Δεν βλέπουμε καθημερινά μια ολοκαίνουργια Bugatti. Όταν όμως η εταιρεία ανακοινώνει νέο μοντέλο ξέρουμε ότι πρόκειται για ένα απόλυτα ξεχωριστό hypercar. Το νεότερο δημιούργημα της Bugatti είναι η Tourbillon. Και, παρότι με την πρώτη ματιά θυμίζει αρκετά την απερχόμενη Chiron, δεν έχουν σχεδόν καμία ομοιότητα.

Οι αναρτήσεις, το μονοκόκ σασί, ο κινητήρας, όλα είναι ολοκαίνουργια στην Tourbillon. Και φυσικά, όλα είναι πρωτοποριακά. Ο W16 κινητήρας στην Chiron αποσύρθηκε μαζί με το μοντέλο. Στη θέση του εμφανίστηκε ένας νέος V16, χωρητικότητας 8,3 λίτρων. Είναι αρκετά μεγάλος σε διαστάσεις, καθώς ο στρόφαλός του έχει μήκος… 1 μέτρο!

Mάλιστα, είναι η πρώτη φορά μετά από 85 χρόνια που βλέπουμε έναν V16 σε αυτοκίνητο παραγωγής και από μόνος του παράγει 1.000 ίππους – την ίδια ιπποδύναμη με αυτήν της Bugatti Veyron που διέθετε τον W16 και βοήθεια από 4 turbo.

Ο V16 όμως είναι ατμοσφαιρικός και επάνω του συνδέονται τρία ηλεκτρικά μοτέρ. Αυτά είναι κατασκευασμένα με την τεχνογνωσία της Rimac, η οποία ενώθηκε πρόσφατα με την Bugatti. Το πρώτο ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται ανάμεσα στον βενζινοκινητήρα και στο 8τάχυτο κιβώτιο, ενώ τα άλλα δύο τροφοδοτούν τους μπροστινούς τροχούς.

Στο χώρο του σασί όπου βρισκόταν το παραδοσιακό σύστημα τετρακίνησης πλέον στεγάζονται οι μπαταρίες, χωρητικότητας 25 kWh, καθώς και πολλά από τα ηλεκτρονικά συστήματα.

Το υβριδικό σύστημα προσφέρει –από μόνο του– περί τους 800 ίππους. Αυτό σημαίνει πως συνολικά η Bugatti Tourbillon παράγει 1.800 ίππους και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 2 δευτερόλεπτα, στα 200 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δλ., ενώ φτάνει στα 300 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 10 δλ.

Τα νούμερα είναι εξωπραγματικά, ειδικά αν σκεφτούμε πως ένα τυπικό σπορ αυτοκίνητο θέλει 5 δευτερόλεπτα για να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ ένα απλό οικογενειακό αυτοκίνητο χρειάζεται 10 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση στα… 100 χλμ./ώρα!

Η θεωρητική τελική ταχύτητα της Tourbillon είναι 443 χλμ./ώρα, 47 χλμ./ώρα λιγότερα από  την Bugatti Chiron Supersport 300+. Ο λόγος είναι η μείωση της απόδοσης του ηλεκτρικού συστήματος σε τόσο μεγάλες ταχύτητες.

Για να μπορέσουν να αντέξουν την ισχύ, το σασί και οι αναρτήσεις έχουν ενισχυθεί αναλόγως. Οι αεραγωγοί του κινητήρα είναι πλέον κομμάτι της δομής του σασί, με την δομή πρόσκρουσης να είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα για περισσότερη στιβαρότητα. Τα υποπλαίσια, πάνω στα οποία συντίθεται η ανάρτηση είναι κατασκευασμένα από ελαφρύ αλουμίνιο.

Η ανάρτηση είναι κατασκευασμένη από λεπτότοιχα τρισδιάστατα μέρη, τα οποία είναι στιβαρά αλλά και ελαφριά. Τα διπλά ψαλίδια που υπήρχαν στις προηγούμενες Bugatti, αντικαταστάθηκαν για ένα στήσιμο πολλαπλών συνδέσμων, τόσο στην μπροστινή όσο και στην πίσω ανάρτηση. Τα μπράτσα, τα ακρόμπαρα και όλος ο πίσω άξονας ενσωματώνουν τη 3D τεχνολογία, την οποία η εταιρεία αποκαλεί «οργανική», ζυγίζοντας 45% λιγότερο σε σχέση με το προηγούμενο στήσιμο.

Οι ζάντες 20 ιντσών εμπρός και 21 πίσω φοράνε ελαστικά ειδικά σχεδιασμένα για την Tourbillon, ενώ από πίσω τους κρύβουν κεραμικά φρένα για να μπορούν να σταματούν το αυτοκίνητο… ακόμα και από τα 443 χλμ./ώρα.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός, παρότι θυμίζει σε σημεία την προηγούμενη Bugatti Chiron, αντλεί έμπνευση από την Bugatti Type 57S Atlantic του 1936, με ένα κεντρικό «νεύρο» στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Στα πλαϊνά υπάρχει το κλασσικό προφίλ «C» της Bugatti, με μικρότερα παράθυρα, ενώ ο υαλοκαθαριστήρας βρίσκεται πλέον στο κέντρο του παρμπρίζ.

Εκεί που όμως υπάρχουν πιο ριζικές αλλαγές είναι στο εσωτερικό. Μπορεί να κρατάει την ίδια βασική δομή με την Chiron, με τους τέσσερις κεντρικούς διακόπτες και το καθαρό ταμπλό, όμως το τιμόνι θυμίζει αυτό που είχε το Citroen C4. Αντί να γυρνάει ολόκληρο, το κεντρικό του μέρος παραμένει σταθερό και μόνο η στεφάνη του τιμονιού περιστρέφεται και δίνει εντολή στους μπροστινούς τροχούς.

Στο κέντρο του τιμονιού υπάρχει ένας αναλογικός πίνακας οργάνων και μάλιστα, τα γρανάζια τα οποία γυρνάνε τους δείκτες είναι εκτεθειμένα, όπως σε ένα πολύ ακριβό ρολόι χειρός. Στο ταμπλό υπάρχει μια ηλεκτρικά αναδιπλούμενη οθόνη για το σύστημα infotainment, η οποία μπορεί να περιστραφεί οριζόντια και κάθετα, καθώς και να μαζευτεί πλήρως, δίνοντας στο εσωτερικό διαχρονική ομορφιά.

Εάν έχετε 3,8 εκατομμύρια ευρώ να… πιάνουν χώρο στην τσέπη σας, τότε μπορείτε να αποκτήσετε μία από τις 250 Bugatti Tourbillon που θα παραχθούν. Η παραγωγή της αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το 2026.