Διαβάστε στο motorone.gr: Polestar 3 - Η νέα διάσταση της σουηδικής ηλεκτροκίνησης
Η «upper-class» των premium ηλεκτροκίνητων SUV μόλις απέκτησε ένα νέο εκπρόσωπο με την μορφή του Polestar 3, του τρίτου και δυνητικά δημοφιλέστερου λόγω κατηγορίας μοντέλου της σουηδικής φίρμας το οποίο αποκαλύπτεται, όντας ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία στις αγορές όπου δραστηριοποιείται η Polestar από 89.900 ευρώ.
Εκτός από τον εαυτό του, το Polestar 3 αναλαμβάνει τις συστάσεις και για την νέα αρχιτεκτονική των Σουηδών SPA2 η οποία θα αποτελέσει την αφετηρία και για το επικείμενο Volvo EX90.
Στην καρδιά της φιλοξενείται ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ με απόδοση 360 kW (482 ίπποι) και 840 Nm ροπής μεγέθη που σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις εξασφαλίζουν τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,0 δευτερόλεπτα.
Ο παραπάνω συνδυασμός είναι προς το παρόν η μοναδική επιλογή σε ό,τι αφορά τη διάταξη, ωστόσο, όσοι επιθυμούν μεγαλύτερες επιδόσεις μπορούν να επιλέξουν μια ισχυρότερη διαμόρφωση με την μορφή του Performance Pack το οποίο προσθέτει στην τιμή επιπλέον 6.600 ευρώ, αυξάνει την διαθέσιμη ισχύ σε 380 kW (510 ίπποι) και 910 Nm ροπής μειώνοντας παράλληλα τον χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα.
Σε αμφότερες τις περιπτώσεις η μέγιστη ταχύτητα οριοθετείται σε 210 χλμ./ώρα και κυριότερα αξιοποιείται μια μπαταρία με ονομαστική χωρητικότητα 111 kWh και αξιοποιήσιμη 107 kWh η οποία υπόσχεται αυτονομία έως και 610 χλμ. αν και το συγκεκριμένο μέγεθος πρέπει να επισφραγιστεί από τις διαδικασίες έγκρισης τύπου οι οποίες εκκρεμούν.
Σε όρους φόρτισης, η μπαταρία επιτρέπει την σύνδεση της με ταχυφορτιστή DC έως 250 kW, αναπληρώνοντας την ενέργειά της από το 10-80% σε μόλις μισή ώρα. Να σημειωθεί ότι όπως και θα ισχύει και για το νέο Volvo EX90, το σύστημα φόρτισης είναι αμφίδρομο επιτρέποντας την επιστροφή μέρους της ενέργειας στο δίκτυο.
Παρά το μέγεθος του το οποίο διαμορφώνουν οι διαστάσεις 4,9 μέτρων μήκους, 2,12 μ. πλάτους και 1,63 μ. ύψους και το βάρος των 2.584 κιλών, η Polestar έχει φροντίσει με μια σπορ προσέγγιση στο πλαίσιο και όχι μόνο, να εξασφαλίσει τον απαραίτητο δυναμισμό στο νέο SUV της. Έτσι για παράδειγμα στο βασικό εξοπλισμό του συμπεριλαμβάνεται σύστημα αερανάρτησης με ενεργά αμορτισέρ ενώ το τοποθετημένο στον πίσω άξονα ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργεί και ως σύστημα διαχείρισης ροπής. Στην περίπτωση επιλογής του Performance Pack η αερανάρτηση δύο θαλάμων αποκτά ένα διαφορετικό setup ειδικά σχεδιασμένο για την περίσταση και συνοδεύεται από τροχούς 22 ιντσών.
Σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση του νέου SUV μοντέλου, ανήκει σαφώς την μινιμαλιστική λογική των Polestar ενσωματώνοντας ορισμένα στοιχεία από το εντυπωσιακό πρωτότυπο Precept προς όφελος τόσο του εντυπωσιασμού όσο και της αεροδυναμικής απόδοσης.
Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν ότι σε σχέση με το άλλο ηλεκτρικό μοντέλο του πολικού αστέρα με τον αριθμό 2, το 3 δεν διαθέτει μια εντελώς κλειστή γρίλια, καθώς υπάρχει ένα χαρακτηριστικό άνοιγμα εκεί που το καπό συναντάει την μάσκα λειτουργώντας ως εισαγωγή αέρα. Κατά τα άλλα, η όψη του κυριαρχείται από φωτιστικά σώματα σε μοτίβο «Τ» που αναπαράγεται και χαμηλότερα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία με το μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα.
Η οροφή απολήγει σε spoiler ενώ το πίσω τμήμα χαρακτηρίζεται επίσης από τα εξαιρετικά αφαιρετικά φωτιστικά σώματα και την παρουσία πτερυγίων στα άκρα του προφυλακτήρα. Να σημειωθεί ότι η επιμέλεια των Σουηδων σε όρους αεροδυναμικής έχει ως αποτέλεσμα το αντίστοιχο μέγεθος να διαμορφώνεται σε 0.29 παρά τον όγκο και την τετραγωνισμένη σιλουέτα ενός SUV.
Στο εσωτερικό την άνεση του οποίου εγγυάται η παρουσία ενός μεταξονίου με μήκος 2,985 μέτρων, εντοπίζει κανείς μια νέα εκδοχή των στοιχείων που «έχουμε» συνηθίσει από τους Σουηδούς με επίκεντρο την νεότερη έκδοση του συστήματος infotainment Android Automotive το οποίο φιλοξενείται σε μια κάθετου προσανατολισμού οθόνη 14,5 ιντσών και φυσικά επιδέχεται Over-The-Air αναβαθμίσεις.
Να σημειωθεί ότι, τουλάχιστον για αυτές τις δύο πρώτες εκδόσεις (απλή και Perfrormance Pack) το Polestar 3 επωφελείται ως standard από το πακέτο εξοπλισμού Plus Pack το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ιονιστή, ηχοσύστημα 25 ηχείων Bowers & Wilkins αλλά και σύστημα soft-close για τις πόρτες. Εκτός από την άνεση, το Polestar 3 στοχεύει ψηλά και σε επίπεδο χρηστικότητας καθώς ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 484+32 λίτρα με δεδομένη την παρουσία και ενός δεύτερου χώρου κάτω από το καπό.
Το παραπάνω infotainment συνδυάζεται με πίνακα οργάνων 9,0 ιντσών ενώ να σημειωθεί ότι, σε απόλυτη συμφωνία με τους στόχους της Polestar, οι επενδύσεις του θαλάμου αποτελούνται από ένα μείγμα συνθετικού Microtech, μαλλιού με πλήρη διαφάνεια στην ιχνηλασιμότητα ενώ το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το δέρμα το οποίο αποτελεί προϊόν ορθών πρακτικών.
Στην περίπτωση επιλογής της έκδοσης Performance Pack προστίθενται στην εξίσωση του εσωτερικού ορισμένες χρυσίζουσες πινελιές, ενώ ανεξαρτήτως έκδοσης το Polestar 3 διατίθεται ως standard με πανοραμική ηλιοροφή, ατμοσφαιρικό φωτισμό, κάμερα περιμετρικής θέασης καθώς και μια ευρεία γκάμα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης.
Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται και ένα καινοτόμο σύστημα από ραντάρ που εστιάζει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ρυθμίζοντας τον κλιματισμό αναλόγως με τον αν υπάρχουν παιδιά ή κατοικίδια στην καμπίνα, ακόμα και αν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε στάση, καθώς και ένα δεύτερο σύστημα το οποίο αξιοποιώντας κάμερα, αλλά και τα δεδομένα οδήγησης μπορεί να ανιχνεύσει την κόπωση του οδηγού. Στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγεται και το Pilot Pack το οποίο προσθέτει ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, ενεργό cruise control και head-up display.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο συνολικός «απολογισμός» του νέου Polestar 3 σε συστήματα επιτήρησης εντός και εκτός συνοψίζεται στην παρουσία πέντε ραντάρ, ισάριθμων εξωτερικών καμερών αλλά και 12 υπερηχητικών αισθητήρων, στοιχεία που θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο με την επιλογή του βελτιωμένου πακέτου Pilot Pack LiDAR το οποίο θα είναι διαθέσιμο από το 2023 και προσθέτει τρεις ακόμα κάμερες και τέσσερις υπερηχητικούς αισθητήρες που αναλαμβάνουν να σαρώνουν τον περιβάλλοντα χώρο με στόχο (αρχικά) την πλήρως αυτόνομη διαδικασία στάθμευσης και προοδευτικά, ολοένα και περισσότερες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης.