F1: Η Sauber/Audi "κλέβει" Έλληνα αεροδυναμιστή από τη Ferrari
Ξεκίνησε την πορεία του στην F1 το 2006
Μετά από 14 χρόνια πορείας στο Maranello, ο κορυφαίος Έλληνας αεροδυναμιστής Γιάννης Βελούδης θα αφήσει την ομάδα Formula 1 της Ferrari, για να μεταβεί στη Sauber

Αν και δεν είναι ευρέως γνωστό, αρκετοί Έλληνες μηχανολόγοι μηχανικοί εργάζονται σε ομάδες της Formula 1 - ένα γεγονός εντυπωσιακό, δεδομένου του μεγέθους της χώρας. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει ο Γιάννης Βελούδης, ένας από τους κορυφαίους Έλληνες στον χώρο, με διαδρομή σχεδόν δύο δεκαετιών σε κορυφαίες ομάδες του πρωταθλήματος.
Διαβάστε: Oι 5 νέες τεχνολογίες που υπόσχονται να αλλάξουν την αυτοκινητοβιομηχανία
Ο Βελούδης είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου Loughborough στο Ηνωμένο Βασίλειο και συνέχισε τις σπουδές του με μεταπτυχιακό στην Αεροδιαστημική Δυναμική στο Πανεπιστήμιο Cranfield. Το 2006 ολοκλήρωσε το διδακτορικό του (PhD) με αντικείμενο την υπολογιστική ρευστοδυναμική (CFD) – ένα πεδίο που αποτελεί βασικό εργαλείο για τη μελέτη και τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης των μονοθεσίων.
Η ειδίκευσή του αυτή τον ενέταξε στον τεχνολογικό πυρήνα της Formula 1, καθώς οι εξομοιώσεις CFD αποτελούν απαραίτητο εργαλείο για τον σχεδιασμό και την εξέλιξη των αγωνιστικών αυτοκινήτων, μέσω υπερυπολογιστών που χρησιμοποιούν όλες οι μεγάλες ομάδες.
O συμπατριώτης μας ξεκίνησε την πορεία του στην F1 το 2006 με την ομάδα της McLaren, για να γίνει ο επικεφαλής CFD για το εμπρός μέρος του μονοθεσίου έως το 2010. Το 2011 μετέβη στη Ferrari, όπου με τα χρόνια ανήλθε στη θέση του επικεφαλής της ομάδας αεροδυναμιστών, αρχικά για το πίσω μέρος του μονοθεσίου (2016-2018), και στη συνέχεια για το εμπρός μέρος του μονοθεσίου.
Έπειτα από 14 χρόνια στο Maranello, ο Βελούδης αποφάσισε να συνεχίσει την καριέρα του στη Formula 1 σε ένα φιλόδοξο project, αυτό της εργοστασιακής ομάδας της Audi, που θα εισέλθει στη Formula 1 το 2026 με δική της μονάδα ισχύος.
Διαβάστε τη συνέχεια στο motorone.gr
Διαβάστε: Oι 5 νέες τεχνολογίες που υπόσχονται να αλλάξουν την αυτοκινητοβιομηχανία
Ο Βελούδης είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου Loughborough στο Ηνωμένο Βασίλειο και συνέχισε τις σπουδές του με μεταπτυχιακό στην Αεροδιαστημική Δυναμική στο Πανεπιστήμιο Cranfield. Το 2006 ολοκλήρωσε το διδακτορικό του (PhD) με αντικείμενο την υπολογιστική ρευστοδυναμική (CFD) – ένα πεδίο που αποτελεί βασικό εργαλείο για τη μελέτη και τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης των μονοθεσίων.
Η ειδίκευσή του αυτή τον ενέταξε στον τεχνολογικό πυρήνα της Formula 1, καθώς οι εξομοιώσεις CFD αποτελούν απαραίτητο εργαλείο για τον σχεδιασμό και την εξέλιξη των αγωνιστικών αυτοκινήτων, μέσω υπερυπολογιστών που χρησιμοποιούν όλες οι μεγάλες ομάδες.
O συμπατριώτης μας ξεκίνησε την πορεία του στην F1 το 2006 με την ομάδα της McLaren, για να γίνει ο επικεφαλής CFD για το εμπρός μέρος του μονοθεσίου έως το 2010. Το 2011 μετέβη στη Ferrari, όπου με τα χρόνια ανήλθε στη θέση του επικεφαλής της ομάδας αεροδυναμιστών, αρχικά για το πίσω μέρος του μονοθεσίου (2016-2018), και στη συνέχεια για το εμπρός μέρος του μονοθεσίου.
Έπειτα από 14 χρόνια στο Maranello, ο Βελούδης αποφάσισε να συνεχίσει την καριέρα του στη Formula 1 σε ένα φιλόδοξο project, αυτό της εργοστασιακής ομάδας της Audi, που θα εισέλθει στη Formula 1 το 2026 με δική της μονάδα ισχύος.
Διαβάστε τη συνέχεια στο motorone.gr