Διαβάστε στο motorone.gr: Δεύτερη συνεχόμενη νίκη του Sebastien Ogier στο Ράλλυ Πορτογαλίας
Ο 8 φορές Πρωταθλητής του WRC, Sebastien Ogier, που τα τελευταία χρόνια συμμετέχει σε επιλεγμένους αγώνες της σεζόν, κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη φετινή του νίκη στο Ράλλυ Πορτογαλίας, με το Toyota GR Yaris Rally1. Mε αυτό τον τρόπο, ο Γάλλος σημείωσε νέο ρεκόρ για τον αγώνα, καθώς κατέκτησε την 6η του νίκη στο Ράλλυ Πορτογαλίας
Ο Γάλλος βρέθηκε επικεφαλής έπειτα από το ατύχημα του team-mate του στην Toyota, Kalle Rovanpera το πρωί του Σαββάτου και στη συνέχεια κατάφερε να αποκρούσει τις επιθέσεις του Εσθονού Ott Tanak με το Hyundai i20 N Rally1, ο οποίος εξασφάλισε το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα με τη 2η θέση στην οποία τερμάτισε.
To βάθρο συμπλήρωσε με το άλλο Hyundai ο Βέλγος Thierry Neuville, ο οποίος με αυτό το αποτέλεσμα επέκτεινε το βαθμολογικό του προβάδισμα επί του Elfyn Evans στους 24 βαθμούς. Παράλληλα, ο Tanak πλησίασε στους 7 βαθμούς τον Ουαλό οδηγό της Toyota, που δεν κατάφερε να σημειώσει βαθμούς στις διαδικασίες της Κυριακής.
Ο Neuville με είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια υπερειδική διαδρομή της Πέμπτης (Figueira da Foz 2,94 χλμ). Ωστόσο, όντας επικεφαλής της βαθμολογίας, o Βέλγος «άνοιγε το δρόμο» την Παρασκευή για τους υπόλοιπους και πλήρωνε το κόστος. Η πρώτη πλήρης ημέρα ξεκίνησε σε νωπές συνθήκες και ο Ιάπωνας Takamoto Katsuta με το Toyota GR Yaris Rally1 πήρε το αρχικό προβάδισμα.
WRC - Sebastien Ogier (Toyota GR Yaris Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024WRC - Ott Tanak (Hyundai i20 N Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024WRC - Thierry Neuville (Hyundai i20 N Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024
Στην επιστροφή του στο WRC, ο βετεράνος Ισπανός Dani Sordo εκμεταλλεύτηκε με το Hyundai i20 N τις καλύτερες συνθήκες που βρήκε μπροστά του, όντας από τους τελευταίους που ξεκινούσαν, και κέρδισε δύο ειδικές διαδρομές το πρωί της Παρασκευής. Από την πρώτη ειδική διαδρομή του απογεύματος της Παρασκευής, ο περυσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής Kalle Rovanpera τέθηκε επικεφαλής, αλλά δεν κατάφερε να απομακρυνθεί πολύ, καθώς δεν του άρεσε το στήσιμο Toyota GR Yaris Rally1.
Στο τέλος της πρώτης πλήρους ημέρας, ο Sebastien Ogier, είχε ανέβει στη 2η θέση έχοντας βελτιώσει το στήσιμο του δικού του Yaris, εμπρός από τον Katsuta, που συμπλήρωσε το «1-2-3» της Toyota. Οι πρώτοι τέσσερις (μαζί με τον Ott Tanak), είχαν διαφορά μόλις 5,4 δλ. έπειτα από 9 ειδικές διαδρομές, με τον Ogier να έχει κερδίσει δύο ΕΔ, και τον Sordo τρεις κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Στην ΕΔ7 (Gois, 14,3 χλμ.), o Scott Martin, πλοηγός του Elfyn Evans, ξέχασε τις σημειώσεις του στο προηγούμενο σημείο ελέγχου, αλλά ευτυχώς είχε εφεδρικές στο κινητό του και τις διάβαζε από εκεί για να καθοδηγήσει τον Ουαλό. Στη συνέχεια, ακολούθησε μία αστοχία ελαστικού που οδήγησε σε απώλεια σχεδόν 1 λεπτού για το Βρετανικό πλήρωμα της Toyota. O Tanak αντιμετώπισε προβλήματα με το υβριδικό σύστημα του Hyundai i20 N Rally1.
WRC - Dani Sordo (Hyundai i20 N Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024WRC - Elfyn Evans (Toyota GR Yaris Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024WRC - Kalle Rovanpera (Toyota GR Yaris Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024
Στις αρκετά νωπές συνθήκες του Σαββάτου, ο Rovanpera αποφάσισε να αυξήσει το ρυθμό του, αλλά μόλις στη δεύτερη ειδική διαδρομή της ημέρας (ΕΔ11: Montim, 8,69 χλμ.), έχασε το πίσω μέρος του Yaris σε μία γρήγορη δεξιά στροφή, χτύπησε ένα δέντρο και ανετράπη. Το πλήρωμα ήταν εντάξει, αλλά τερματίστηκαν οι ελπίδες του για νίκη στον αγώνα.
Οι ολισθηρές συνθήκες αιφνιδίασαν τους δύο πρωτοπόρους της βαθμολογίας καθώς ο Evans χτύπησε ένα ανάχωμα σε μία αργή στροφή και διέγραψε τετ-α-κέ, χάνοντας χρόνο. Ο Neuville είχε ένα παρόμοιο περιστατικό, όπου του έσβησε ο κινητήρας, ενώ με ένα ακόμη λάθος του, ο Βελγος τραυμάτισε το εμπρός μέρος του Hyundai i20 N.
Έπειτα από το ατύχημα του Rovanpera, ο Ogier είχε αναλάβει τα ηνία του αγώνα, ωστόσο σύντομα ο Ott Tanak αντεπιτέθηκε με το Hyundai i20 N, για να τεθεί εκείνος επικεφαλής και να γίνει ο 5ος διαφορετικός πρωτοπόρος του αγώνα στην ΕΔ12 (Amarante, 37,24 χλμ.), εκεί όπου εγκατέλειψε και ο Takamoto Katsuta, ο οποίος χτύπησε την πίσω ανάρτηση του Toyota GR Yaris και αναγκάστηκε να σταματήσει.
WRC - Sebastien Ogier (Toyota GR Yaris Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024WRC - Ott Tanak (Hyundai i20 N Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024WRC - Takamoto Katsuta (Toyota GR Yaris Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024
Ωστόσο, στην επόμενη ειδική διαδρομή (ΕΔ13 Paredes, 16,09 χλμ.), μία αργή απώλεια πίεσης σε ένα από τα ελαστικά του Tanak άφησε τον Ogier στην κορυφή, με προβάδισμα 13,8 δλ. στο τέλος των πρωινών διαδικασιών. Στις δύο πρώτες απογευματινές ειδικές διαδρομές του Σαββάτου (Felgueiras 8,81 χλμ., και Montim 8,69 χλμ.) ο Ott Tanak είχε την ευκαιρία να αντεπιτεθεί ξανά, και να μειώσει το προβάδισμα του Ogier.
Εντούτοις, ο Γάλλος είχε προστατεύσει τα ελαστικά του πριν από την επανάληψη της απαιτητικής Amarante, όπου αύξησε το ρυθμό του για να ανακτήσει τα χαμένα δευτερόλεπτα, καθώς ο Tanak ανέφερε προβλήματα με το γκάζι του Hyundai του. Ο Ogier κατέκτησε τη νίκη και στην τελευταία ειδική του Σαββάτου, με το προβάδισμά του επί του Tanak να επιστρέφει στα 13,5 δλ.
Με αυτό τον τρόπο, ο Ogier εξασφάλισε τους 18 βαθμούς του Σαββάτου, εμπρός από τον Tanak που πήρε 15 και τον Thierry Neuville, ο οποίος επιβραβεύθηκε με 13 βαθμούς, καθώς η Hyundai φαίνεται να έδωσε εντολή στον Dani Sordo να μην επιτεθεί στο Βέλγο team-mate του, ο οποίος κυνηγάει το φετινό τίτλο.
WRC - Sebastien Ogier (Toyota GR Yaris Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024WRC - Ott Tanak (Hyundai i20 N Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024WRC - Dani Sordo (Hyundai i20 N Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024
Πυκνή ομίχλη υποδέχθηκε τα πληρώματα το πρωί της Κυριακής, γεγονός που έκανε τον Sordo να οδηγήσει πολύ προσεκτικά στην ΕΔ19 (Cabeceiras de Basto, 19,91 χλμ.), με αποτέλεσμα να χάσει περίπου 40 δλ. και την 4η θέση της γενικής κατάταξης από τον Adrien Fourmaux, ο οποίος είχε ένα πρόβλημα στο σύστημα ενδοεπικοινωνίας του Ford Puma της M-Sport και δυσκολευόταν να ακούσει τον πλοηγό του, Alex Coria.
Οι δύο πρωτοπόροι οδηγοί της Hyundai πάλεψαν για τα πρωτεία στην Super Sunday, με τον Ott Tanak να εξασφαλίζει τους 7 επιπλέον βαθμούς, όντας μόλις 2,4 δλ. ταχύτερος από τον Thierry Neuville στις ειδικές διαδρομές της Κυριακής. Ωστόσο, ο Neuville ήταν ταχύτερος -για μόλις 0,1 δλ.- στην τελική Power Stage, τη θρυλική Fafe (11,18 χλμ.), για να πάρει τους 5 βαθμούς που χάριζε αυτή.
WRC - Adrien Fourmaux (M-Sport Ford Puma Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024WRC - Thierry Neuville (Hyundai i20 N Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024WRC - Elfyn Evans (Toyota GR Yaris Rally1), Ράλλυ Πορτογαλίας 2024
Ο Elfyn Evans είχε μία πολύ δύσκολη τελική ημέρα, αντιμετωπίζοντας προβλήματα υπερθέρμανσης με το Toyota GR Yaris Rally1, τα οποία δεν του επέτρεψαν να εισέλθει στη βαθμολογούμενη επτάδα της Super Sunday ή την πεντάδα της Power Stage. Παρότι ο Ουαλός δέχθηκε ποινή 90 δλ., κατάφερε να ολοκληρώσει τον αγώνα στην 6η θέση της γενικής κατάταξης. Στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών, ο Thierry Neuville έχει πλέον 110 βαθμούς, έναντι 86 του Elfyn Evans και 79 του Ott Tanak, που είχε τη μεγαλύτερη συγκομιδή αυτό το Σαββατοκύριακο με 26 βαθμούς, έναντι 25 του Ogier και 24 του Neuville.
Στο WRC2, o Ισπανός Jans Solans κατέκτησε με την παρθενική νίκη του Toyota GR Yaris Rally2 στην κατηγορία, με διαφορά μόλις 3,2 δλ. από τον Ιρλανδό Joshua McErlean. Ο Oliver Solberg είχε βρεθεί επικεφαλής αρχικά στην κατηγορία WRC2, αλλά είχε ένα ατύχημα λίγα μέτρα μετά από αυτό του Rovanpera το πρωί του Σαββάτου, ο Gus Greensmith κληρονόμησε την πρωτοπορία αλλά έμεινε κολλημένος τρεις ΕΔ αργότερα, ενώ ο Yohan Rossell είχε αστοχία ελαστικού και δέχθηκε δύο ποινές.