Η Hyundai δεν είναι μια εταιρεία που παίζει εκ του ασφαλούς μέσα στο 2022. Δεδομένης της επιτυχίας που έχει σημειώσει το Ioniq 5, που είναι ένα από τα πιο ποθητά ηλεκτρικά μοντέλα της χρονιάς, λογικό θα ήταν το Ioniq 6 να αποτελέσει μια συνέχειά του. Κάθε άλλο όμως, αφού η Hyundai έκοψε κάθε δεσμό με το 5, όσον αφορά την αισθητική, προχωρώντας σε ένα νέο, ρηξικέλευθο σχήμα, εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Prophecy του 2020.

Οι περιορισμοί που θέτει ένα αυτοκίνητο παραγωγής, μεταφράζονται σε κάποιες αλλαγές σε σχέση με το πρωτότυπο, με την εμφάνιση σε κάθε περίπτωση να παραμένει κομψή, γεγονός που του δίνει τα εφόδια όταν θα βγει στην παραγωγή, μέχρι το τέλος του έτους, να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως το Tesla Model 3 και Polestar 2

Χάρη στην «ηλεκτρική» πλατφόρμα E-GMP των 800V, το Ioniq 6 έχει τη δυνατότητα να φορτίζει με 350 kW, κάνοντας έτσι το 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά της ώρας. Η εισαγωγική έκδοση έχει μπαταρία 53 kWh που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος πίσω και στέλνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς. Η αυτονομία σύμφωνα με τον κατασκευαστή φτάνει τα 430 χιλιόμετρα. Όμως η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν η πιο ισχυρή, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση και μέχρι να παρουσιαστεί μια πιο «άγρια» Ioniq 6 N.

Προς το παρόν η ναυαρχίδα του Ioniq 6 διαθέτει ένα σύστημα με δύο κινητήρες απόδοσης 325 ίππων, με μπαταρία 77,4 kWh και αυτονομία 525 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP. Ωστόσο, εμείς επιλέξαμε την πισωκίνητη έκδοση, με τη μεγαλύτερη μπαταρία, με το αεροδυναμικό αμάξωμα να αποδίδει και σε επίπεδο αυτονομίας, ξεπερνώντας τα 615 χιλιόμετρα, τιμή που είναι καλύτερη και από αυτή του Model 3.

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι περισσότερο γνωστά, με σχεδίαση που έχει κοινά στοιχεία με το Ioniq 5. Η Hyundai όμως εδώ, έχει κάνει βελτιώσεις στις λεπτομέρειες του ήδη εξαιρετικού εσωτερικού που γνωρίζουμε. Για παράδειγμα το πλαίσιο των διπλών οθονών 12 ιντσών είναι τώρα μαύρο, αντί για λευκό, ενώ και οι ψηφιακοί εξωτερικοί καθρέπτες είναι όμορφα ενσωματωμένοι στις πόρτες, με την εικόνα να προβάλλεται στις οθόνες στις άκρες του ταμπλό.

Η συναρμογή είναι ως επί το πλείστον εξαιρετική και το σύστημα πολυμέσων της Hyundai είναι ένα από τα καλύτερα στην αγορά, παρά τα περίπλοκα υπομενού. Η απόκριση του συστήματος είναι άμεση, με τις νέες προσθήκες, όπως οι ενδείξεις τυφλού σημείου είναι φυσικά ευπρόσδεκτες.

Η κουπέ αισθητική του Ioniq 6 επιφέρει κάποιους συμβιβασμούς στον τομέα των χώρων και ειδικά αυτόν για τους πίσω επιβάτες. Εκεί οι επιβάτες με ύψος άνω των 1,8 μ. θα έρθουν σε πιο στενή επαφή με την οροφή, με την άνεση εκεί να είναι ένα σημείο στο οποίο δεν ξεχωρίζει. Ο χώρος για τα πόδια είναι γενναιόδωρος, αλλά η μπαταρία που είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα κλέβει χώρο που αφορά το κάτω μέρος των ποδιών, κάτι που δεν είναι ιδανικό για επιβάτες με μεγάλα άκρα. Ο όγκος του χώρου αποσκευών δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα επίσημα από την Hyundai, αλλά και οπτικά δεν φαίνεται μεγάλος.

Το πλαίσιο και τα κινητήρια σύνολα των αυτοκινήτων δοκιμής μας είχαν προδιαγραφές Ν. Κορέας, με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Ioniq 6 να ξεχωρίζουν για την ποιότητά τους. Η μετρημένη απόκριση του γκαζιού στο πρόγραμμα Normal επιτρέπουν την ομαλή λειτουργία του αυτοκινήτου στις χαμηλές ταχύτητες, με την ποιότητα κύλισης να είναι σφιχτή, αλλά την απόσβεση καλή. Οι ατέλειες του δρόμου, μπορεί να περάσουν μέσα στο πλαίσιο, ειδικά αν πέσεις σε κάποια λακκούβα μέσα σε στροφή, αλλά σε γενικές γραμμές το Ioniq 6 είναι ήσυχο και άνετο εν κινήσει.

Αν πατήσεις το γκάζι με το Sport πρόγραμμα επιλεγμένο, τότε αυτή η ηρεμία που προαναφέραμε εξαφανίζεται και τη θέση της παίρνει ένα βίαιο χτύπημα επιτάχυνσης. Η έκδοση με τους δύο κινητήρες έχει 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές, αλλά στην πράξη μοιάζει συντηρητική εκτίμηση, ενώ υπάρχει και η αστείρευτη ροπή των 605 Nm που παρέχει αβίαστες ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

Δεν είναι τόσο έντονο σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, αλλά σίγουρα θα σου λείψει η επιτάχυνση σε καμία περίπτωση. Με δεδομένο την υψηλή ταχύτητα που μπορεί να διατηρήσει με ευκολία το Ioniq 6 σε ταξίδια, αποδεικνύεται και εξαιρετικά χρήσιμο το μακρύ μεταξόνιο, το οποίο συμβάλει τα μέγιστα σε επίπεδο σταθερότητας. Το τιμόνι είναι καλά ζυγισμένο και ακριβές, αλλά δεν παρέχει την επικοινωνία που ίσως περιμένεις.

Το στήσιμο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν προσανατολισμένο στην άνεση και την ασφάλεια, έχοντας σε δεύτερη μοίρα τη σπορ διάσταση, αλλά το Ioniq 6 φαίνεται ικανό να ανταπεξέλθει και σε επαρχιακό δρόμο, ακολουθώντας μάλιστα και γρήγορο ρυθμό. Όταν οδηγεί ήρεμα σχετικά, το Ioniq 6 στρίβει σχετικά καλά, ακόμα και αν δεν είναι υπερβολικά συναρπαστικό. Το χαμηλό αμάξωμα και η τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα του χαρίζουν χαμηλό κέντρο βάρους.

Ωστόσο, τα φρένα του είναι μια από τις αδύναμες πτυχές του δυναμικού ρεπερτορίου του Ioniq 6, ωστόσο, μεγάλο μέρος αποδίδεται και στη μεγάλη μάζα του αυτοκινήτου, ειδικά όταν επιβραδύνει από υψηλές ταχύτητες. Είναι αρκετά ισχυρά, αλλά η αίσθηση του πεντάλ δεν εμπνέει. Μπορείς σε μεγάλο βαθμό να παρακάμψεις αυτή τη λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ i-Pedal της Hyundai, η οποία γενιά λειτουργεί καλά και μέχρι ακινητοποιήσεως του αυτοκινήτου. Όσον αφορά τις τιμές, αυτές δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές.

Συμπέρασμα

Η επίθεση της Hyundai συνεχίζεται με ένα ακόμα άκρως εντυπωσιακό αυτοκίνητο. Το Ioniq 6 είναι μια ριζοσπαστική αισθητικά εναλλακτική του Ioniq 5, με τα βασικά συστατικά όμως να παραμένουν γνωστά. Με κορυφαία στην κατηγορία του αυτονομία, καλά δυναμικά χαρακτηριστικά και μια ολοκληρωμένη σουίτα τεχνολογίας, είναι μια πειστική προσπάθεια της Hyundai που διαθέτει την επιτυχημένη συνταγή και δείχνει εμφατικά ότι μπορεί να πετύχει και πέρα από τα SUV.