Η Skoda πραγματοποιεί το επίσημο λανσάρισμα του ολοκαίνουριου Kodiaq στην ελληνική αγορά. Στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης του νέου μοντέλου στους δημοσιογράφους, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση σε μια σύντομη διαδρομή.

Η δεύτερη γενιά του μεγάλου SUV της Τσεχικής εταιρίας δείχνει κομψότερη με πιο δυναμικές λεπτομέρειες από το μοντέλο που αντικαθιστά. Στο εμπρός μέρος το βλέμμα ελκύουν οι διπλοί προβολείς (προαιρετικά LED Matrix) και η μεγαλύτερη μάσκα με τις τονισμένες κάθετες γρίλιες.

Στο πλαϊνό μέρος ξεχωρίζουν οι μεγάλοι τροχοί (18’’, 19’’ ή 20’’) κι η σχεδίαση τις πίσω κολόνας που δίνει μια κουπέ ψευδαίσθηση στο αμάξωμα, ενώ στο πίσω μέρος τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα ενώνονται με μια μπάρα στο κάτω μέρος. Επίσης σημαντική αλλαγή: στο πορτμπαγκάζ, το σήμα της μάρκας έχει δώσει τη θέση του στο νέο λογότυπο “SKODA”.

Το μήκος του νέου μοντέλου αυξήθηκε στα 4,758 μ. (+61 χλστ.), γεγονός που μεταφράζεται σε ακόμη πιο μεγάλους χώρους σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. Αξιοσημείωτο είναι πως, σύμφωνα με τη Skoda, στην προαιρετική 7-θέσια έκδοση (κόστος περίπου 1.500 €) οι επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων έχουν στη διάθεσή τους 15 χλστ. περισσότερο χώρο για το κεφάλι.

 

 

Skoda Kodiaq first drive 2024 (4)

 

Μεγαλύτερο είναι και το πορτμπαγκάζ φτάνοντας σε χωρητικότητα τα 910 λίτρα στην 5-θέσια έκδοση (Kodiaq iV 745 λτ.) και από 340 έως 845 λίτρα στην 7-θέσια. Όταν μάλιστα αναδιπλωθούν τα καθίσματα εκτινάσσεται στα 2.105 λίτρα!

 

Στο πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό γίνεται άμεσα αισθητή η ιδιαίτερα ευχάριστη ατμόσφαιρα που δημιουργούν ο προσεγμένος διάκοσμος και τα εξαιρετικής ποιότητας υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Σκεφτείτε πως ακόμη και στην κεντρική κονσόλα το πλαστικό είναι μαλακό με παχιά γέμιση!

 

Skoda Kodiaq first drive 2024 (9)

 

Το μάτι βέβαια πέφτει πρώτα απ’ όλα στη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 13 ιντσών που μοιάζει να αιωρείται στο ταμπλό. Συνοδεύεται από τρία περιστροφικά χειριστήρια στην κονσόλα, κάτω από τους αεραγωγούς. Πρόκειται για τα Smart Dials που διαθέτουν απτική ανάδραση και έγχρωμη οθόνη 32 χιλιοστών, τα οποία προσφέρουν άμεση πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες της οθόνης.

 

Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων Virtual Cockpit με διαγώνιο 10,25 ιντσών ο οποίος – όπως και η κεντρική οθόνη με τα Smart Dials – περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό. Προαιρετικά μπορεί να πλαισιωθεί από head-up display.

 

Η βασική έκδοση Selection είναι πραγματικά πλούσια έχοντας επίσης στάνταρ, μεταξύ πολλών άλλων, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα με λειτουργία μνήμης, αυτόματο 3-ζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας και online υπηρεσίες Skoda Connect για 3 έτη.

 

Skoda Kodiaq first drive 2024 (8)

 

Αξιοσημείωτη είναι επίσης η μεταφορά του λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα, όπως και το νέο αεριζόμενο Phone Box που επιτρέπει την ταυτόχρονη ασύρματη (επαγωγική) φόρτιση δύο smartphones.

 

Η γκάμα του νέου Skoda Kodiaq απαρτίζεται από δύο κινητήρες βενζίνης TSI, δύο diesel TDI και μια έκδοση plug-in hybrid. Όλοι τους συνδυάζονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

 

Αναλυτικότερα, ο 1.5 TSI mHEV διαθέτει ήπιο υβριδικό σύστημα και τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων τελευταίας γενιάς (ACT+) και αποδίδει 150 ίππους, όσους και ο βασικός 2.0 TDI. Ο 2.0 TSI που αποδίδει 204 ίππους και ο 2.0 TDI των 193 ίππων συνδυάζονται στάνταρ με τετρακίνηση.

 

Skoda Kodiaq first drive 2024 (2)

 

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το Kodiaq iV. Διαθέτει σύστημα plug-in hybrid που αποτελείται από βενζινοκινητήρα 1.5 TSI, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 25,7 kWh που υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία μεγαλύτερη από 100 χλμ.. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 204 ίππους, ενώ η μέγιστη ισχύς φόρτισης σε συνεχές ρεύμα DC φτάνει τα 50 kW, εξασφαλίζοντας φόρτιση από το 10% έως το 80% σε 25’.

 

Στην σύντομη επαφή μας με το νέο Kodiaq οδηγήσαμε την έκδοση 1.5 TSI mHEV των 150 ίππων. Κυρίαρχα χαρακτηριστικά είναι η ποιοτική κύλιση, η αίσθηση πως οδηγείς ένα μικρότερο και πιο ευέλικτο αυτοκίνητο, η ζωντάνια του υβριδικού κινητήρα και η αρμονική συνεργασία του με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο DSG.

 

Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές: 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7’’ και τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η Skoda υπόσχεται πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, μόλις 6 λτ./100 χλμ..

 

Skoda Kodiaq first drive 2024 (3)

 

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε και τo DRIVING MODE SELECT με 7 διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης. Στο μεγάλο SUV της Skoda κάνει ντεμπούτο και το αναβαθμισμένο σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων Dynamic Chassis Control (DCC Plus) που επιτρέπει ταχύτερη ρύθμιση και ευρύτερο φάσμα χαρακτηριστικών απόσβεσης.

 

Παράλληλα, το πληρέστατο στάνταρ πακέτο υποβοήθησης της οδήγησης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος με σύστημα αναγνώρισης πεζών & δικυκλιστών, αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, διατήρησης λωρίδας, πλευρικής υποβοήθησης, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα.

 

Η διάθεση του ολοκαίνουργιου Kodiaq στην ελληνική αγορά ξεκινά αρχικά με την έκδοση Selection που – όπως είπαμε και παραπάνω – διακρίνεται για τον ιδιαίτερα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Προς το τέλος του χρόνου θα ακολουθήσει η έκδοση Sportline, ενώ αναμένεται επίσης η σπορ έκδοση RS με 265 ίππους.