Πολυτέλεια για λίγους: Οι νέες Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport
Η Alfa Romeo έχει μια πλούσια ιστορία στους αγώνες αυτοκινήτων, η οποία ξεκινάει από τις αρχές του 20ου αιώνα. Μάλιστα, πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο η ιταλική εταιρεία ήταν μια κυριαρχική παρουσία στα Grand Prix, με την Alfa Romeo 6C 1500 του 1928 να κερδίζει, μεταξύ άλλων, και την διοργάνωση Mille Miglia, τον αγώνα αντοχής 1.000 μιλίων ή περίπου 1.600 χιλιομέτρων.
Η Super Sport ήταν η κορυφαία εκδοχή της 6C 1500, με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων να αποδίδει 84 ίππους. Μπορεί σήμερα να μην ακούγεται ιδιαίτερα εντυπωσιακό ένα τέτοιο νούμερο, σε μια εποχή όμως όπου ο βασικός κινητήρας των 1,5 λίτρων έβγαζε μόλις 44 ίππους, φαίνεται ξεκάθαρα η υπεροχή της Super Sport. Τα έξι αυτοκίνητα που ξεκίνησαν στο 2ο Mille Miglia ξεκίνησαν ένα ρεκόρ 11 σερί διαδοχικών νικών, το οποίο ως και σήμερα δεν έχει καταρριφθεί.
Σχεδόν έναν αιώνα μετά, η Alfa Romeo κυκλοφορεί τις νέες Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport. Για τους «Alfisti» η σειρά Super Sport αποτελεί την κορυφαία έκδοση μιας ήδη ιδιαίτερα σπορ σειράς, της Quadrifoglio. Η Super Sport όμως διαφοροποιείται από μικρές αισθητικές λεπτομέρειες, οι οποίες την κάνουν μοναδική.
Aυτές εντοπίζονται στο λογότυπο, το οποίο περιέχει το τετράφυλλο τριφύλλι σε μαύρο αντί για λευκό φόντο, έχοντας επιπλέον καπάκια καθρεφτών με φινίρισμα ανθρακονήματος, σκούρες ζάντες -19” για την Giulia και 21” για τη Stelvio- καθώς και μαύρες δαγκάνες φρένων. Όμως, η πραγματική ειδοποιός διαφορά που θα αναβαθμίσει τα δύο οχήματα είναι οι στάνταρ εξατμίσεις δια χειρός Akrapovič. Αυτές βελτιώνουν την εμφάνιση – με περίβλημα από ανθρακονήματα – και τις επιδόσεις, αλλά κυρίως, ενισχύουν τον ήχο του κινητήρα.
Στην καμπίνα ξεχωρίζουν οι κόκκινες τρισδιάστατα εκτυπωμένες ενθέσεις από ανθρακόνημα στο ταμπλό, την κεντρική κονσόλα και τις πόρτες, καθώς και το κόκκινο λογότυπο «Super Sport» στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων. Ακριβώς από κάτω του υπάρχει ο σειριακός αριθμός του κάθε αυτοκινήτου.
Η Stelvio Super Sport είναι διαθέσιμη στο Rosso Etna κόκκινο χρώμα τριπλής επίστρωσης καθώς και στο μεταλλικό μαύρο Nero Vulcano, ενώ για την Giulia στην παλέτα προστίθεται το λευκό Bianco Alfa.
Κάτω από το καπό δεν έχουμε ιδιαίτερες αλλαγές, καθώς δεσπόζει ο ίδιος κινητήρας V6 2,9 λίτρων των 510 ίππων και 600 Nm ροπής. Η δύναμη μεταδίδεται (με τετρακίνηση στην Stelvio και στους πίσω τροχούς στην Giulia) μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων.
Η Alfa Romeo θα κατασκευάσει 275 αντίτυπα της Giulia Quadrifoglio Super Sport, ενώ μόλις 175 για την Stelvio Super Sport. Και τα 450 συνολικά παραγόμενα οχήματα θα έχουν πρωτίστως συλλεκτικό χαρακτήρα.