F1: Τι πρέπει να γνωρίζετε ενόψει του GP Αζερμπαϊτζάν
H Formula 1 ταξιδεύει αυτή την εβδομάδα
Το φετινό Σαββατοκύριακο στο Μπακού, η McLaren έχει τη δυνατότητα να εξασφαλίσει και μαθηματικά το δεύτερο συνεχόμενο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στη Formula 1

Η McLaren παραμένει το φαβορί για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, ωστόσο το πρόσφατο GP της Ιταλίας απέδειξε πως, παρά τη δυναμική της, η βρετανική ομάδα δεν είναι ανίκητη. Το φετινό Σαββατοκύριακο στο Μπακού, η McLaren έχει τη δυνατότητα να εξασφαλίσει και μαθηματικά το δεύτερο συνεχόμενο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στη Formula 1, όμως οι αντίπαλοί της θα χρειαστεί να υπερβούν εαυτούς για να την απειλήσουν.
Διαβάστε: Νέες αφίξεις στην Ελλάδα: Γνωρίστε τις 5 νέες μάρκες και τα μοντέλα τους με τιμές
Η χάραξη της πίστας στο Μπακού περιλαμβάνει αρκετές αργές στροφές, στοιχείο που ταιριάζει απόλυτα στα χαρακτηριστικά της MCL39, προσφέροντας της την ευκαιρία να αναδείξει την υπεροχή της σε τεχνικά κομμάτια.
Αξίζει να θυμηθούμε ότι πέρυσι, η McLaren είχε στη διάθεσή της ένα ιδιαίτερο αεροδυναμικό πλεονέκτημα με τον σχεδιασμό του λεγόμενου "mini DRS", ο οποίος όμως τέθηκε εκτός κανονισμών μετά τη νίκη του Oscar Piastri στο Μπακού το 2024. Στην ίδια διοργάνωση, ο Lando Norris είχε περιοριστεί στο Q1 των κατατακτήριων δοκιμών λόγω κίτρινης σημαίας, στερώντας του την ευκαιρία για μια καλύτερη εκκίνηση.
Φέτος, η εσωτερική μάχη ανάμεσα σε Norris και Piastri αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς αμφότεροι διεκδικούν το πάνω χέρι σε έναν κρίσιμο αγώνα για την πορεία της ομάδας.Κατά τα άλλα, τα χαμηλά επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου που απαιτούνται για την πίστα του Μπακού, ίσως κάνουν τη McLaren ευάλωτη και πάλι, όπως στη Monza, καθώς η ταχύτητα στις ευθείες δεν είναι το δυνατό της σημείο. Ωστόσο, για να υπάρχει ανταγωνισμός, πρέπει η Red Bull να βρει ο ιδανικό στήσιμο για την RB21 του Max Verstappen, όπως είχε καταφέρει να κάνει στο GP Ιταλίας.
Επίσης, θα πρέπει η καταπόνηση των πίσω ελαστικών να κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα, πράγμα δύσκολο με την Pirelli να φέρνει τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας ελαστικών της (C4, C5 και C6). Η καταπόνηση θα εξαρτηθεί επίσης από τις θερμοκρασίες που θα επικρατούν. Προς το παρόν, προβλέπεται συννεφιά για την Κυριακή. Παράλληλα, η Red Bull θα πρέπει να βρει τρόπο να είναι ανταγωνιστική και στις στροφές, αλλά με πολλές να είναι 90 μοιρών, όπου τα μονοθέσια δεν παραμένουν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, ίσως τα καταφέρει. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι το Μπακού δεν είναι μία από τις αγαπημένες πίστες του Verstappen.
Διαβάστε τη συνέχεια στο motorone.gr
Διαβάστε: Νέες αφίξεις στην Ελλάδα: Γνωρίστε τις 5 νέες μάρκες και τα μοντέλα τους με τιμές
Η χάραξη της πίστας στο Μπακού περιλαμβάνει αρκετές αργές στροφές, στοιχείο που ταιριάζει απόλυτα στα χαρακτηριστικά της MCL39, προσφέροντας της την ευκαιρία να αναδείξει την υπεροχή της σε τεχνικά κομμάτια.
Αξίζει να θυμηθούμε ότι πέρυσι, η McLaren είχε στη διάθεσή της ένα ιδιαίτερο αεροδυναμικό πλεονέκτημα με τον σχεδιασμό του λεγόμενου "mini DRS", ο οποίος όμως τέθηκε εκτός κανονισμών μετά τη νίκη του Oscar Piastri στο Μπακού το 2024. Στην ίδια διοργάνωση, ο Lando Norris είχε περιοριστεί στο Q1 των κατατακτήριων δοκιμών λόγω κίτρινης σημαίας, στερώντας του την ευκαιρία για μια καλύτερη εκκίνηση.
Φέτος, η εσωτερική μάχη ανάμεσα σε Norris και Piastri αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς αμφότεροι διεκδικούν το πάνω χέρι σε έναν κρίσιμο αγώνα για την πορεία της ομάδας.Κατά τα άλλα, τα χαμηλά επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου που απαιτούνται για την πίστα του Μπακού, ίσως κάνουν τη McLaren ευάλωτη και πάλι, όπως στη Monza, καθώς η ταχύτητα στις ευθείες δεν είναι το δυνατό της σημείο. Ωστόσο, για να υπάρχει ανταγωνισμός, πρέπει η Red Bull να βρει ο ιδανικό στήσιμο για την RB21 του Max Verstappen, όπως είχε καταφέρει να κάνει στο GP Ιταλίας.
Επίσης, θα πρέπει η καταπόνηση των πίσω ελαστικών να κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα, πράγμα δύσκολο με την Pirelli να φέρνει τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας ελαστικών της (C4, C5 και C6). Η καταπόνηση θα εξαρτηθεί επίσης από τις θερμοκρασίες που θα επικρατούν. Προς το παρόν, προβλέπεται συννεφιά για την Κυριακή. Παράλληλα, η Red Bull θα πρέπει να βρει τρόπο να είναι ανταγωνιστική και στις στροφές, αλλά με πολλές να είναι 90 μοιρών, όπου τα μονοθέσια δεν παραμένουν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, ίσως τα καταφέρει. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι το Μπακού δεν είναι μία από τις αγαπημένες πίστες του Verstappen.
Διαβάστε τη συνέχεια στο motorone.gr