Το νέο crossover Toyota C-HR πρόκειται να λανσαριστεί το ερχόμενο καλοκαίρι με επιλογή υβριδικών και plug-in υβριδικών κινητήριων συνόλων.

Το Toyota C-HR είναι το μοντέλο που ξεκίνησε τη σχεδιαστική επανάσταση της ιαπωνικής μάρκας στην Ευρώπη το 2016. Τώρα, η Toyota παρουσιάζει τη δεύτερη γενιά του δημοφιλούς crossover με αυτό το concept, που ονομάζεται C-HR Prologue. Το νέο δημιούργημα είναι φαινομενικά ένα αυτοκίνητο επίδειξης, αλλά πηγές της Toyota λένε ανοιχτά ότι πρόκειται για μια πιστή προεπισκόπηση της δεύτερης γενιάς του C-HR, η οποία θα πρέπει να προσγειωθεί στις αντιπροσωπείες το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

«Πρόκειται για ένα πρώτο, αλλά πολύ πραγματικό όραμα ενός αυτοκινήτου που σύντομα θα προσελκύει τα βλέμματα σε όλη την Ευρώπη», αναφέρει η εταιρεία. Πράγματι, η ονομασία του concept ως «Prologue» είναι σημαντική, καθώς το μόνο άλλο Toyota που φέρει αυτή την κατάληξη, το Aygo X Prologue, αποδείχθηκε πολύ ακριβής οδηγός για το τελικό μοντέλο παραγωγής.

Το C-HR Prologue ακολουθεί πιστά τη συνολική εμφάνιση ενός σχεδίου που διέρρευσε πριν από μερικούς μήνες και το οποίο αποκαλύψαμε. Δείχνει ότι η Toyota έχει προτιμήσει να διατηρήσει την εστίαση του νέου αυτοκινήτου στο στιλ και τον σχεδιασμό έναντι της πρακτικότητας, επιλογή που επέτρεψε μια τολμηρή εμφάνιση, η οποία έχει κάνει το C-HR ένα από τα καλύτερα μοντέλα της Toyota για την προσέλκυση νέων πελατών.

Το μεταξόνιο του νέου αυτοκινήτου εκτιμάται ότι θα είναι εξαιρετικά κοντά σε αυτό του υπάρχοντος C-HR, δεδομένου ότι το μοντέλο παραγωγής θα χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα TNGA. Στο εμπρός μέρος, υπάρχει μια νέα εκδοχή της μάσκας και φωτιστικών σωμάτων σε σχήμα «σφυροκέφαλου» της Toyota, με επιθετική διαμόρφωση στην κάτω περιοχή.

Το προφίλ της οροφής παραμένει στενά ευθυγραμμισμένο με αυτό του υπάρχοντος μοντέλου, αλλά η τρίτη κολόνα του Prologue έχει μεταφερθεί προς τα πίσω, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί ένα από τα μεγαλύτερα ελαττώματα του υπάρχοντος C-HR: η σκοτεινότητα στο πίσω μέρος της καμπίνας. «Μπορεί στην πραγματικότητα να μην είναι πιο ευρύχωρο εκεί», παραδέχτηκε ο Lance Scott από το στούντιο ED2 της Toyota στη Γαλλία, όπου σχεδιάστηκε το C-HR Prologue, «αλλά το επιπλέον φως θα το βοηθήσει να μοιάζει πιο ευρύχωρο».

Το πίσω μέρος διαθέτει μια εξαιρετικά μακριά και πολύπλοκη διάταξη πίσω φώτων, ένα στοιχείο που πιθανότατα θα εγκαταλειφθεί στο μοντέλο παραγωγής, καθώς και ένα μεγάλο διαχύτη. Το Prologue παρουσιάζει επίσης ένα πιο δραματικό πείραμα με τη διχρωμία που έχει αποδειχθεί δημοφιλής στους πελάτες του C-HR. Αντί να εντοπίζεται μόνο στην οροφή, ένα γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα να εκτείνεται από τα πλαϊνά μαρσπιέ μέχρι την άκρη της τρίτης κολόνας – με τρόπο που δεν διαφέρει από το Aygo X. Το concept έχει επίσης ένα τρίτο χρώμα στην αεροτομή της οροφής του, κάτι που δεν είναι εγγυημένο ότι θα φτάσει στο τελικό όχημα, αλλά θα μπορούσε να προσφέρεται σε ειδικές εκδόσεις.

Όπως έχουμε αποκαλύψει, η μεγαλύτερη αλλαγή στη δεύτερη γενιά του C-HR έρχεται στην επιλογή των κινητήριων μονάδων, διότι παράλληλα με την τελευταία, 5η γενιά του «αυτοφορτιζόμενου» υβριδικού συστήματος της Toyota, θα είναι διαθέσιμο και ως plug-in υβριδικό. Η Toyota επιβεβαίωσε την επιλογή υβριδικού και plug-in υβριδικού χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για συγκεκριμένες αποδόσεις ισχύος ή τεχνολογικές διαμορφώσεις, αλλά είναι πιθανό το C-HR να χρησιμοποιεί το ίδιο 2λιτρο σύστημα κίνησης με την -πρόσφατα λανσαρισμένη- 5η γενιά του Prius.

Ωστόσο, μπορεί να αποδειχθεί μεγαλύτερη τεχνική πρόκληση για τους μηχανικούς να χωρέσουν το plug-in σύστημα του αυτοκινήτου των 223 ίππων, καθώς διαθέτει μια πιο ογκώδη μπαταρία, που θα χωρούσε καλύτερα κάτω από τα πίσω καθίσματα του πιο compact οχήματος. Ωστόσο, δεν θα υπάρξει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του C-HR, αλλά η Toyota ετοιμάζει ένα παρόμοιας μορφής νέο μοντέλο bZ που θα βρίσκεται πάνω από τη δεύτερη γενιά του C-HR στη γκάμα της ιαπωνικής μάρκας.

Η εταιρεία λέει ότι θα προμηθεύεται τα πακέτα μπαταριών PHEV για το C-HR από την Ευρώπη, αντί να τα στέλνει από την Ιαπωνία στη βάση παραγωγής του αυτοκινήτου στην Τουρκία. Παρόλα αυτά, τα κέρδη στη συνολική πολυπλοκότητα του συστήματος κίνησης είναι σχεδόν εγγυημένη τουλάχιστον μια μικρή αύξηση τιμής, σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο.