες. Επιπλέον, οι μπαταρίες ταχείας φόρτισης επιτρέπουν στο σύστημα αναγεννητικής πέδησης να ανακτά πολλαπλάσια κινητική ενέργεια από ό,τι ένα παραδοσιακό ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία.

Μέχρι τώρα, το υδρογόνο παρουσίαζε το βασικό πρόβλημα του υψηλού βάρους. Για να αντέξουν την πίεση των 700 bar, τα περισσότερα ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου έχουν απόδοση βάρους μόνο περίπου 5% (δηλαδή 5 κιλά υδρογόνου απαιτούν ένα ρεζερβουάρ αποθήκευσης 100 κιλών).

Οι μηχανικοί της Viritech όμως, εξέλιξαν μια ριζοσπαστική λύση, την τεχνολογία Graph-Pro για την οποία επίσης εκκρεμεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Η λύση αυτή χρησιμοποιεί ελαφριά συνθετικά υλικά και ένα σύστημα ρητίνης και γραφίνης, που επιτρέπει στα ρεζερβουάρ να αποτελούν δομικό στοιχείο του monocoque της Apricale. Η λύση αυτή ελαχιστοποιεί το βάρος, βελτιώνει τη διάταξη και παρέχει μια προβλεπόμενη αυτονομία άνω των 560 χιλιομέτρων.

Οι βασικές τεχνολογίες της Apricale, συμπεριλαμβανομένων των Tri-Volt και Graph-Pro, έχουν ήδη επικυρωθεί σε δύο οχήματα που έχουν υποβληθεί επιτυχώς σε δοκιμές. Το πειραματικό πρωτότυπο 1 (XP1) θα χρησιμεύσει για την τελική διαδικασία έγκρισης του συστήματος κίνησης.

Ενόσω το XP1 θα διεξάγει δοκιμές 100.000 χιλιομέτρων, παράλληλα η Viritech θα εργάζεται επάνω σε ένα πρωτότυπο παραγωγής, με σκοπό την επικύρωση όλων των πτυχών του Apricale κατά τη διάρκεια του 2023, έτσι ώστε η εταιρεία να μπορέσει να ξεκινήσει τις παραδόσεις στους πελάτες της στις αρχές του 2024. Σκοπός της Viritech είναι να γίνει ο κορυφαίος κατασκευαστής συστημάτων κίνησης καύσιμου υδρογόνου στον κόσμο.