Αθήνα: Οι νέοι κανόνες για πατίνια που φέρνουν τα πάνω κάτω στους δρόμους - Δείτε τι αλλάζει
Νέος κανονισμός για τα πατίνια στην Αθήνα
Ο δήμος Αθηναίων εφαρμόζει νέο κανονισμό για την κυκλοφορία και στάθμευση των πατινιών με αυστηρούς περιορισμούς, ζώνες στάθμευσης και ελέγχους σε πραγματικό χρόνο
Με μια απόφαση που αλλάζει ριζικά τη μικροκινητικότητα στο κέντρο της πρωτεύουσας, ο δήμος Αθηναίων προχωρά στην άμεση εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου κανονισμού για την κυκλοφορία και τη στάθμευση των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων. Δηλαδή τα ηλεκτρικά πατίνια μεταξύ άλλων. Η ψήφιση του κανονισμού από το Δημοτικό Συμβούλιο φέρνει αυστηρούς περιορισμούς, νέες ζώνες στάθμευσης και συστηματικούς ελέγχους, με στόχο τη βελτίωση της αστικής κινητικότητας και την προστασία του δημόσιου χώρου.
Ο δήμαρχος Χάρης Δούκας υπογράμμισε ότι «Απελευθερώνουμε δημόσιο χώρο και βάζουμε τάξη στο χάος με τα πατίνια» επισημαίνοντας πως η μικροκινητικότητα προωθείται με ξεκάθαρους κανόνες σε κάθε Δημοτική Κοινότητα.
«Προωθούμε τη μικροκινητικότητα στην πόλη, αλλά με ξεκάθαρους κανόνες σε κάθε Δημοτική Κοινότητα. Με τον νέο κανονισμό απαγορεύεται η κίνηση των Ε.Π.Η.Ο. στα πεζοδρόμια, γύρω από την Ακρόπολη, στην Ερμού και στην Αιόλου, ενώ θέτουμε όρια ταχύτητας και δημιουργούμε 1.574 θέσεις στάθμευσης για πατίνια εταιρειών εκμίσθωσης σε 124 ζώνες μαζικής στάθμευσης. Προστατεύουμε με πράξεις την προσβασιμότητα όλων των συμπολιτών μας».
Η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας Μάρω Ευαγγελίδου χαρακτήρισε τον κανονισμό αποτέλεσμα συστηματικής δουλειάς και πρόσθεσε ότι «Πιστεύουμε ότι η μικροκινητικότητα είναι μέρος της λύσης στα κυκλοφοριακά προβλήματα της Αθήνας, για αυτό προωθούμε μία συνεκτική πολιτική στοχεύοντας σε μια πόλη που λειτουργεί καλύτερα για όλους και δίνει ελπίδα για το αύριο».
Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Δημοσίων Κοινοχρήστων Χώρων Θωμάς Γεωργιάδης τόνισε ότι «Η Δημοτική Αστυνομία αναλαμβάνει την επιχειρησιακή εφαρμογή του κανονισμού μέσα από εντατικούς ελέγχους» αναφέροντας ότι πλέον υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης των οχημάτων σε πραγματικό χρόνο.
Οι νέοι κανόνες κυκλοφορίας για τα πατίνια
Το νέο πλαίσιο δίνει τέλος στην άναρχη κυκλοφορία, καθώς επιβάλλει πλήρη απαγόρευση σε περιοχές όπως η Ακρόπολη, οι πεζόδρομοι Ερμού και Αιόλου και τα άλση. Στους πεζοδρόμους επιτρέπεται μόνο ταχύτητα 6 χλμ την ώρα, ενώ απαγορεύεται συνολικά η κίνηση των πατινιών στα πεζοδρόμια όπου ο χρήστης πρέπει να κινείται ως πεζός, κρατώντας το όχημα στο πλάι.
Οι εταιρείες μίσθωσης καλούνται να χρησιμοποιούν λογισμικό εντοπισμού και περιορισμού ταχύτητας για τον στόλο τους, ενώ απαγορεύεται η κίνηση σε δρόμους με όριο άνω των 50 χλμ την ώρα.
Στάθμευση πατινιών και ζώνες μικροκινητικότητας
Η στάθμευση από τους πολίτες επιτρέπεται μόνο με εξασφάλιση ελεύθερης δίοδος 1,5 μέτρου για τους πεζούς και απαγορεύεται σε ράμπες, διαβάσεις, εισόδους κτιρίων και σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων από αρχαιολογικούς χώρους.
Για τις εταιρείες προβλέπονται 124 ζώνες μαζικής στάθμευσης με 1.574 θέσεις συνολικά και συγκεκριμένες χρεώσεις ανά Δημοτική Κοινότητα. Οι εταιρείες θα υποβάλουν αιτήσεις αδειοδότησης κάθε έτος και θα λαμβάνουν συγκεκριμένο αριθμό θέσεων ανά ζώνη.
Η Δημοτική Αστυνομία και η Διεύθυνση Καθαριότητας θα έχουν τη δυνατότητα άρσης παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων με βάση τον μοναδικό σειριακό αριθμό κάθε Ε.Π.Η.Ο.
Η εφαρμογή του κανονισμού θα συνοδευτεί από σήμανση, διαγράμμιση, ψηφιακή παρακολούθηση και ενημερωτική καμπάνια ώστε η μετάβαση στο νέο σύστημα να γίνει ομαλά.
En