Το Audi Q4 e-tron βασίστηκε στην επιτυχία του e-tron (πλέον Q8 e-tron), του SUV που σήκωσε το λάβαρο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της φίρμας, και είναι ένα από τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά C-SUV που πάτησαν τους τροχούς τους στην ελληνική αγορά. Στην περίπτωση της δοκιμής μας όμως δεν αφορά την “απλή” έκδοση Q4 e-tron, αλλά την ισχυρότερη.

Είναι αυτή η καλύτερη επιλογή ηλεκτρικού SUV στα 67.900 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση);

Το Audi Q4 e-tron 50 quattro εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, τοποθετημένοους εμπρός και πίσω, προσφέροντας κίνηση στους δύο άξονες (εξού και το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης quattro). Η συνδυαστική τους απόδοση είναι 299 ίπποι και 664 Nm ροπής, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,2 δευτερόλεπτα. Αυτή η τιμή εντυπωσιάζει τόσο κατά την ανάγνωση όσο και στην πράξη, εάν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για ένα SUV 2.210 κιλών και με μήκος σχεδόν 4,6 μέτρων.

Όπως είναι φυσικό, το βάρος -το οποίο πρέπει βέβαια να πούμε πως εξαφανίζεται στη βύθιση του δεξιού πεντάλ- οφείλεται στην ηλεκτρική του υπόσταση. Το Q4 e-tron βασίζεται στην πλατφόρμα MEB, την οποία χρησιμοποιούν κατά βάση τα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου Volkswagen (…και όχι μόνο). Ένα σημαντικό μέρος του βάρους είναι η μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh (76,6 kWh για την ακρίβεια) που βρίσκεται απλωμένη στο κάτω τμήμα του αυτοκινήτου, ενώ ένα αξιοσημείωτο μερίδιο στα συνολικά κιλά οφείλεται και στα premium υλικά κατασκευής, στα οποία μας έχει συνηθίσει η Audi και τα συναντάμε στο εσωτερικό.

Η καμπίνα φέρει πολλά γνώριμα στοιχεία από τον χαρακτήρα των υπόλοιπων μοντέλων Audi, με τη διαφορά του εξαγωνικού τιμονιού, το οποίο δίνει μια πιο φουτουριστική πινελιά στο cockpit του Q4 e-tron. Μαλακά και ευχάριστα στο μάτι υλικά, τα οποία θεωρούνται βέβαια δεδομένα για αυτοκίνητο σχεδόν 70.000 ευρώ, ντύνουν την καμπίνα, η οποία παράλληλα εξοπλίζεται με όλες τις τελευταίες τεχνολογίες και υπηρεσίες συνδεσιμότητας.

Πίσω από το ιδιαίτερο τιμόνι, υπάρχει ο γνώριμος ψηφιακός πίνακας 10,25 ιντσών (προαιρετικά 12,3″) με δυνατότητες προσαρμογής, αναλόγως με το layout που ευχαριστεί το μάτι του οδηγού. Στην κεντρική κονσόλα η οθόνη αφής 10,1 ιντσών (προαιρετικά 11,6″) έχει καλή ανάλυση και διευκολύνει τους επιβάτες με την γρήγορη απόκριση και το χαρακτηριστικό ήχο (κλικ) επιβεβαίωσης κάθε φορά που επιλέγεται μια εντολή. Μάλιστα, η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Apple CarPlay λύνει τα χέρια στον οποιοδήποτε χρήστη με iPhone συσκευή.

Πιο κάτω συναντάμε φυσικά κουμπιά για τον έλεγχο του κλιματισμού, σε αντίθεση με το “αδερφάκι” του ID.4, γεγονός που μας χαροποιεί αρκετά και ας είμαστε θετικοί στην νέα τάξη πραγμάτων που θέλουν τα πάντα να γίνονται δια της αφής. Η υψηλή ακουστική είναι λόγω της συνεργασίας της Audi με τη Sonos.

Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για άνετη φιλοξενία, τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια τους. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι τοποθετημένη ελάχιστα πιο ψηλά από τα εμπρός καθίσματα, με αποτέλεσμα την καλύτερη ορατότητα. Σαφώς, ο χώρος αποσκευών με 520 λίτρα δεν θα απογοητεύσει κανέναν.

-Χαρακτηριστικό που μου άρεσε-

Η εντολή “άμεσος κλιματισμός”, την οποία μπορείς να την ενεργοποιήσεις πριν βγεις από το αυτοκίνητο (από την οθόνη) και για 30 λεπτά ο κλιματισμός παραμένει σε λειτουργία, χωρίς να επηρεαστεί από το κλείδωμα των θυρών.

Πάμε για φόρτιση;

Η μεγάλη μπαταρία μπορεί μεν να προσφέρει υψηλή αυτονομία, αλλά θέλει και περισσότερο χρόνο να φορτιστεί. Επομένως, μην περιμένετε να φτάσετε στο 1% για να φορτίσετε την 77 kWh μπαταρία στο σπίτι, γιατί θα χρειαστείτε πάνω από 4 μέρες! Αλλά ποιος μπορεί να κάνει σχεδόν 400+ χλμ. εντός πόλης μέσα σε μια μέρα;

Εφόσον είστε από εκείνους λοιπόν που χρησιμοποιείται το αυτοκίνητο και δεν ξεπερνάτε τα 100-120 χλμ. ημερησίως, τότε η οικιακή φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας θα σας καλύψει.

Εάν τώρα ταξιδεύετε με το Audi Q4 e-tron, η χρήση ενός ταχυφορτιστή είναι μονόδρομος. Σύμφωνα με την εταιρεία, έχει τη δυνατότητα να δεχτεί φορτίο έως 135 kW και να φορτιστεί από το 10% έως το 80% σε μόλις 29 λεπτά. Η τελευταία φόρτιση αφορά DC φορτιστές 150 kW, τους οποίους δύσκολα συναντά κανείς στην Ελλάδα σήμερα. Αντίθετα, οι φορτιστές 50 kW είναι περισσότερο διαδεδομένοι.