Η Citroen ανακοίνωσε τη διάθεση στην ελληνική αγορά της νέας υβριδικής έκδοσης του C5 Aircross. Το γαλλικό C-SUV εμπλουτίζει τη γκάμα του με μια νέα επιλογή, η οποία συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα 1.2 Turbo PureTech των 136 ίππων με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V (ηλεκτροκινητήρας 21 kW) και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων ë-DCS6.

Το C5 Aircross Hybrid 136 υπόσχεται εξοικονόμηση καυσίμου 15% σε σύγκριση με τις αυτόματες βενζινοκίνητες εκδόσεις PureTech 130 EAT8 και έρχεται να ενισχύσει την εξηλεκτρισμένη γκάμα του μοντέλου, στην οποία εξέχουσα θέση έχει το Plug-in Hybrid των 225 ίππων.

Η τεχνολογία 48V Hybrid

Η ήπια υβριδική τεχνολογία 48V Hybrid παρέχει τη δυνατότητα υβριδικής κίνησης, ή ακόμα και αμιγούς ηλεκτρικής σε ειδικές περιπτώσεις, με ταυτόχρονο περιορισμό των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου.

Την «καρδιά» του υβριδικού συστήματος αποτελεί ο νέας γενιάς 1.2 PureTech κινητήρας βενζίνης, που είναι ειδικά εξελιγμένος για αυτό το κινητήριο σύνολο. Το 40% των εξαρτημάτων του είναι καινούρια, με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 1.199 κ.εκ. να αποδίδει 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ..

Η επιλογή υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και καδένας χρονισμού συμβάλλει στην απόδοση και τη στιβαρότητα του νέου συστήματος μετάδοσης κίνησης. Το σύστημα έχει προδιαγραφές Euro 6,4 και καθώς λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Miller, ο κινητήρας έχει βελτιωμένη θερμική απόδοση.

Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ισχύ 21 kW (28 hp) και ροπή 55 Nm. Επιτρέπει στο C5 Aircross να κινείται με 100% ηλεκτρική ισχύ σε περιπτώσεις χαμηλής απαίτησης ροπής, π.χ. σε χαμηλές ταχύτητες κατά τους ελιγμούς ή την επιβράδυνση, και βοηθά τον βενζινοκινητήρα κατά την εκκίνηση. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, γεγονός που μειώνει ταυτόχρονα τη φθορά των φρένων.

Το νέο κιβώτιο ë-DCS6 έρχεται με εξατάχυτο σύστημα διπλού συμπλέκτη αδιάκοπης ροπής και είναι ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικά συστήματα. Ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και η ECU είναι όλα ενσωματωμένα σε ένα συμπαγές πακέτο, βελτιστοποιώντας το χώρο κάτω από το καπό.

Μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, με διαθέσιμη χωρητικότητα 0,432 kWh, είναι εγκατεστημένη κάτω από το αριστερό μπροστινό κάθισμα, χωρίς να επηρεάζει το μέγεθος του χώρου αποσκευών ή τον εσωτερικό χώρο στην καμπίνα των επιβατών.

Επιπλέον, χάρη σε έναν μετατροπέα τάσης, μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από το ηλεκτρικό σύστημα 48V μετατρέπεται σε ισχύ 12V για την τροφοδοσία του ενσωματωμένου εξοπλισμού του αυτοκινήτου. Με αυτόν τον τρόπο, δύο ξεχωριστά ηλεκτρικά δίκτυα μπορούν να λειτουργούν παράλληλα.

Για μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει αναβαθμιστεί με μια ειδική οθόνη, όπου ο οδηγός έχει όλες τις απαραίτητες  πληροφορίες για την υβριδική οδήγηση, ακριβώς μπροστά στα μάτια του, όπως:

  • Στροφόμετρο σε μπλε χρώμα που δείχνει την 100% ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης.
  • Την ροήενέργειαςτουυβριδικούσυστήματοςκίνησης.
  • Ένδειξη φόρτισηςμπαταρίας.
  • Λειτουργία οδήγησης, μέσω μετρητή ισχύος (Charge, Eco, Power).
  • Ποσοστό της απόστασης που διανύθηκε σε ηλεκτρική λειτουργία, ανά πάσα στιγμή και κατά μέσο όρο.

Ως προς το επίπεδο εξοπλισμού, το C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις YOU!, YOU! CONNECT, PLUS, MAX, καθώς και στην ειδική έκδοση Ε-SERIES. Μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου μάλιστα προσφέρεται με ειδικές εκπτώσεις, μέσω του προγράμματος CITROEN WINTER SALES.

Επιπλέον, όπως και όλα τα μοντέλα της Citroën, το C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση. Περισσότερες πληροφορίες τόσο για το μοντέλο, όσο και για το πρόγραμμα CITROEN WINTER SALES είναι διαθέσιμες στο δίκτυο των επίσημων διανομέων της Citroën, καθώς και στο www.citroen.gr.