Κάθε αυτοκίνητο που παράγεται στον κόσμο φέρει έναν μοναδικό αριθμό πλαισίου, γνωστό αλλιώς και ως «Αριθμός Αναγνώρισης Οχήματος» ή «Vehicle Identification Number» που σε συντομογραφία αναφέρεται ως VIN.

H ιστορία του αριθμού πλαισίου ξεκίνησε το 1954, στις Ηνωμένες Πολιτείες και έκτοτε χρησιμοποιήθηκε σε πολλά αυτοκίνητα, ωστόσο χωρίς να είναι σε μια στάνταρ μορφή. Αυτό ωστόσο άλλαξε το 1981, όταν δημιουργήθηκε ένα πρότυπο από 17 χαρακτήρες, το οποίο χρησιμοποιείται σε μια τυποποιημένη μορφή σε όλα τα αυτοκίνητα έως και σήμερα.

Ο αριθμός πλαισίου είναι ουσιαστικά η ταυτότητα του αυτοκινήτου, το προσωπικό του «δακτυλικό αποτύπωμα». Χρησιμοποιείται στην ίδια μορφή παγκοσμίως και βρίσκεται τυπωμένος σε μεταλλικό σημείο του οχήματος που δεν μπορεί να αντικατασταθεί. Αυτό συνήθως βρίσκεται μέσα στον χώρο του κινητήρα, π.χ. στον “καθρέπτη” κάτω από το παρμπρίζ ή στον θόλο της ανάρτησης. Εναλλακτικά, μπορεί να τον βρείτε στο πάτωμα του

Αναγράφεται φυσικά και στην άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου (πεδίο Ε), στο βιβλίο service, καθώς και σε άλλα, πιο εύκολα προσβάσιμα σημεία του οχήματος, όπως στη βάση του παρμπρίζ ή σε ταμπελάκι μέσα στον χώρο του κινητήρα ή σε μία από τις μεσαίες κολώνες στις πόρτες.

Όταν αγοράζουμε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, είναι σημαντικό να ελέγξουμε ότι ο αρθμός πλαισίου είναι ο ίδιος σε όλα τα έγγραφα του. Ένα κλεμμένο όχημα μπορεί να π.χ. έχει διαφορετικό αριθμό πλαισίου στην άδεια κυκλοφορίας.

Ο αριθμός πλαισίου μπορεί επίσης, σε έλεγχο σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της μάρκας, να αποκαλύψει εάν το αυτοκίνητο έχει εμπλακεί σε ατύχημα, καθώς και όλο το ιστορικό του, από τη συντήρηση μέχρι και τις εν ενεργεία ανακλήσεις.

Διαβάστε τη συνέχεια στο motorone.gr