Διαβάστε στο motorone.gr: Alfa Romeo Giulia SWB Zagato - Η συνέχεια μιας γοητευτικής ιταλικής συνύπαρξης
O Ζagato αποκαλύπτει το νέο του αμιγώς… ιταλικό δημιούργημα με αφετηρία την σκληροπυρηνική Giulia GTAm η οποία αποκτά μια ακόμα πιο πληθωρική προσωπικότητα, χάρη σε μια σειρά ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που έχουν εξελιχθεί και κατασκευαστεί από τον ιταλικό οίκο.
Για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τoυς βίους παραλλήλους του οίκου Zagato και της Alfa Romeo που αμφότεροι έχουν ως έδρα το Μιλάνο, η πρώτη φορά που ο ιταλικός οίκος καταπιάστηκε με προϊόν της Alfa ήταν το μακρινό 1921 με την G1. Από τότε υπήρξε μια κατά κάποιο τρόπο πάγια ενασχόληση του Zagato με προϊόντα της ιταλικής φίρμας, με σημαντικούς σταθμούς την 1600 Junior Zagato, το SZ και προσφάτως την Alfa Romeo TZ3 Stradale με αφετηρία το Dodge Viper.
Η νέα Giulia SWB Zagato θα μπορούσε να θεωρηθεί κατά κάποιο τρόπο επετειακή και όχι μόνο λόγω των 100+1 ετών συνεργασίας των δύο ιταλικών εταιρειών αλλά, κυρίως, λόγω των σχεδιαστικών χαρακτηριστικών που έχουμε δει και στο παρελθόν, στην κοινή πορεία τους.
Έτσι, στις αναλογίες του νέου μοντέλου μπορεί να εντοπίσει κανείς περισσότερες ομοιότητες με τις Zagato TZ3 και την Junior Zagato παρά στην γνώριμη τετράθυρη Giulia. Παρ΄όλα αυτά, υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που αποπνέουν την αύρα της Alfa, όπως τα φωτιστικά σώματα που προέρχονται από την πρόσφατη Tonale και η νέα μεγαλύτερη εκδοχή της γνωστής τριγωνόσχημης γρίλιας που είναι συνυφασμένη με την ιταλική φίρμα. Αυτό που έχει αλλάξει ριζικά είναι το χαρακτηριστικά χαμηλό και ανάγλυφο καπό ενώ το παρών δίνει και η double bubble οροφή που αποτελεί ένα είδους υπογραφής για τον ιταλικό οίκο.
Στις λεπτομέρειες, μπορεί να εντοπίσει κανείς τροχούς ανάλογους της GTAm με ασημί φινίρισμα και πίσω από αυτούς τις κίτρινες δαγκάνες του συστήματος πέδησης. Επίσης, η κατασκευή έχει απεμπολήσει τις δύο πίσω πόρτες αλλά και τις χειρολαβές των δύο μπροστινών που ανοίγουν μέσω ενός μικροσκοπικού διακόπτη στη δεύτερη κολώνα.
Η σφραγίδα του ιταλικού οίκου γίνεται ακόμα πιο ορατή στο πίσω τμήμα που υιοθετεί την χάραξη «Kammback» και συνδυάζεται με ένα ενιαίο φωτιστικό σώμα LED. Χαμηλότερα ξεχωρίζει ο εξίσου επιθετικά σχεδιασμένος αεροδυναμικός διαχύτης και η κεντρικά τοποθετημένη, διπλή απόληξη για την εξάτμιση. Όπως εύκολα υποθέτει κανείς αλλά και όπως υπογραμμίζει η Zagato, κάθε επιφάνεια της Giulia GTAm έχει αναθεωρηθεί προκειμένου να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με το μοντέλο-αφετηρία, το αμάξωμα κατασκευάζεται πλέον από ανθρακόνημα κάτι που σημαίνει ότι το βάρος προδιαγράφεται χαμηλότερο σε σχέση με τα 1.580 κιλά της GTAm.
Κάτω από το δυναμικό και ανάποδα ανοιγόμενο καπό παρεπιδημεί ένας twin-turbo V6 με χωρητικότητα 2,9 λίτρων με προέλευση την QV GTAm. Aν και μέχρι στιγμής δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα τα «κρίσιμα» μεγέθη, δεν αναμένονται σημαντικές διαφοροποιήσεις με δεδομένο ότι το σύνολο αποδίδει 540 ίππους και 533 Nm ροπής στην μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του. Η ισχύς μεταδίδεται στον πίσω άξονα με την συνδρομή ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων αντί του αυτόματου των οκτώ σχέσεων της ZF. Aυτό που διατηρείται είναι το σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης της Alfa DNA, αν και ενισχυμένο με την προσθήκη της νέας διαμόρφωσης Race.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές έχουν μικρότερη έκταση σε σχέση με την Giulia Quadrifoglio καθώς, ο ιταλικός οίκος δεν είχε λόγο να διαφοροποιήσει στοιχεία όπως το infotainment και οι διακόπτες. Αντιθέτως βέβαια έχει αξιοποιηθεί μια αντιστοίχως βαθυπράσινη απόχρωση με το αμάξωμα, για τις επενδύεις ενώ έχουν ενσωματωθεί λεπτομέρειες από ανθρακόνημα και φυσικά το χαρακτηριστικό Z του ιταλικού οίκου σε «στρατηγικά» σημεία. Επίσης με δεδομένο το κοντύτερο μεταξόνιο το εσωτερικό είναι διθέσιο.
Σε ό,τι αφορά τους λόγους δημιουργίας της νέας αθλητικότερης Giulia, σύμφωνα με τις συστάσεις, υπήρξε ανάλογη επιθυμία ενός γερμανού πελάτη της Zagato ο οποίος έχει ήδη στην κατοχή του την Alfa Romeo SZ αλλά και Aston Martin με την υπογραφή του ιταλικού οίκου. Mε δεδομένο ότι η Alfa Romeo GTAm ξεκινά περίπου από τα 180.000, η τιμή της Giulia SWB Zagato αναμένεται να φλερτάρει με τα 350.000 ευρώ.
Για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τoυς βίους παραλλήλους του οίκου Zagato και της Alfa Romeo που αμφότεροι έχουν ως έδρα το Μιλάνο, η πρώτη φορά που ο ιταλικός οίκος καταπιάστηκε με προϊόν της Alfa ήταν το μακρινό 1921 με την G1. Από τότε υπήρξε μια κατά κάποιο τρόπο πάγια ενασχόληση του Zagato με προϊόντα της ιταλικής φίρμας, με σημαντικούς σταθμούς την 1600 Junior Zagato, το SZ και προσφάτως την Alfa Romeo TZ3 Stradale με αφετηρία το Dodge Viper.
Η νέα Giulia SWB Zagato θα μπορούσε να θεωρηθεί κατά κάποιο τρόπο επετειακή και όχι μόνο λόγω των 100+1 ετών συνεργασίας των δύο ιταλικών εταιρειών αλλά, κυρίως, λόγω των σχεδιαστικών χαρακτηριστικών που έχουμε δει και στο παρελθόν, στην κοινή πορεία τους.
Έτσι, στις αναλογίες του νέου μοντέλου μπορεί να εντοπίσει κανείς περισσότερες ομοιότητες με τις Zagato TZ3 και την Junior Zagato παρά στην γνώριμη τετράθυρη Giulia. Παρ΄όλα αυτά, υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που αποπνέουν την αύρα της Alfa, όπως τα φωτιστικά σώματα που προέρχονται από την πρόσφατη Tonale και η νέα μεγαλύτερη εκδοχή της γνωστής τριγωνόσχημης γρίλιας που είναι συνυφασμένη με την ιταλική φίρμα. Αυτό που έχει αλλάξει ριζικά είναι το χαρακτηριστικά χαμηλό και ανάγλυφο καπό ενώ το παρών δίνει και η double bubble οροφή που αποτελεί ένα είδους υπογραφής για τον ιταλικό οίκο.
Στις λεπτομέρειες, μπορεί να εντοπίσει κανείς τροχούς ανάλογους της GTAm με ασημί φινίρισμα και πίσω από αυτούς τις κίτρινες δαγκάνες του συστήματος πέδησης. Επίσης, η κατασκευή έχει απεμπολήσει τις δύο πίσω πόρτες αλλά και τις χειρολαβές των δύο μπροστινών που ανοίγουν μέσω ενός μικροσκοπικού διακόπτη στη δεύτερη κολώνα.
Η σφραγίδα του ιταλικού οίκου γίνεται ακόμα πιο ορατή στο πίσω τμήμα που υιοθετεί την χάραξη «Kammback» και συνδυάζεται με ένα ενιαίο φωτιστικό σώμα LED. Χαμηλότερα ξεχωρίζει ο εξίσου επιθετικά σχεδιασμένος αεροδυναμικός διαχύτης και η κεντρικά τοποθετημένη, διπλή απόληξη για την εξάτμιση. Όπως εύκολα υποθέτει κανείς αλλά και όπως υπογραμμίζει η Zagato, κάθε επιφάνεια της Giulia GTAm έχει αναθεωρηθεί προκειμένου να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με το μοντέλο-αφετηρία, το αμάξωμα κατασκευάζεται πλέον από ανθρακόνημα κάτι που σημαίνει ότι το βάρος προδιαγράφεται χαμηλότερο σε σχέση με τα 1.580 κιλά της GTAm.
Κάτω από το δυναμικό και ανάποδα ανοιγόμενο καπό παρεπιδημεί ένας twin-turbo V6 με χωρητικότητα 2,9 λίτρων με προέλευση την QV GTAm. Aν και μέχρι στιγμής δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα τα «κρίσιμα» μεγέθη, δεν αναμένονται σημαντικές διαφοροποιήσεις με δεδομένο ότι το σύνολο αποδίδει 540 ίππους και 533 Nm ροπής στην μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του. Η ισχύς μεταδίδεται στον πίσω άξονα με την συνδρομή ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων αντί του αυτόματου των οκτώ σχέσεων της ZF. Aυτό που διατηρείται είναι το σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης της Alfa DNA, αν και ενισχυμένο με την προσθήκη της νέας διαμόρφωσης Race.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές έχουν μικρότερη έκταση σε σχέση με την Giulia Quadrifoglio καθώς, ο ιταλικός οίκος δεν είχε λόγο να διαφοροποιήσει στοιχεία όπως το infotainment και οι διακόπτες. Αντιθέτως βέβαια έχει αξιοποιηθεί μια αντιστοίχως βαθυπράσινη απόχρωση με το αμάξωμα, για τις επενδύεις ενώ έχουν ενσωματωθεί λεπτομέρειες από ανθρακόνημα και φυσικά το χαρακτηριστικό Z του ιταλικού οίκου σε «στρατηγικά» σημεία. Επίσης με δεδομένο το κοντύτερο μεταξόνιο το εσωτερικό είναι διθέσιο.
Σε ό,τι αφορά τους λόγους δημιουργίας της νέας αθλητικότερης Giulia, σύμφωνα με τις συστάσεις, υπήρξε ανάλογη επιθυμία ενός γερμανού πελάτη της Zagato ο οποίος έχει ήδη στην κατοχή του την Alfa Romeo SZ αλλά και Aston Martin με την υπογραφή του ιταλικού οίκου. Mε δεδομένο ότι η Alfa Romeo GTAm ξεκινά περίπου από τα 180.000, η τιμή της Giulia SWB Zagato αναμένεται να φλερτάρει με τα 350.000 ευρώ.