ZODIAC: Το όνομα πίσω από το φουσκωτό σκάφος
Το όνομα Zodiac δεν είναι απλά η πλέον γνωστή ονομασία για τα φουσκωτά σκάφη, αλλά η ίδια η ιστορία του φουσκωτού σκάφους.
Στις 19 Οκτωβρίου 1952 ο Bombard ξεκίνησε το μοναχικό του ταξίδι διασχίζοντας τον Ατλαντικό Ωκεανό στις Δυτικές Ινδίες, αφού αποχαιρέτησε τη νεογέννητη κόρη του στη Γαλλία. Ο Bombard ταξίδεψε με μια φουσκωτή βάρκα Zodiac που ονομαζόταν L' Hérétique (ο αιρετικός), η οποία είχε μήκος 4,5 μέτρα (15 πόδια), παίρνοντας μαζί του μόνο έναν εξάντα και σχεδόν καθόλου προμήθειες.
Όλα ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του 1930, όταν ένας από τους μηχανικούς της Γαλλικής Αεροπορικής Εταιρείας, η οποία ειδικευόταν στην παραγωγή αερόπλοιων, ο Pierre Debroutelle, εφηύρε το πρώτο φουσκωτό σκάφος.
Το 1937, το Πολεμικό Ναυτικό της Γαλλίας παρήγγειλε πολλά σκάφη από τη Zodiac. Η εταιρεία ξεκίνησε το μάρκετινγκ στο ευρύ κοινό το 1949.
Το Zodiac έγινε διάσημο στα τέλη του 1952, αφού ο Alain Bombard διέσχισε τον Ατλαντικό με ένα μοντέλο παραγωγής μιας φουσκωτής βάρκας Zodiac που ονομάζεται L' Hérétique.
Η εταιρεία προχώρησε στη δημιουργία ειδικών συνθετικών υφασμάτων από νάιλον, τα οποία ήταν καλύτερα προσαρμοσμένα για φουσκωτά σκάφη στα τέλη της δεκαετίας του 1950.
Ήταν τέτοια η ζήτηση του νέου φουσκωτού, που η εταιρεία επέκτεινε τα εργοστάσιά της και αύξησε το εργατικό δυναμικό της, γεγονός που της επέτρεψε να αρχίσει να παράγει 17 σκάφη την ημέρα.
Στη δεκαετία του 1960, η εταιρεία στράφηκε στη βιομηχανία αναψυχής για να καλύψει τη ζήτηση από τους παραθεριστές και το αυξανόμενο ενδιαφέρον τους για τις βαρκάδες αναψυχής. Τα σκάφη Zodiac έγιναν μόδα στα τέλη της δεκαετίας του 1960, καθώς ο Jacques Cousteau εξόπλισε το Calypso του με πολλά από τα σκάφη της Zodiac.
Ο διάπλους του Ατλαντικού
Ο Alain Bombard (Παρίσι, 27 Οκτωβρίου 1924 –19 Ιουλίου 2005) ήταν γιατρός, αλλά έγινε διάσημος ως ο πρώτος που τόλμησε να διασχίσει με ένα μικρό σκάφος τον Ατλαντικό Ωκεανό χωρίς να τον ακολουθεί σκάφος διάσωσης. Θεώρησε ότι ένας άνθρωπος θα μπορούσε κάλλιστα να επιβιώσει από το ταξίδι πέρα από τον ωκεανό χωρίς συνοδευτικό σκάφος και αποφάσισε να δοκιμάσει ο ίδιος τη θεωρία του για να σώσει χιλιάδες ζωές ανθρώπων που χάνονταν κάθε χρόνο στη θάλασσα.
Ο Bombard επέζησε ψαρεύοντας (και χρησιμοποιώντας ψάρια ως πηγή γλυκού νερού και τροφής) με αυτοδημιούργητο καμάκι και αγκίστρια, και συγκομίζοντας το επιφανειακό πλαγκτόν με ένα μικρό δίχτυ. Έπινε επίσης περιορισμένη ποσότητα θαλασσινού νερού για μεγάλο χρονικό διάστημα στο ταξίδι του. Στις 23 Οκτωβρίου, την τέταρτη μέρα του ταξιδιού, ο Bombard χρειάστηκε να επισκευάσει ένα σκισμένο παλιό πανί, ενώ το εφεδρικό πανί ανατινάχθηκε. Έκανε επίσης ένα μεγάλο λάθος στην πλοήγηση, που τον έκανε να πιστέψει ότι έπλεε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι συνέβαινε στην πραγματικότητα. Την πεντηκοστή τρίτη μέρα του ταξιδιού συνάντησε ένα πλοίο. Το πλήρωμα του είπε ότι ήταν ακόμα πάνω από 1.000 χιλιόμετρα (620 μίλια) μακριά από τον στόχο του. Ωστόσο, αφού το πλήρωμα του πλοίου του πρόσφερε ένα γεύμα, ο Bombard αποφάσισε να συνεχίσει. Ο Bombard έφτασε στα Μπαρμπάντος στις 23 Δεκεμβρίου 1952, μετά από 4.400 χιλιόμετρα (2.700 μίλια) ταξιδιού. Είχε χάσει 25 κιλά και χρειάστηκε να νοσηλευτεί για λίγο. Το 1953 δημοσίευσε ένα βιβλίο για το ταξίδι του με τίτλο «Naufragé Volontaire». Ο άθλος του εκτόξευσε και άλλο τις πωλήσεις του Zodiac που συνεχίζει να κατασκευάζει σκάφη με το όνομά του. Ήταν μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από το 1981 έως το 1994.
Έπειτα από 125 χρόνια ιστορίας, η Zodiac έχει πουλήσει 1.000.000 φουσκωτά σκάφη σε όλο τον κόσμο.
Με σκάφη για όλες τις χρήσεις, από επαγγελματική μέχρι tender, η Zodiac καλύπτει και τους χρήστες των φουσκωτών στις οικογενειακές διακοπές με τη σειρά MEDLINE σε 5,8, 6,8, 7,5 και 9,0 μέτρα. Βέβαια, εκτός από την ποιοτική κατασκευή, η Zodiac στον standard εξοπλισμό προσφέρει πάντα την ασφάλεια του οικογενειακού πληρώματος. Παράλληλα, προσφέρει 5 χρόνια εγγύηση.
Στην Ελλάδα έχουμε την τύχη να την αντιπροσωπεύει η ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε., τηλ. 210-3499200