Διαβάστε στο motorone.gr: Νέο Toyota C-HR: Η εξέλιξη ενός Icon SUV μέσω της υβριδικής τεχνολογίας
Με το C–HR η Toyota έδωσε μια νέα διάσταση στον σχεδιασμό των C-SUV. Η ολοκαίνουρια 2η γενιά του εμβληματικού πλέον μοντέλου εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, με γνώμονα τον Ευρωπαίο οδηγό, συνεχίζοντας να θέτει σε προτεραιότητα το στυλ και την προηγμένη υβριδική τεχνολογία.
Το νέο Toyota C-HR έρχεται να δώσει συνέχεια σε ένα μοναδικό success story και είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις Hybrid Electric και Plug-in Hybrid Electric, σε ελκυστικές τιμές από 29.300 € ή με χρηματοδότηση από 267,72 €/μήνα.
Ένα concept car για τον δρόμο
Η τολμηρή αισθητική είναι αναμφίβολα το πιο δυνατό σημείο του ιαπωνικού C-SUV. Νεανική, αιχμηρή σχεδίαση που γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακή στις εκδόσεις με διχρωμία, όπου όλο το πίσω μέρος αποκτά μαύρη απόχρωση. Το εμπρός μέρος υιοθετεί τη λογική του αμιγώς ηλεκτρικού bZ4X και του νέου Prius, με τους ιδιαίτερους προβολείς να έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Στο πλάι, το βλέμμα σταματά αφενός στην ένωση των τριών γραμμών στην εμπρός πόρτα, στις χωνευτές χειρολαβές – που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε Toyota – αλλά και η πίσω λεπτή μπάρα των φωτιστικών σωμάτων που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου δίνει μια ξεχωριστή ταυτότητα.
Το εσωτερικό είναι ο ορισμός του όρου «οδηγοκεντρικό». Όλα είναι σχεδιασμένα γύρω από τον οδηγό. Το ταμπλό διαμορφώνει την λογική πιλοτηρίου, με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” και κεντρική οθόνη αφής 8” ή 12,3”, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, για το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect που διαθέτει ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto.
Η καμπίνα εξοπλίζεται επίσης με σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού και δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε έως και 64 χρώματα, το οποίο συμβάλει επίσης στη βελτίωση της ασφάλειας. Για παράδειγμα, οι ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις του συστήματος Safe Exit Assist ενισχύονται από τον εσωτερικό φωτισμό που αλλάζει σε κόκκινο χρώμα, για να προειδοποιεί για το άνοιγμα μιας πόρτας όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω.
Η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που περιμένεις από ένα Toyota, με εκτεταμένη χρήση μαλακών υλικών και προσεγμένη συναρμογή. Παράλληλα, προς όφελος της βιωσιμότητας, έχει διπλασιαστεί το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό, όπως στο ύφασμα των καθισμάτων που προέρχεται από πλαστικά μπουκάλια PET.
Υβριδική τεχνολογία με έως 223 ίππους
Η Toyota είναι πρωτοπόρος του εξηλεκτρισμού μέσω της υβριδικής τεχνολογίας. Συνεπώς, ένα τόσο σημαντικό μοντέλο όπως το C-HR δεν θα μπορούσε παρά να υιοθετεί την αφρόκρεμα των υβριδικών συστημάτων της Ιαπωνικής μάρκας. Έτσι, η γκάμα του νέου C-SUV απαρτίζεται από τέσσερις υβριδικές εκδόσεις, οι οποίες έχουν όλες στάνταρ αυτόματο κιβώτιο e-CVT.
Στην έκδοση Hybrid 140 ο βενζινοκινητήρας των 1.8 λίτρων και ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδουν από κοινού ισχύ 140 ίππων, προσφέροντας την τέλεια ισορροπία κόστους – επιδόσεων – οικονομίας καυσίμου (από 4,8 λτ./100 χλμ.).
Η έκδοση Hybrid 200 συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα και έχει ισχύ 198 ίππων, αναβαθμίζοντας σημαντικά τις επιδόσεις χωρίς να θυσιάζει την κατανάλωση (από 4,8 λτ./100 χλμ.). Εναλλακτικά μάλιστα μπορεί να εξοπλιστεί με δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, στην τετρακίνητη έκδοση Hybrid 200 AWD–i.
Στην κορυφή της γκάμας του νέου C-HR βρίσκεται η έκδοση Plug–in Hybrid 220, που φέρνει για πρώτη φορά στο ιαπωνικό SUV τη δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα και μεγάλη μπαταρία που μπορεί να φορτίζει είτε εν κινήσει είτε σε φορτιστή ή πρίζα.
Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 223 ίππους προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,4’’), ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι ιδιαίτερα χαμηλή: 0,9 λτ./100 χλμ. κατά μέσο όρο, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
Παράλληλα, το C-HR PHEV προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό του να κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για αποστάσεις έως και 66 χλμ.. Αυτό σημαίνει πως ο οδηγός του οχήματος μπορεί να φορτίζει τη μπαταρία το βράδυ στο σπίτι με πολύ χαμηλό κόστος και τη μέρα να κάνει τις καθημερινές του μετακινήσεις με μηδενική κατανάλωση βενζίνης και χωρίς να ρυπαίνει την ατμόσφαιρα!
Την οδηγική εμπειρία αναβαθμίζει επίσης η λειτουργία «one pedal driving» με τρία επίπεδα ισχύος ανάκτησης ενέργειας. Και μην ξεχνάμε πως, το C-HR έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και μπορεί να κινείται ελεύθερα καθημερινά στον Δακτύλιο της Αθήνας.
Παράλληλα με την ιδιαίτερη έμφαση στο κομμάτι της βιωσιμότητας σε κάθε πτυχή της παραγωγής του, το νέο Toyota C-HR βάζει την ασφάλεια ψηλά στις προτεραιότητές του, εκμεταλλευόμενο την πιο πρόσφατη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS), Toyota Safety Sense. Για μεγαλύτερη ευκολία μάλιστα, οι μελλοντικές ενημερώσεις λογισμικού του συστήματος μπορούν να γίνονται over-the-air, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο.
Το νέο C-HR είναι σχεδιασμένο να ξεχωρίζει. Όχι μόνο με την τολμηρή αισθητική του, αλλά και με την εμπειρία οδήγησης, το υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας και την κορυφαία αποδοτικότητα που εξασφαλίζει η υβριδική τεχνολογία της Toyota.