Διαβάστε στο motorone.gr: Ηλεκτρικό τετράθυρο coupe στα σχέδια της Mercedes-EQ
Αν και τα φώτα της έκθεσης του Παρισιού δεν έχουν ακόμα σβήσει πάνω από την νέα EQE SUV η Mercedes-EQ σχεδιάζει το επόμενο βήμα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης το οποίο σε αντίθεση με την «πρώτη φάση» του πλάνου της η οποία εκτός από το παραπάνω μοντέλο και τις ήδη γνωστές EQS Sedan και SUV καθώς και την τετράθυρη EQE, θα επικεντρωθεί στη βάση της γκάμας.
Όπως αποκάλυψε ο υπεύθυνος σχεδιασμού των Mercedes-EQ, Robert Lesnik, αφετηρία για τα νέα μοντέλα θα αποτελέσει μια νέα υπό εξέλιξη πλατφόρμα με την κωδική ονομασία ΜΜΑ ενώ το πρώτο μοντέλο που θα προκύψει θα είναι μια πρόταση ανάλογου μεγέθους και κατηγορίας με την CLA Coupe με την τεχνολογία να προέρχεται από το εξωπραγματικό σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις αυτονομίας, αλλά απολύτως λειτουργικό πρωτότυπο Vision EQXXX.
Σύμφωνα με τον ίδιο η πρεμιέρα του μοντέλου αναμένεται το 2024 ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η παραπάνω νέα πλατφόρμα η οποία θα αναλάβει να το φιλοξενήσει, θα έχει μεν σχεδιαστεί με πρωταρχικό γνώμονα την ηλεκτροκίνηση ωστόσο θα είναι συμβατή και με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Βάσει των λεγομένων του Lesnik, το ηλεκτρικό alter ego της CLA θα έχει μήκος περίπου 4,7 μέτρα ενώ δεδομένα τόσο οι τεχνολογικές όσο και οι σχεδιαστικές επιρροές του θα προέλθουν από την EQXXX.
«Η EQXXX ήταν ένα μοντέλο που αποτέλεσε μια πρώτη ματιά στο μέλλον. Δείχνει πραγματικά τι είναι εφικτό αν και με μια δόση υπερβολής καθώς διαθέτει πολλές λεπτομέρειες που δεν μπορούμε να οδηγήσουμε στην παραγωγή», σημείωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Αυτό που πάντως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο είναι ότι η ηλεκτρική CLA θα υιοθετήσει ένα αναλόγως αεροδυναμικό αμάξωμα αλλά και αισθητικές επιρροές από το EQXXX, αντικαθιστώντας την μεγάλη μαύρη γυαλιστερή κλειστή γρίλια των μέχρι σήμερα γνωστών μοντέλων EQ με μια σχεδίαση αντίστοιχη του πρωτότυπου.
Ανεξαρτήτως της ηλεκτρικής CLA, όπως είναι γνωστό τη βάση για την εξέλιξη της πλατφόρμας ΜΜΑ θα αποτελέσουν τα ευρήματα που προέκυψαν από την EQXXX η οποία χάρη σε μια σειρά στοχευμένων βελτιώσεων στον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου καθώς και την μπαταρία κατάφερε νωρίτερα μέσα στην χρονιά να καταγράψει ένα νέο ρεκόρ αυτονομίας διανύοντας 1.202 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση.
Βέβαια στην παραπάνω επίδοση συνέβαλε ενεργά η εμμονική προσέγγιση στην αεροδυναμική και μια σειρά σοφιστικέ ενεργών αντίστοιχων συστημάτων που λόγω της περιπλοκότητάς τους δεν αναμένεται να βρουν διέξοδο στην παραγωγή τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική CLA, καθώς κάλλιστα θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στο μέλλον σε μοντέλα όπου οι απαιτήσεις ισχύος είναι υψηλότερες όπως για παράδειγμα στην περίπτωση των AMG εκδόσεων.
Όπως αποκάλυψε ο υπεύθυνος σχεδιασμού των Mercedes-EQ, Robert Lesnik, αφετηρία για τα νέα μοντέλα θα αποτελέσει μια νέα υπό εξέλιξη πλατφόρμα με την κωδική ονομασία ΜΜΑ ενώ το πρώτο μοντέλο που θα προκύψει θα είναι μια πρόταση ανάλογου μεγέθους και κατηγορίας με την CLA Coupe με την τεχνολογία να προέρχεται από το εξωπραγματικό σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις αυτονομίας, αλλά απολύτως λειτουργικό πρωτότυπο Vision EQXXX.
Σύμφωνα με τον ίδιο η πρεμιέρα του μοντέλου αναμένεται το 2024 ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η παραπάνω νέα πλατφόρμα η οποία θα αναλάβει να το φιλοξενήσει, θα έχει μεν σχεδιαστεί με πρωταρχικό γνώμονα την ηλεκτροκίνηση ωστόσο θα είναι συμβατή και με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Βάσει των λεγομένων του Lesnik, το ηλεκτρικό alter ego της CLA θα έχει μήκος περίπου 4,7 μέτρα ενώ δεδομένα τόσο οι τεχνολογικές όσο και οι σχεδιαστικές επιρροές του θα προέλθουν από την EQXXX.
«Η EQXXX ήταν ένα μοντέλο που αποτέλεσε μια πρώτη ματιά στο μέλλον. Δείχνει πραγματικά τι είναι εφικτό αν και με μια δόση υπερβολής καθώς διαθέτει πολλές λεπτομέρειες που δεν μπορούμε να οδηγήσουμε στην παραγωγή», σημείωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Αυτό που πάντως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο είναι ότι η ηλεκτρική CLA θα υιοθετήσει ένα αναλόγως αεροδυναμικό αμάξωμα αλλά και αισθητικές επιρροές από το EQXXX, αντικαθιστώντας την μεγάλη μαύρη γυαλιστερή κλειστή γρίλια των μέχρι σήμερα γνωστών μοντέλων EQ με μια σχεδίαση αντίστοιχη του πρωτότυπου.
Ανεξαρτήτως της ηλεκτρικής CLA, όπως είναι γνωστό τη βάση για την εξέλιξη της πλατφόρμας ΜΜΑ θα αποτελέσουν τα ευρήματα που προέκυψαν από την EQXXX η οποία χάρη σε μια σειρά στοχευμένων βελτιώσεων στον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου καθώς και την μπαταρία κατάφερε νωρίτερα μέσα στην χρονιά να καταγράψει ένα νέο ρεκόρ αυτονομίας διανύοντας 1.202 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση.
Βέβαια στην παραπάνω επίδοση συνέβαλε ενεργά η εμμονική προσέγγιση στην αεροδυναμική και μια σειρά σοφιστικέ ενεργών αντίστοιχων συστημάτων που λόγω της περιπλοκότητάς τους δεν αναμένεται να βρουν διέξοδο στην παραγωγή τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική CLA, καθώς κάλλιστα θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στο μέλλον σε μοντέλα όπου οι απαιτήσεις ισχύος είναι υψηλότερες όπως για παράδειγμα στην περίπτωση των AMG εκδόσεων.