Η Alfa Romeo έχει ανακοινώσει ήδη την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση από το 2027 και σύμφωνα με πληροφορίες, η Giulia θα είναι από τα μοντέλα που θα «επιβιώσουν» στην νέα ηλεκτροκίνητη εποχή της ιταλικής φίρμας.

Υπενθυμίζεται ότι η μέχρι σήμερα γνωστή Giulia πρωτοεμφανίστηκε το 2016 και έχοντας υποδεχτεί μια σειρά βελτιώσεων το 2020 συνεχίζει την πορεία της και υπό το φως της ηλεκτροκίνητης εξέλιξης θα τη συνεχίσει για λίγα χρόνια ακόμα ως μοντέλο με κινητήρες εσωτερικής καύσης πριν τη διαδεχθεί η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.

Αφετηρία για την νέα ηλεκτρική Giulia θα αποτελέσει η νέα πλατφόρμα STLA Large η οποία έχει σχεδιαστεί με το σκεπτικό της ηλεκτροκίνηση και η οποία, σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στο ζήτημα, θα αναλάβει να φιλοξενήσει μεγάλες μπαταρίες με χωρητικότητα από 101 έως και 118 kWh που αναμένεται να εξασφαλίζουν μέγιστη αυτονομία έως και 800 χλμ.

Σε δηλώσεις του σχετικά με την ηλεκτρική μετάβαση της Giulia, ο επικεφαλής της ιταλικής φίρμας, Jean Philippe Imparato είχε αναφέρει χαρακτηριστικά κατά το πρόσφατο παρελθόν: «Υπάρχει μέλλον για την Giulia στην Alfa Romeo. Φυσικά θα ασχοληθούμε με τα SUV γιατί υπάρχουν οι Κινέζοι και οι Αμερικάνοι, ωστόσο δεν μπορώ να χάσω τη σιλουέτα της Giulia από την γκάμα. Πρόκειται για ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο για τα οποίο υπάρχει μέλλον το οποίο θα είναι 100% ηλεκτρικό».

Όπως προσθέτει ο ίδιος: «πρέπει να πάρω σημαντικές αποφάσεις. Αν επιθυμούμε να έχουμε υψηλότερες επιδόσεις από το μέσο όρο, αυτές θα πρέπει να είναι τολμηρές. Αν πούμε ότι περνάμε στην ηλεκτροκίνηση, θα περάσουμε στην ηλεκτροκίνηση και δεν θα υιοθετήσουμε ημίμετρα. Είναι ρίσκο αλλά είμαστε εδώ για να αναλάβουμε τα ρίσκα καθώς πλέον, κατά τη γνώμη μου, είμαστε σε ένα σημείο χωρίς επιστροφή».

Παρά την μετάβαση, όπως διευκρινίζει ο επικεφαλής της Alfa Romeo, η φίρμα θα εξακολουθήσει να δίνει έμφαση στην οδική συμπεριφορά και στον σπορ χαρακτήρα με τον οποίο είναι συνυφασμένη στα 111 χρόνια της ιστορίας της.

«Θα ήθελα πολύ η νέα ηλεκτρική εποχή της Alfa Romeo να υπακούει στο σκεπτικό “το ελαφρύ είναι και σωστό”. Ακόμα και αν έχω μπαταρίες που ζυγίζουν ένα τόνο θα ήθελα τα μοντέλα μας να αποπνέουν αυτήν την ιδέα. Είναι βασικό στοιχείο για την Alfa Romeo και η νέα γκάμα θα χτιστεί ακριβώς πάνω σε αυτό το σκεπτικό. Ωστόσο αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό καθώς εργαζόμαστε επίσης και σε άλλες πτυχές τις οποίες θα καταλάβετε όταν οδηγήσετε μια νέα Alfa Romeo το 2025».

Ο επικεφαλής της φίρμας διευκρίνισε την κάπως ασαφή παραπάνω δήλωση λέγοντας επίσης ότι οι ομάδες των μηχανικών εργάζονται πάνω στην αίσθηση που θέλουν οι πελάτες της Alfa Romeo να νιώθουν από το αυτοκίνητό τους, αναφερόμενος «σε νέους ήχους και αίσθηση χωρίς όμως να υπάρχει τίποτα το ψεύτικο. Αυτή είναι η πρόθεσή μας».

Σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις επιδόσεων Quadrifoglio, αξίζει να σημειωθεί ότι στις δυνατότητες της νέας πλατφόρμας, σύμφωνα με τις περιγραφές του ομίλου Stellantis, συγκαταλέγεται και η εξέλιξη αυτοκινήτων που θα μπορούν να επιταχύνουν από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,0 δευτερόλεπτα. Παρ΄όλα αυτά όπως έχει ξεκαθαρίσει ο J.P. Imparato, αν στη νέα ηλεκτρική εποχή, δεν καταστεί εφικτή η υπεροχή που απαιτείται από τις εκδόσεις QV σε κάθε τομέα, η Alfa Romeo δεν θα συμβιβαστεί, βάζοντας τέλος στις αντίστοιχες εκδόσεις.

Σε απόλυτα μεγέθη, το ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που εξελίσσει ο όμιλος Stellantis θα έχει πλείστες διαμορφώσεις και διατάξεις, ωστόσο η κορυφαία θα επιτρέπει την απόδοση έως και 450 ίππων ανά ηλεκτρικό μοτέρ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις επιδόσεις, αν συνυπάρχουν περισσότεροι του ενός ηλεκτροκινητήρες. Επίσης όπως έχει ήδη ανακοινωθεί οι μπαταρίες θα συνοδεύονται από κύκλωμα 800 Volt που θα εξασφαλίζουν ταχείς χρόνους φόρτισης.

Περισσότερα για την ηλεκτροκίνηση δια χειρός Alfa Romeo, θα μάθουμε από το 2024 οπότε και θα ξεκινήσει τα φιλόδοξο πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της ιταλικής φίρμας, αρχικά με ένα SUV. Η συνέχεια θα δοθεί την αμέσως επόμενη χρονιά και από τότε η ιταλική φίρμα θα λανσάρει ένα νέο ηλεκτροκίνητο μοντέλο κάθε χρόνο για την επόμενη πενταετία. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για ένα πλήρως υλοποιήσιμο σχεδιασμό ο οποίος έχει ήδη εγκριθεί και απο χρηματοοικονομικής άποψης.