Έχοντας συγκεντρώσει ήδη 150 παραγγελίες το Lightyear 0, το ολλανδικής σύλληψης και φινλανδικής κατασκευής ηλεκτροκίνητο όχημα μπήκε στην παραγωγή η οποία πραγματοποιείται από την Valmet, αξιώνοντας τον τίτλο του πρώτου αυτοκινήτου παραγωγής που αντλεί ένα μέρος της απαιτούμενης ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά στοιχεία με τα οποία επενδύεται η οροφή και το καπό του.

Για την ακρίβεια, όπως έχει αποκαλύψει η ολλανδική φίρμα, τα φωτοβολταϊκά στοιχεία, είναι αρκετά για να εξασφαλίσουν ενέργεια που αντιστοιχεί σε δύο μήνες μετακινήσεων, εφόσον οι διαδρομές πραγματοποιούνται σε χώρες του ευρωπαϊκού βορρά, όπως η Ολλανδία ή ακόμα και σε επτά μήνες, όταν το Lightyear κινείται στις πιο ηλιόλουστες χώρες του νότου.

Σε απόλυτα μεγέθη, τα φωτοβολταϊκά μπορούν να παράσχουν ενέργεια που ισοδυναμεί με έως και 70 χλμ. μετακινήσεων σε καθημερινή βάση, κάτι που σημαίνει ότι πρακτικά το Lightyear 0 μπορεί να υπερκαλύψει τις ανάγκες των καθημερινών μετακινήσεων χωρίς να χρειάζεται επίσκεψη σε πρίζα.

Να σημειωθεί πάντως ότι το Lightyear δεν είναι το μοναδικό μοντέλο, αντίστοιχης τεχνολογίας καθώς η γερμανική startup Sono, ετοιμάζει ένα εξολοκλήρου καλυμμένο με φωτοβολταϊκά MPV το οποίο μάλιστα θα διαθέσει προς 25.000 ευρώ, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής το Sion, όπως ονομάζεται, να έχει περάσει στην παραγωγή.

Σε κάθε περίπτωση, το επιβλητικό τετράθυρο coupe Lightyear 0 στοχεύει σε πολύ διαφορετικά βαλάντια καθώς η τιμή εκκίνησης διαμορφώνεται σε 250.000 ευρώ.
Η υλοποίηση ενός αντίστοιχου project συνάντησε πολλές δυσκολίες αρχικά, με τους επενδυτές να διστάζουν να τοποθετήσουν τα χρήματά τους σε ένα καινοτόμο project.
Καθοριστικό σημείο αποτέλεσε πάντως η επένδυση 81 εκατομμυρίων ευρώ από ολλανδικό consortium τον περασμένο Σεπτέμβριο ενώ η Lightyear που ιδρύθηκε το 2016 θα συνεχίσει με την εξέλιξη ενός δεύτερου αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλου με τον διακριτικό αριθμό 2 το οποίο θα στοχεύσει σε πιο ευρύ κοινό καθώς θα διατεθεί με τιμή εκκίνησης τα 30.000 ευρώ. Αυτό αναμένεται να συμβεί από το 2025 οπότε και το ολλανδικό μοντέλο αναμένεται να περάσει στην μαζική παραγωγή.