Κυκλοφοριακή συμφόρηση: Χάνουμε 111 ώρες ετησίως λόγω της κίνησης
Το πιο ανησυχητικό στοιχείο
Η κατάσταση στους δρόμους όλο και χειροτερεύει, καθώς μόνο στο οδικό δίκτυο της Αττικής αναμένεται στα επόμενα 10 χρόνια να προστεθούν 1 εκατ. οχήματα

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας έχει φτάσει σε ανησυχητικά επίπεδα. Τα τελευταία χρόνια, οι «ώρες αιχμής» έχουν επεκταθεί σημαντικά στους κεντρικούς άξονες, ενώ ακόμα και σε δρόμους που παλαιότερα είχαν γρήγορη ροή (όπως η Αττική Οδός), πλέον παρατηρούνται ουρές χιλιομέτρων.
Διαβάστε: Lynk & Co 08: Η ναυαρχίδα της μάρκας στην πρώτη δοκιμή στην πίστα των Μεγάρων
Το πιο ανησυχητικό όμως είναι ότι, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάση Τσιάνο, δεν φαίνεται να υπάρχει μια ολοκληρωμένη στρατηγική από το Υπουργείο Μεταφορών για την αντιμετώπιση του προβλήματος, όπως επεσήμανε σε διαδικτυακό πάνελ του 8ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2025.
«Το σχέδιο αποσυμφόρησης δεν μπορεί να υπάρξει, γιατί δεν υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός για την Αττική. Αυτήν τη στιγμή αυτό που υπάρχει είναι ένας σημαντικός προγραμματισμός για την αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, οι ανάγκες όμως είναι πολύ μεγάλες και θα πάρει αρκετό διάστημα για να φτάσουν σε ένα επιθυμητό επίπεδο – είναι ενθαρρυντικό όμως ότι τα υπουργεία κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση. Επίσης, υπάρχει ένα σχέδιο για ανάπτυξη και αναβάθμιση οδικών αξόνων, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε χρόνια για να υλοποιηθεί».
Και συμπλήρωσε: «{Πρέπει να υπάρξει} ένα σχέδιο διαχείρισης συμφόρησης που να περιλαμβάνει βελτιώσεις στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο, δηλαδή κάποια κυκλοφοριακά μέτρα, να βελτιώσουμε κάποιους κόμβους, να αυξήσουμε τη ροή, να επικαιροποιήσουμε τα προγράμματα σηματοδότησης τα οποία βλέπουμε ότι σε πολλούς κρίσιμους κόμβους δεν έχουν επικαιροποιηθεί εδώ και 25 χρόνια, να υπάρξει αλλαγή του Δακτυλίου, να μπει ωράριο τροφοδοσίας που θα εφαρμόζεται και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με τα φορτηγά στους μεγάλους οδικούς άξονες σε ώρες αιχμής».
Διαβάστε τη συνέχεια στο motorone.gr
Διαβάστε: Lynk & Co 08: Η ναυαρχίδα της μάρκας στην πρώτη δοκιμή στην πίστα των Μεγάρων
Το πιο ανησυχητικό όμως είναι ότι, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάση Τσιάνο, δεν φαίνεται να υπάρχει μια ολοκληρωμένη στρατηγική από το Υπουργείο Μεταφορών για την αντιμετώπιση του προβλήματος, όπως επεσήμανε σε διαδικτυακό πάνελ του 8ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2025.
«Το σχέδιο αποσυμφόρησης δεν μπορεί να υπάρξει, γιατί δεν υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός για την Αττική. Αυτήν τη στιγμή αυτό που υπάρχει είναι ένας σημαντικός προγραμματισμός για την αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, οι ανάγκες όμως είναι πολύ μεγάλες και θα πάρει αρκετό διάστημα για να φτάσουν σε ένα επιθυμητό επίπεδο – είναι ενθαρρυντικό όμως ότι τα υπουργεία κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση. Επίσης, υπάρχει ένα σχέδιο για ανάπτυξη και αναβάθμιση οδικών αξόνων, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε χρόνια για να υλοποιηθεί».
Και συμπλήρωσε: «{Πρέπει να υπάρξει} ένα σχέδιο διαχείρισης συμφόρησης που να περιλαμβάνει βελτιώσεις στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο, δηλαδή κάποια κυκλοφοριακά μέτρα, να βελτιώσουμε κάποιους κόμβους, να αυξήσουμε τη ροή, να επικαιροποιήσουμε τα προγράμματα σηματοδότησης τα οποία βλέπουμε ότι σε πολλούς κρίσιμους κόμβους δεν έχουν επικαιροποιηθεί εδώ και 25 χρόνια, να υπάρξει αλλαγή του Δακτυλίου, να μπει ωράριο τροφοδοσίας που θα εφαρμόζεται και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με τα φορτηγά στους μεγάλους οδικούς άξονες σε ώρες αιχμής».
Διαβάστε τη συνέχεια στο motorone.gr