Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 PS
Η Peugeot την τελευταία δεκαετία είχε θέσει ως στόχο να μετακομίσει στην premium πιάτσα της αγοράς, δίνοντας έμφαση στο ντιζάιν, την ποιότητα και την τεχνολογία. Ο στόχος επιτεύχθηκε, κυρίως χάρη στο απερχόμενο 3008, το πρώτο μοντέλο που έφερε πραγματική premium αύρα στη γκάμα της γαλλικής μάρκας, γεμίζοντας παράλληλα τα ταμεία της με την αξιοζήλευτη εμπορική του πορεία στη δύσκολη κατηγορία των C-SUV.
Το ολοκαίνουριο 3008 είναι εδώ, αναβαθμισμένο σε σχεδίαση αλλά και με ένα πλούσιο παλμαρές τεχνολογιών που αναβαθμίζουν τους τομείς της απόδοσης, της άνεσης και της ασφάλειας.
Όπως και ο προκάτοχός του, το νέο 3008 ξεφεύγει από την κλασική σχεδιαστική λογική των SUV. Πάει ωστόσο ένα βήμα παραπέρα, υιοθετώντας μια fastback σιλουέτα με μεγάλη κλίση της οροφής και του τζαμιού στο πίσω μέρος.
Αυτό που δίνει όμως επιβλητική υπόσταση στο μήκους 4,54 μ. SUV είναι το εντυπωσιακό εμπρός μέρος. Επίκεντρο είναι το νέο λογότυπο της Peugeot, από το οποίο ξεκινούν οι μικροσκοπικοί χρωματιστοί ρόμβοι που συνθέτουν τη γρίλια της μάσκας και εξαπλώνονται, μεγαλώνοντας σταδιακά σε μέγεθος, προς τις τρείς χαρακτηριστικές ‘νυχιές’ στις γωνίες του προφυλακτήρα.
Οι τελευταίες, μαζί με τους εξαιρετικά λεπτούς προβολείς LED (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) ακριβώς από πάνω τους, προσδίδουν στο γαλλικό C-SUV μια χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή.
Στο πλάι ξεχωρίζει η πίσω αεροτομή που μοιάζει να αιωρείται, χάρη στις μαύρου χρώματος τρίτες κολόνες, ενώ στο πίσω μέρος αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα φώτα με τους τρείς όνυχες σε κάθε πλευρά.
Πέρα από μοντέρνα αισθητική, οι σχεδιαστές της Peugeot προσέδωσαν στο νέο μοντέλο και σημαντικά βελτιωμένη αεροδυναμική (Cx 0.28), προς όφελος της απόδοσης και της οικονομίας.
Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 Test 2024 (11)
Premium αύρα αλά Peugeot
Η Peugeot έχει δημιουργήσει και εξελίσσει τα τελευταία χρόνια μια εντελώς ξεχωριστή σχεδιαστική φιλοσοφία για το εσωτερικό των αυτοκινήτων της. Στο νέο 3008 ανεβάζει και άλλο τον πήχη με το Panoramic i-Cockpit.
Η αλήθεια είναι πως με το που θα μπεις για πρώτη φορά στην καμπίνα της νέας γενιάς, αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για κάτι πολύ ιδιαίτερο, ποιοτικό και αναμφίβολα premium.
Το βλέμμα σου κολλάει συνεχώς σε διάφορα σημεία -κυρίως του ταμπλό – που φανερώνουν την μεγάλη προσοχή που έχει δοθεί σε κάθε λεπτομέρεια.
Πρωταγωνιστής είναι φυσικά η μεγάλη, κυρτή γυάλινη επιφάνεια που αιωρείται πάνω από το ταμπλό και έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και φιλοξενεί μια διπλή, έγχρωμη οθόνη υψηλής ευκρίνειας με συνολική διαγώνιο 21 ιντσών.
Στο αριστερό μισό βρίσκεται ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, ακριβώς πάνω από το μικρής διαμέτρου τιμόνι, ο οποίος διαθέτει πληθώρα ενδείξεων και δυνατοτήτων απεικόνισής τους.
Κολλητά δεξιά του είναι το αναβαθμισμένο infotainment που φροντίζει για υψηλού επιπέδου συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία, ενσωματώνει ψηφιακό βοηθό που ανταποκρίνεται στη φράση “OK Peugeot”, επιδέχεται ενημερώσεις λογισμικού over-the-air και συνοδεύεται από χρήσιμες on-line υπηρεσίες.
Δίπλα στο start button έχει μετακομίσει (από την κονσόλα) ο επιλογέας του κιβωτίου και παραδίπλα υπάρχει μια στενόμακρη οθόνη με λειτουργία swipe. Εκεί φιλοξενούνται τα πολύ βολικά χειριστήρια αφής iToggles που δίνουν άμεση πρόσβαση στις λειτουργίες του infotainment.
Η κεντρική κονσόλα είναι πολύ φαρδιά, διαχωρίζει εμφατικά τον συνοδηγό από τον οδηγό και φιλοξενεί διακόπτες για τον κλιματισμό, την ένταση του ηχοσυστήματος και τα drive modes, καθώς επίσης ένα πολύ ευρύχωρο και πρακτικό ντουλαπάκι.
Πιο πίσω υπάρχουν ακόμη ένας – κλιματιζόμενος – χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο και δύο ποτηροθήκες. Συνολικά υπάρχουν στην καμπίνα 17 αποθηκευτικοί χώροι συνολικής χωρητικότητας 34 λίτρων.
Στην premium αύρα του εσωτερικού συμβάλλουν οι ποιοτικές επενδύσεις (με ύφασμα ακόμη και στο ταμπλό), ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με 8 αποχρώσεις και ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός, τόσο στη βασική έκδοση Allure όσο και στην κορυφαία GT.
Στα πλεονεκτήματα του νέου 3008 συμπεριλαμβάνονται φυσικά οι μεγάλοι χώροι. Τέσσερις – και στην ανάγκη πέντε – επιβάτες θα βολευτούν με άνεση στην καμπίνα του γαλλικού SUV, ενώ πολύ μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ με όγκο 520 λίτρα, που αυξάνει στα 1.480 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Υβριδισμός 136 ίππων
Το νέο Peugeot 3008 διατίθεται με τρία εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης: mild hybrid, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικό. Το «δικό μας» ανήκει στην πρώτη κατηγορία, με το 48-βολτο υβριδικό σύστημα να συνδυάζει έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 Turbo με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που βρίσκεται ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DCS6 και μια μπαταρία 0,9 kWh που φορτίζει κατά το ρολάρισμα, το φρενάρισμα ή από τον βενζινοκινητήρα.
Η απόδοση φτάνει τους 136 ίππους και τα 230 Nm και, παρά το δύσκολο έργο να κινήσει το βάρους 1.648 κιλών C-SUV, προσφέρει καλές επιδόσεις. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 10,2’’, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 201 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με την Peugeot, σε αστικές διαδρομές το ήπιο υβριδικό σύστημα μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο για περισσότερο από το 50% του χρόνου αμιγώς ηλεκτροκίνητα! Στην πράξη ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει αμεσότητα και δύναμη στις εκκινήσεις, αλλά και στις προσπεράσεις.
Αυτό που κάνει εντύπωση όμως είναι η αγαστή συνεργασία των δύο κινητήρων και οι εξαιρετικά ομαλές αλλαγές του κιβωτίου, τόσο στην αυτόματη όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία, που συμβάλλουν στην απόλυτα γραμμική αίσθηση επιτάχυνσης.
Τα οφέλη στην οικονομία καυσίμου είναι ορατά, αρκεί να ακολουθήσεις συγκρατημένο ρυθμό. Με νορμάλ οδήγηση, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 8 με 8,5 λτ./100 χλμ.. Για να πλησιάσεις την εργοστασιακή τιμή των 5,6 λτ./100 χλμ. θα πρέπει να εξασκήσεις τις τεχνικές οικονομικής οδήγησης και ο δρόμος να είναι ανοιχτός, χωρίς μεγάλες κλίσεις.
Οδηγικά, οι τεχνικοί της Peugeot έχουν επιλέξει μια ελαφρώς πιο μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση του C-SUV, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Το αποτέλεσμα είναι σαφώς καλύτερη άνεση και ποιότητα κύλισης – όπως αρμόζει σε ένα premium οικογενειακό SUV – χωρίς όμως να επηρεάζεται η αμεσότητα και η αποτελεσματικότητα στην οδική συμπεριφορά.
Συνολικά, το νέο 3008 ταξιδεύει πολύ ήσυχα και άνετα, περνά γλυκά πάνω από μεγάλες λακκούβες και ανωμαλίες του οδοστρώματος, γέρνει ελάχιστα στις στροφές και προσφέρει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού στη γρήγορη οδήγηση.
Εννοείται πως ιδιαίτερης μνείας έχει δεχθεί και ο τομέας της ασφάλειας, με στάνταρ τεχνολογίες όπως η κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, η αναγνώριση σημάτων, η υποβοήθηση διατήρησης του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας, η ανίχνευση έλλειψης προσοχής οδηγού, το αυτόματο φρενάρισμα με λειτουργία νυκτός και η αποτροπή πολλαπλών συγκρούσεων.
Στα θετικά του νέου μοντέλου συγκαταλέγεται η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (198 χιλ.), που επιτρέπει την πιο άνετη κίνηση εκτός δρόμου.
Τελικά;
Το νέο Peugeot 3008 έρχεται φορτωμένο σε στυλ, ουσία και τεχνολογία. Μοντέρνο αισθητικά μέσα κι έξω, ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο από τη βασική έκδοση, εξελιγμένο τεχνολογικά για να κάνει κάθε διαδρομή άνετη και ασφαλή και με ένα αποδοτικό υβριδικό σύστημα κίνησης 136 ίππων, το γαλλικό C-SUV έχει όλες τις σωστές απαντήσεις στα «θέλω» του απαιτητικού υποψήφιου αγοραστή της κατηγορίας.