Τα φανάρια των αυτοκινήτων αποτελούν κομμάτι της ταυτότητας της μάρκας και ενσωματώνουν πολλές τεχνολογίες.

Στις ημέρες μας, τα φωτιστικά σώματα δεν κατασκευάζονται από γυαλί αλλά από πλαστικό. Όμως το πρόβλημα με τα πλαστικά φανάρια είναι ότι με το πέρασμα του χρόνου, η επαναλαμβανόμενη έκθεση στον ήλιο και στις ακτίνες UV διαβρώνει την επιφάνεια, κάνοντάς τη με τον καιρό να κιτρινίζει.

Το αποτέλεσμα δεν είναι μόνο αντιαισθητικό, αλλά και επικίνδυνο. Τα κιτρινισμένα φανάρια δεν φέγγουν σωστά τον δρόμο, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ορατότητα του οδηγού, εκθέτοντάς τον σε κίνδυνο.  

Υπάρχουν βέβαια ορισμένες μέθοδοι να ξεθαμπώσουν τα φανάρια, με ειδικές αλοιφές που βρίσκονται στο εμπόριο, ενώ φυσικά υπάρχει και η λύση των επαγγελματιών, οι οποίοι εξειδικεύονται στο ξεθάμπωμα. Όμως, υπάρχει και ένας ιδιαίτερα φθηνός τρόπος να ξεθαμπώσουμε μόνοι μας τα φανάρια, με ελάχιστο κόπο!

Το λεμόνι και η μαγειρική σόδα δημιουργούν μια χημική αντίδραση όταν έρχονται σε επαφή. Αυτή μπορεί να καθαρίσει και να γυαλίσει τα φανάρια του αυτοκινήτου. Πασπαλίζουμε λίγη σόδα επάνω στο φανάρι και ιδιαίτερα στα κιτρινισμένα μέρη του. Στη συνέχεια τρίβουμε με το λεμόνι, στύβοντάς το ώστε να βγάλει τα υγρά του και να συμβάλλει στην καθαριστική ιδιότητα. Τέλος, ξεπλένουμε το φανάρι και το στεγνώνουμε καλά. Είναι τόσο απλό!

Να πούμε σε αυτό το σημείο όμως δύο παρατηρήσεις. Το λεμόνι και η σόδα δεν αφαιρούν εντελώς όλη την κιτρινίλα. Μπορεί τα φανάρια να φαίνονται πιο γυαλισμένα, ωστόσο δεν θα είναι εντελώς κρυστάλλινα, όπως όταν βγήκαν από το εργοστάσιο. Επίσης, το φανάρι παραμένει εκτεθειμένο στην UV ακτινοβολία, οπότε σε λίγο χρονικό διάστημα θα ξανακιτρινίσει.

Υπάρχει όμως και μία πιο μόνιμη λύση, να αφαιρέσουμε πρώτα όλη την κιτρινίλα και μετά να γυαλίσουμε το φανάρι ώστε να γίνει πραγματικά σαν καινούργιο, μέσα σε ένα απόγευμα. Με ταινία μασκαρίσματος και με εφημερίδες καλύπτουμε πρώτα όλο το αμάξωμα γύρω από το φανάρι για να μην καταστρέψουμε το φινίρισμα του αυτοκινήτου. Στην συνέχεια πιάνουμε το γυαλόχαρτο· νούμερο 400 για πολύ θαμπωμένα φανάρια ή νούμερο 600 για λιγότερο κιτρινισμένα. Βρέχουμε καλά με νερό το γυαλόχαρτο και το φανάρι και τρίβουμε. Σκοπός μας είναι να θολώσει πλήρως και ομοιόμορφα το φανάρι, αλλά να μην μείνει πίσω η κιτρινίλα. Συνεχίζουμε να τρίβουμε, βρέχοντας περιοδικά το φανάρι. Η κιτρινίλα θα φεύγει σαν γαλάκτωμα από το φανάρι. Στεγνώνουμε και επιθεωρούμε.

Αν έχουμε αφαιρέσει πλήρως όλη την κιτρινίλα, ξεκινάμε να γυαλίζουμε το φανάρι, ώστε να αποκτήσει την αρχική γυαλάδα. Ακολουθούμε την ίδια ακριβώς διαδικασία με γυαλόχαρτο νούμερο 800. Βρέχουμε καλά, τρίβουμε και στεγνώνουμε. Η θαμπάδα θα πρέπει να έχει μειωθεί. Ακολουθεί γυαλόχαρτο 1200, μετά 2400 και τέλος 4000. Σκοπός μας είναι με κάθε νούμερο, σταδιακά το φανάρι να γίνεται όλο και πιο καθαρό.

Μετά και το πέρασμα με το γυαλόχαρτο νούμερο 4000 και αφού στεγνώσουμε, το φανάρι θα πρέπει να είναι ομοιόμορφα ελαφρώς θαμπό. Εκεί είναι που αναλαμβάνει η γυαλιστική μας αλοιφή, η οποία θα εφαρμοστεί στο φανάρι σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Στο τέλος, τα φανάρια θα είναι εντελώς γυαλισμένα.

Αν όμως τα αφήσουμε έτσι, χωρίς προστασία, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ξανακαούν από τον ήλιο. Πρέπει επομένως να τα «σφραγίσουμε», ώστε να μείνουν γυαλισμένα για πολύ καιρό. Με το που τελειώσει και το τελευταίο γυάλισμα με την αλοιφή και χωρίς να ξεμασκάρουμε, περνάμε 2 με 3 στρώσεις γυαλιστικό βερνίκι, το οποίο είναι ανθεκτικό σε ακτίνες UV. Τα φανάρια με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν να αντέξουν στην ακτινοβολία του ηλίου, ίσως και μέχρι το τέλος της ωφέλιμης ζωής του αυτοκινήτου.