F1: Η Mercedes αποκάλυψε την W15
H ομάδα της Mercedes αποκάλυψε το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνιστεί στη φετινή σεζόν της Formula 1, την W15.

Έπειτα από δύο απογοητευτικές σεζόν για την ομάδα της Mercedes, η οποία έως το 2021 κατέκτησε 8 συνεχόμενα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών, η φετινή σεζόν αποτελεί την πρώτη με τον James Allison να επιστρέφει στη θέση του τεχνικού διευθυντή και να αναλαμβάνει την εξέλιξη του μονοθεσίου εξαρχής.

Η Mercedes αποφάσισε να αλλάξει προσέγγιση στη σχεδιαστική φιλοσοφία, αποχωρώντας από την κατεύθυνση που είχε ακολουθήσει τα δύο προηγούμενα χρόνια. Ο χρωματισμός της Mercedes-AMG W15 E Performance, όπως είναι ο πλήρης τίτλος του μονοθεσίου που αποτελεί μία σύνθεση μαύρου και ασημί. Το νέο μονοθέσιο θα πραγματοποιήσει ένα αρχικό shakedown 200 χλμ. σήμερα στην πίστα του Silverstone.

Η φετινή σεζόν αποτελεί την τελευταία του Lewis Hamilton στη Mercedes, και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πως θα τον αντιμετωπίσει η ομάδα και αν αποφασίσει θα δώσει προτεραιότητα στον George Russell σε ορισμένες περιπτώσεις που θα μπορεί να το κάνει. Προς το τέλος της σεζόν, είναι δεδομένο ότι ο Hamilton δε θα ενημερώνεται για τις αναβαθμίσεις του μονοθεσίου.

Οι γενικές γραμμές είναι αρκετά παρόμοιες με αυτά που έχουμε δει από τα φετινά μονοθέσια μέχρι στιγμής, με τη Mercedes να έχει σχεδιάσει εξαρχής τη διαμόρφωση των ψυγείων, με καθοδική πορεία προς τα πίσω και ένα κάλυμμα κινητήρα με πιο παραδοσιακές γραμμές. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαμόρφωση του εμπρός μέρους, με το νέο, πιο κοντό ρύγχος.

Αυτό περιβάλλεται από περίπλοκης διαμόρφωσης πτερύγια στην εμπρός αεροτομή με το πρώτο εξ αυτών να έχει μια μικρή κοιλότητα στο κεντρικό του τμήμα και τα υπόλοιπα τρία να ανασηκώνονται στην ίδια περιοχή, δημιουργώντας ένα κανάλι κάτω από το ρύγχος. Επίσης, υπάρχει vortex generator (γεννήτρια στροβίλων) στο δεύτερο πτερύγιο, του οποίου ο ρόλος είναι να διοχετεύει καλύτερα τον αέρα προς τα πίσω. Εν μέρει, κάνει τη δουλειά που έκανε η Υ250 διαμόρφωση της εμπρός αεροτομής στα μονοθέσια έως το 2021, διαμορφώνοντας τη ροή του άερα προς τα πίσω.

Η εμπρός ανάρτηση έχει ανασχεδιαστεί, διατηρώντας όμως την παραδοσιακή pushrod γεωμετρία. Σε αντίθεση με τις περισσότερες ομάδες, οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων έχουν τριγωνικό σχήμα και είναι τοποθετημένες πολύ μπροστά. Από κάτω από αυτές, υπάρχει ένα μεγάλο κανάλι αέρα που ταξιδεύει προς το επάνω μέρος του διαχύτη. Τα καλύμματα των ψυγείων κατεβαίνουν προς τα πίσω και το κάλυμμα του κινητήρα έχει πιο μικρές διαστάσεις, με τα εξογκώματα γύρω από τον κινητήρα να είναι λιγότερο τονισμένα.

Από τις πρώτες εικόνες, η διαμόρφωση της πίσω ανάρτηση φαίνεται να είναι pushrod (για αεροδυναμικά οφέλη), αντί για το περυσινό pullrod και είναι πιο έντονη η γεωμετρία anti-squat, που περιορίζει το βύθισμα του πίσω μέρους στην επιτάχυνση, με το εμπρός μπράτσο του ανώτερου ψαλιδιού να συνδέεται πιο χαμηλά με το κιβώτιο. Το περίβλημα του κιβωτίου θα έχει διαφορετική διαμόρφωση, ώστε να απελευθερώνει περισσότερο χώρο (μαζί με το pushrod) στην περιοχή του διαχύτη, για να βελτιώσει την απόδοσή του. Αυτό θα προσθέσει αεροδυναμικό φορτίο στον πίσω άξονα και η Mercedes ευελπιστεί ότι αυτό θα τον κάνει λιγότερο νευρικό.

Όπως δήλωσε ο James Allison, «μεγάλη έμφαση δόθηκε στη βελτίωση του απρόβλεπτου πίσω άξονα του προηγούμενου μονοθεσίου. Δουλέψαμε σκληρά για να διασφαλίσουμε ότι και οι δύο άξονες, αλλά ιδιαίτερα ο πίσω, διατηρούν καλύτερο έλεγχο του ελαστικού σε σχέση με την W14. Υπήρξαν επίσης κάποιες αλλαγές σε τομείς στους οποίους είχαμε περιθώρια βελτίωσης, όπως η επίδραση του DRS, και η απόδοση στα pit stop».