Ο Δήμος Αθηναίων φέρνει δακτύλιο για πατίνια και οργανωμένες θέσεις στάθμευσης προκειμένου να βάλει τάξη στο χάος που αφήνουν πίσω τους τα ηλεκτρικά πατίνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Το νέο κανονιστικό πλαίσιο για την κυκλοφορία και τη στάθμευση των ΕΠΗΟ (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) είναι έτοιμο να κατατεθεί προς διαβούλευση, με στόχο τη δημιουργία 124 οργανωμένων θέσεων στάθμευσης και την επιβολή φραγμού στο ανεξέλεγκτο πάρκινγκ.



Νέο κανονιστικό πλαίσιο από τον Δήμο Αθηναίων

Το σχέδιο που επεξεργάστηκε η ομάδα εργασίας του Δήμου Αθηναίων προβλέπει ρυθμίσεις που αφορούν τους κανόνες κυκλοφορίας με ζώνες χαμηλών ταχυτήτων και ζώνες απαγόρευσης κυκλοφορίας. Παράλληλα, καθορίζονται ζώνες απαγόρευσης στάθμευσης, σημεία μαζικής απόθεσης και κανόνες στάθμευσης για τα ηλεκτρικά πατίνια.

Σκοπός, σύμφωνα με «Τα Νέα», είναι να υπάρχει ένα σαφές και απλό κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας που θα εφαρμόζεται απρόσκοπτα από εταιρείες διαμοιρασμού και χρήστες. Προτεραιότητα στον καθορισμό σημείων απόθεσης και στάθμευσης έχουν οι περιοχές υψηλής ζήτησης, κυρίως οι κεντρικές τουριστικές.



Στοιχεία χρήσης ηλεκτρικών πατινιών στην Αθήνα

Βάσει δεδομένων που παρείχαν πάροχοι διαμοιρασμού, ο μέσος χρόνος ταξιδιού με ΕΠΗΟ εκτιμάται στα 10 έως 15 λεπτά, ενώ η μέση καλυπτόμενη απόσταση είναι περίπου 1.500 μέτρα. Στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν περίπου 3.000 ηλεκτρικά πατίνια, σύμφωνα με στοιχεία της ομάδας εργασίας του δήμου.

"Η ραγδαία αύξηση της χρήσης Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων και κυρίως των ηλεκτρικών πατινιών δημιούργησε ένα νέο τοπίο στις μετακινήσεις εντός του Δήμου Αθηναίων", δηλώνει ο δήμαρχος Χάρης Δούκας.



Ζώνες απαγόρευσης και περιορισμοί ταχύτητας

Ο Δήμος Αθηναίων προτείνει την πλήρη απαγόρευση κυκλοφορίας ΕΠΗΟ σε περιοχές ιδιαίτερου χαρακτήρα γύρω από αρχαιολογικούς χώρους και περιοχές έντονης κίνησης πεζών. Μεταξύ των περιοχών για τις οποίες προτείνεται η πλήρης απαγόρευση είναι:

• Ευελπίδων, Άλσος Ιλισίων, Πεδίον του Άρεως, Λόφος Αρδηττού, Παναθηναϊκό Στάδιο, οδός Αιόλου, ναός του Ολυμπίου Διός, Γκράβα, Πάρκο Γουδή, Κήπος Ζαππείου, Εθνικός Κήπος, πεζόδρομος της Ερμού και Λόφος Στρέφη

Το σχέδιο προβλέπει τρεις κατηγορίες οδικών τμημάτων με διαφορετικά όρια ταχύτητας. Ζώνες πλήρους απαγόρευσης κίνησης, ζώνες μειωμένης ταχύτητας έως 6 χιλιόμετρα ανά ώρα σε πεζοδρόμους και κοινόχρηστους χώρους, και λοιπά οδικά τμήματα με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα 25 χιλιόμετρα ανά ώρα.