H δεκαετία του ’70 ήταν μια από τις πιο δύσκολες για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η πετρελαΐκή κρίση του 1973 εκτόξευσε το κόστος μετακινήσεων και, ως αποτέλεσμα, οι αγοραστές άρχισαν να κατευθύνονται προς πιο οικονομικά αυτοκίνητα. Ήδη το 1973 η Volkswagen είχε παρουσιάσει το Passat, ένα μεγαλύτερων διαστάσεων μοντέλο, ενώ το 1974 έκανε το ντεμπούτο του και το Golf.

Από την γκάμα της γερμανικής εταιρείας έλειπε, ωστόσο, ένα μικρότερο μοντέλο. Ένα μοντέλο που θα κατάφερνε να προσφέρει τον μέγιστο συνδυασμό απόδοσης-τιμής.

Η Volkswagen ξεκίνησε την εξέλιξη του νέου μοντέλου, χρησιμοποιώντας ως «βάση» το Audi 50. Το μικρό αυτοκίνητο της Audi αξιοποιήθηκε τεχνικά ως επί το πλείστον και εξελίχθηκε περαιτέρω από την Volkswagen. Η επίσημη παρουσίασή του έγινε τον Μάρτιο του 1975. Και το όνομα αυτού; Polo!

To Polo κινούταν αρχικά από έναν κινητήρα 40 ίππων, ο οποίος παρότι δεν εντυπωσίαζε με τις επιδόσεις του, προσέφερε οικονομία και σχετική άνεση στον δρόμο. Το μικρών διαστάσεων αμάξωμα – μήκους μόλις 3,5 μέτρων – μετέφερε 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους. Η μαζική παραγωγή ξεκίνησε το ίδιο έτος στο Wolfsburg και σταδιακά άρχισε να κατακτά σημαντικό μερίδιο στην αγορά.

Ο σχεδιασμός της πρώτης γενιάς του Polo εναρμονίστηκε πλήρως με την υπόλοιπη γκάμα της Volkswagen και την σχεδιαστική φιλοσοφία του Giugiaro, με επίπεδα πάνελ, τονισμένες γωνίες και έντονες γραμμές. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα κομψό, σύμφωνα πάντα με τα πρότυπα της εποχής, ενώ ακόμα και σήμερα παραμένει ένα κλασικό και καλαίσθητο μοντέλο.

Διαβάστε τη συνέχεια στο motorone.gr