Το Top 10 οδηγών στη Formula 1 το 2024
Επιλέγουμε τους 10 κατά τη γνώμη μας καλύτερους οδηγούς από τη φετινή σεζόν της Formula 1 και τους κατατάσσουμε σύμφωνα με την απόδοσή τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς

Η σεζόν του 2024 για τη Formula 1 είναι πίσω μας, και η αλήθεια είναι ότι μας προσέφερε πολλές συγκινήσεις, πλούσια δράση στην πίστα, μάχες τροχό με τροχό και πολύ συχνά απρόβλεπτα αποτελέσματα. Για αυτό και αναμένουμε με αγωνία το 2025, που αναμένεται να είναι άκρως ανταγωνιστικό.
Ο Max Verstappen όδευσε προς τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο του με 9 νίκες, έχοντας στα χέρια του μία Red Bull που δεν ήταν πάντα κορυφαία. Αλλά ο Ολλανδός δεν είχε να αντιμετωπίσει τους πιο σκληρούς αντιπάλους, καθώς φάνηκε η απειρία της McLaren στον πρωταθλητισμό και οι αδυναμίες του Lando Norris που δεν φάνηκε να είναι έτοιμος για την πρόκληση, αλλά κατέκτησε τις τέσσερις πρώτες νίκες της καριέρας του στην F1.
1. Max Verstappen
Φέτος, ο Verstappen είχε να αντιμετωπίσει μία διαφορετική πρόκληση, καθώς για το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν διέθετε ένα μονοθέσιο το οποίο δεν ήταν το κορυφαίο. Έχοντας ξεκινήσει τη σεζόν με σχεδόν ιδανικό τρόπο όμως, είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει σχεδόν ανέπαφο το βαθμολογικό προβάδισμα που ανέπτυξε στους πρώτους αγώνες, παίρνοντας σχεδόν πάντα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από ένα μονοθέσιο που ίσως τερμάτισε την καριέρα του Sergio Perez στην F1 και ήταν ορισμένες φορές το 4ο ταχύτερο του grid.
Κατά τα άλλα, υπήρξαν φορές που «έσπασε» υπό πίεση, ή καλύτερα από τον εκνευρισμό του, όπως στο GP Ουγγαρίας, ενώ ήταν σίγουρα υπερβολικά επιθετικός στην υπεράσπιση της θέσης του στα GP Αυστρίας και ΗΠΑ, ξεπερνώντας τα όρια στο GP Μεξικού. Επίσης, η επαφή με τον Oscar Piastri στην εκκίνηση του φινάλε της σεζόν ήταν αχρείαστη. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο Verstappen απέδειξε την κλάση του στο βρεγμένο GP Σάο Πάολο, κερδίζοντας από τη 17η θέση εκκίνησης, με ένα μονοθέσιο που δεν ήταν το ταχύτερο.
2. Charles Leclerc
Φέτος, ο Leclerc… ξόρκισε την κατάρα του αγώνα της πατρίδας του, κερδίζοντας το GP Μονακό και επίσης κέρδισε και τις… καρδιές των tifosi -ξανά- επικρατώντας στο GP Ιταλίας στη Monza και κυριάρχησε στο GP ΗΠΑ. Με υποδεέστερο μονοθέσιο από τη McLaren, κατάφερε να ανέβει στο βάθρο 13 φορές, όσες και ο Lando Norris. Ο πρώτος γύρος που έκανε στο GP Άμπου Ντάμπι που τον έφερε από τη 19η στην 8η θέση απέδειξε τη μαεστρία του, ενώ ήταν ταχύτερος από τον team-mate του και στις κατατακτήριες δοκιμές.
Τα λάθη δεν έλειψαν και πάλι, αλλά αυτά έρχονται επειδή πολλές φορές ο Μονεγάσκος είναι διατεθειμένος να ρισκάρει λίγο παραπάνω. Ιδίως στις πίστες όπου το μονοθέσιο έχει χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο και είναι πιο ασταθές, αποκαλύπτονται κάποιες από τις αδυναμίες του επιθετικού οδηγικού του στυλ.
3. Lando Norris
Μην έχοντας καταφέρει να κατακτήσει νίκη πριν από τη φετινή σεζόν, ο Norris βρέθηκε ξαφνικά σε μία -πλασματική, όπως αποδείχθηκε- μάχη τίτλου απέναντι στον πιο φορμαρισμένο οδηγό των τελευταίων ετών στη Formula 1 και μαζί με την κακή διαχείριση της στρατηγικής από την πλευρά της McLaren σε ορισμένους αγώνες, αποδείχθηκε… «λίγος» για να προκαλέσει τον Verstappen. Η ταχύτητα είναι εκεί, όπως απέδειξαν οι 8 pole position, και οι κατατακτήριες δοκιμές ήταν ένας τομέας στον οποίο βελτιώθηκε πολύ σε σχέση με πέρυσι.
Αλλά προς το παρόν του λείπει η επιθετικότητα στις μάχες στην πίστα. Από αυτό φαίνεται να πήγαζε και το… χρόνιο πρόβλημά του στη διαχείριση της εκκίνησης και του πρώτου γύρου όταν βρισκόταν στην pole position, με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να χάνει την πρωτοπορία. Το ερώτημα είναι αν θα έπρεπε να είναι πιο καλά προετοιμασμένος για μία μάχη τίτλου, όντας στην 6η σεζόν του στη Formula 1.
Ο ίδιος πιστεύει ότι το 2025 θα είναι η δική του χρονιά, καθώς δηλώνει ότι από τη φετινή προσπάθεια, κατανόησε τι απαιτείται για να γίνει Πρωταθλητής. Μπορεί όμως να το εφαρμόσει στην πράξη; Μένει να αποδειχθεί. Σίγουρα όμως φέτος έδειξε ότι βελτιώθηκε στους τομείς που υστερούσε πέρυσι και ίσως καταφέρει να κάνει το ίδιο και στο reset για το 2025.
4. George Russell
Με τη φετινή του απόδοση, ο Russell απέδειξε ότι η Mercedes μπορεί να βασιστεί επάνω του το 2025 για να εκπληρώσει τα καθήκοντα του οδηγού-ηγέτη. Ταχύτατος στις κατατακτήριες δοκιμές, πέραν από την τυχερή νίκη της Αυστρίας, κυριάρχησε στο Λας Βέγκας, ενώ θα είχε και μία τρίτη νίκη στο GP Βελγίου, όπου αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα λόγω τεχνικής παρατυπίας. Εκεί, απέδειξε την αντίληψη που έχει για την ευρύτερη εικόνα του αγώνα, επιλέγοντας τη στρατηγική ενός pit stop (μην έχοντας τίποτα να χάσει από την 5η θέση), η οποία αναδείχθηκε -δυστυχώς για τον ίδιο προσωρινά- νικηφόρα.
Ούτε φέτος έλειψαν τα λάθη (ατύχημα GP Αυστραλίας, GP Καναδά), αλλά σίγουρα έχουν μειωθεί σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Επίσης, έδειξε τα δόντια του όταν ο Verstappen τον κατηγόρησε για παραπλάνηση των αγωνοδικών στο GP Κατάρ, δηλώνοντας τις προθέσεις του ότι είναι έτοιμος να παλέψει για να εκθρονίσει τον Ολλανδό και είναι σίγουρο ότι και η αντιμετώπισή του θα είναι παρόμοια και στην πίστα.