Πολλοί οδηγοί έχουν παρατηρήσει ότι, λίγα μέτρα πριν από ορισμένους σταθμούς διοδίων, το αυτοκίνητο αρχίζει να «τρέμει» έντονα και ο θόρυβος από το οδόστρωμα αυξάνεται αισθητά. Το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα έντονο σε πολυσύχναστους σταθμούς και συχνά ξαφνιάζει ακόμη και τους συνεπιβάτες. Ωστόσο, δεν πρόκειται για κατασκευαστικό λάθος.

Διαβάστε: Αττική Οδός: Έρχονται αυξήσεις στα διόδια από 1η Ιανουαρίου - Τι θα συμβεί σε άλλους αυτοκινητόδρομους της χώρας


Η εξήγηση βρίσκεται στο υλικό του οδοστρώματος. Σε συγκεκριμένα τμήματα πριν και μετά τα διόδια, η άσφαλτος αντικαθίσταται από τσιμέντο. Η επιλογή αυτή γίνεται συνειδητά, καθώς το τσιμέντο παρουσιάζει πολύ μεγαλύτερη αντοχή στις πιέσεις, στις υψηλές θερμοκρασίες και στη συνεχή καταπόνηση, σε σχέση με την άσφαλτο, ενώ απαιτεί ελάχιστη συντήρηση σε βάθος χρόνου.

Γιατί τρέμει ο δρόμος πριν τα διόδια;

Η ανάγκη για πιο ανθεκτικό υλικό προκύπτει από τον τρόπο κίνησης των οχημάτων στα διόδια. Όλα τα αυτοκίνητα επιβραδύνουν έντονα καθώς πλησιάζουν, φρενάροντας επανειλημμένα, και στη συνέχεια επιταχύνουν απότομα μόλις περάσουν τους σταθμούς. Αυτές οι συνεχείς αυξομειώσεις ταχύτητας, σε συνδυασμό με τον μεγάλο όγκο κυκλοφορίας –ιδίως βαρέων οχημάτων– ασκούν αυξημένες καταπονήσεις στο οδόστρωμα. Παράλληλα, η πιο «ανώμαλη» αίσθηση κύλισης λειτουργεί και ως έμμεσο μέτρο ασφάλειας, καθώς αναγκάζει τους οδηγούς να μειώσουν ταχύτητα και να αυξήσουν την προσοχή τους.

Δεν εφαρμόζεται όμως το ίδιο σε όλους τους σταθμούς διοδίων. Σε σημεία με μικρότερη κυκλοφορία, όπου δεν σχηματίζονται συχνά ουρές και η καταπόνηση είναι περιορισμένη, η χρήση ασφάλτου θεωρείται επαρκής. Αντίθετα, το τσιμέντο προτιμάται κυρίως σε σταθμούς με αυξημένη κίνηση και συχνές καθυστερήσεις, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής και τους θερινούς μήνες.