Διαβάστε στο motorone.gr: To ανανεωμένο Audi S3 είναι ισχυρότερο και πιο οδηγοκεντρικό
Μετά το ανανεωμένο Audi A3 έρχεται το νέο Audi S3, με εντυπωσιακά υψηλές επιδόσεις. Αυτό το αυτοκίνητο θα αποτελέσει βασικό αντίπαλο των premium hot hatchback, Mercedes-AMG A 35, Volkswagen Golf R και BMW M135i. Κάτω από το καπό, η ισχύς του 2λιτρου 4κύλινδρου turbo κινητήρα του S3 έχει αυξηθεί κατά 23 ίππους, για να αγγίξει τους 333 ίππους.
Επίσης, η μέγιστη ροπή αυξήθηκε κατά 20 Nm για να φτάσει τα 420 Nm, βοηθώντας το νέο S3 να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα, δηλαδή 0,1 δλ. ταχύτερα. Ο κινητήρας έχει πιο επιθετική χαρτογράφηση, η οποία έχει τη δυνατότητα να διατηρεί το turbo σε περιστροφή για περισσότερο χρόνο, για να βοηθήσει την απόκριση.
Υπάρχει επίσης μια νέα λειτουργία Dynamic Plus, στην οποία το ρελαντί είναι ρυθμισμένο σε υψηλότερες στροφές, καθώς και ένα σύστημα που κρατάει το γκάζι ανοιχτό για περισσότερο χρόνο. Το αποτέλεσμα αυτού είναι ταχύτερος χρόνος αντίδρασης από το turbo, καθώς διατηρεί την πίεση υπερπλήρωσης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Η Audi θα προσφέρει επίσης ένα προαιρετικό σύστημα εξάτμισης Akrapovic.
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων έχει πιο επιθετική χαρτογράφηση, με ανασχεδιασμένη λειτουργία εκκίνησης και αύξηση 50% στην ταχύτητα των αλλαγών. Η μεγαλύτερη αναβάθμιση όμως είναι η ενσωμάτωση ενός πίσω διαφορικού με σύστημα ελέγχου κατανομής της ροπής, ή αλλιώς «Torque Splitter» στη γλώσσα της Audi/VW.
Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να κατανέμει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε οποιονδήποτε από τους πίσω τροχούς. Ως μέρος ενός συστήματος τετρακίνησης τύπου Haldex, αυτό δεν ξεπερνά ποτέ το 50% της συνολικής απόδοσης του κινητήρα, αλλά είναι αρκετό για να δώσει στο S3 μια πιο δυναμική, ισορροπημένη αίσθηση στη λειτουργία Dynamic Plus.
Το σύστημα είναι ρυθμισμένο να βοηθάει το ρύγχος να εισέρχεται στις στροφές και όχι να παρουσιάζει επιθετική υπερστροφή, οπότε μην περιμένετε λειτουργίες drift, τύπου RS 3. Η Audi έχει, ωστόσο, εισάγει μια νέα λειτουργία ESC Sport, για να αξιοποιήσει στο έπακρο τη βελτιωμένη απόκριση του γκαζιού του S3.
Το πλαίσιο του Audi S3 έχει επίσης υποστεί κάποιες ουσιαστικές αλλαγές, ξεκινώντας από τον εμπρός άξονα, που διαθέτει νέα γεωμετρία ανάρτησης με ενισχυμένα έδρανα ψαλιδιών και αύξηση του αρνητικού κάμπερ. Η Audi αναφέρει ότι αυτό βελτιώνει την πρόσφυση του εμπρός άξονα και την ακρίβεια του τιμονιού.
Σε αυτό βοηθάει περαιτέρω και ένα νέο -προαιρετικό- σετ ελαστικών της Pirelli με ζάντες 19”. Τα φρένα είναι ελαφρώς μεγαλύτερα, με διάμετρο 357 χλστ. για τους εμπρός δίσκους, με μεγαλύτερες δαγκάνες δύο εμβόλων. Τα παθητικά αμορτισέρ είναι στάνταρ, αλλά θα προσφέρονται και προσαρμοζόμενα.
Πέραν από αυτές τις μηχανικές αλλαγές, το νέο S3 έχει λάβει τις ίδιες αναβαθμίσεις στο στυλ και την τεχνολογία με την υπόλοιπη γκάμα του Audi A3. Αυτό περιλαμβάνει νέους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Οι νέοι προβολείς Matrix LED διαθέτουν τις ίδιες εξατομικευμένες υπογραφές φωτισμού.
Στο εσωτερικό, η Audi έχει επικεντρωθεί στη βελτίωση της ποιότητας των υλικών όπου αυτό είναι δυνατό, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης νέων στοιχείων Dyanmica με μαλακή αφή στα πάνελ των θυρών και στο ταμπλό, μειώνοντας τις επιφάνειες με σκληρά πλαστικά. Το σύστημα infotainment διαθέτει τις τελευταίες ενημερώσεις λογισμικού, ενώ υπάρχει μια πιο ολοκληρωμένη επιλογή φωτισμού περιβάλλοντος.
Επίσης, η μέγιστη ροπή αυξήθηκε κατά 20 Nm για να φτάσει τα 420 Nm, βοηθώντας το νέο S3 να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα, δηλαδή 0,1 δλ. ταχύτερα. Ο κινητήρας έχει πιο επιθετική χαρτογράφηση, η οποία έχει τη δυνατότητα να διατηρεί το turbo σε περιστροφή για περισσότερο χρόνο, για να βοηθήσει την απόκριση.
Υπάρχει επίσης μια νέα λειτουργία Dynamic Plus, στην οποία το ρελαντί είναι ρυθμισμένο σε υψηλότερες στροφές, καθώς και ένα σύστημα που κρατάει το γκάζι ανοιχτό για περισσότερο χρόνο. Το αποτέλεσμα αυτού είναι ταχύτερος χρόνος αντίδρασης από το turbo, καθώς διατηρεί την πίεση υπερπλήρωσης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Η Audi θα προσφέρει επίσης ένα προαιρετικό σύστημα εξάτμισης Akrapovic.
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων έχει πιο επιθετική χαρτογράφηση, με ανασχεδιασμένη λειτουργία εκκίνησης και αύξηση 50% στην ταχύτητα των αλλαγών. Η μεγαλύτερη αναβάθμιση όμως είναι η ενσωμάτωση ενός πίσω διαφορικού με σύστημα ελέγχου κατανομής της ροπής, ή αλλιώς «Torque Splitter» στη γλώσσα της Audi/VW.
Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να κατανέμει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε οποιονδήποτε από τους πίσω τροχούς. Ως μέρος ενός συστήματος τετρακίνησης τύπου Haldex, αυτό δεν ξεπερνά ποτέ το 50% της συνολικής απόδοσης του κινητήρα, αλλά είναι αρκετό για να δώσει στο S3 μια πιο δυναμική, ισορροπημένη αίσθηση στη λειτουργία Dynamic Plus.
Το σύστημα είναι ρυθμισμένο να βοηθάει το ρύγχος να εισέρχεται στις στροφές και όχι να παρουσιάζει επιθετική υπερστροφή, οπότε μην περιμένετε λειτουργίες drift, τύπου RS 3. Η Audi έχει, ωστόσο, εισάγει μια νέα λειτουργία ESC Sport, για να αξιοποιήσει στο έπακρο τη βελτιωμένη απόκριση του γκαζιού του S3.
Το πλαίσιο του Audi S3 έχει επίσης υποστεί κάποιες ουσιαστικές αλλαγές, ξεκινώντας από τον εμπρός άξονα, που διαθέτει νέα γεωμετρία ανάρτησης με ενισχυμένα έδρανα ψαλιδιών και αύξηση του αρνητικού κάμπερ. Η Audi αναφέρει ότι αυτό βελτιώνει την πρόσφυση του εμπρός άξονα και την ακρίβεια του τιμονιού.
Σε αυτό βοηθάει περαιτέρω και ένα νέο -προαιρετικό- σετ ελαστικών της Pirelli με ζάντες 19”. Τα φρένα είναι ελαφρώς μεγαλύτερα, με διάμετρο 357 χλστ. για τους εμπρός δίσκους, με μεγαλύτερες δαγκάνες δύο εμβόλων. Τα παθητικά αμορτισέρ είναι στάνταρ, αλλά θα προσφέρονται και προσαρμοζόμενα.
Πέραν από αυτές τις μηχανικές αλλαγές, το νέο S3 έχει λάβει τις ίδιες αναβαθμίσεις στο στυλ και την τεχνολογία με την υπόλοιπη γκάμα του Audi A3. Αυτό περιλαμβάνει νέους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Οι νέοι προβολείς Matrix LED διαθέτουν τις ίδιες εξατομικευμένες υπογραφές φωτισμού.
Στο εσωτερικό, η Audi έχει επικεντρωθεί στη βελτίωση της ποιότητας των υλικών όπου αυτό είναι δυνατό, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης νέων στοιχείων Dyanmica με μαλακή αφή στα πάνελ των θυρών και στο ταμπλό, μειώνοντας τις επιφάνειες με σκληρά πλαστικά. Το σύστημα infotainment διαθέτει τις τελευταίες ενημερώσεις λογισμικού, ενώ υπάρχει μια πιο ολοκληρωμένη επιλογή φωτισμού περιβάλλοντος.