Το μήνυμα πως για να ολοκληρωθεί αυτό το τεράστιο έργο που θα μεταμορφώσει την Κρήτη, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), χρειάζεται η βοήθεια όλων έστειλε κατά την τελετή υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης ο CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης. Ο κ. Περιστέρης είπε χαρακτηριστικά πως όσο κι αν έμοιαζε απίθανο, σήμερα φτάσαμε στην υπογραφή της σύμβασης για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο, κάνοντας λόγο για ασφυκτική προθεσμία. Μάλιστα, ανέφερε πως ενώ είχε φανεί αδιέξοδο στο να ενταχθεί το έργο στο σύνολο της παραχώρησης το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος, με τη συμβολή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρέθηκε η νομική λύση εκείνη που θα επέτρεπε να ενταχθεί στον ήδη εξαγγελθέντα διαγωνισμό η προαίρεση Χανιά - Κίσσαμος, χωρίς να χρειαστεί η αναβολή ή η επαναδημοπράτηση του έργου.
Περιστέρης για ΒΟΑΚ: Χρειάζεται συνεργασία όλων ούτως ώστε να μπορέσει να κατασκευαστεί και να ολοκληρωθεί το πολύ δύσκολο αυτό έργο
Συγκεκριμένα, ο Γιώργος Περιστέρης δήλωσε κατά την τελετή της υπογραφής παραχώρησης του ΒΟΑΚ παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη:
«Σήμερα υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, όσο κι αν αυτό φαινόταν απίθανο. Γιατί ήταν απίθανο; Διότι η προθεσμία της 9ης Μαΐου, που είχε θέσει ο πρωθυπουργός, ήταν εξαιρετικά ασφυκτική, καθώς κανονικά απαιτούνται δύο μήνες προετοιμασίας για να φτάσουμε στο στάδιο των υπογραφών. Παρ' όλα αυτά, η σημερινή ημέρα κατέστη εφικτή χάρη στο ξενύχτι όλων των ανθρώπων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, των υπηρεσιακών παραγόντων και των τραπεζών, τις οποίες ιδιαιτέρως ευχαριστούμε για τη συμβολή τους.
Πριν ακόμη γίνει ο διαγωνισμός, κι ενώ ήμασταν προεπιλεγέντες -όχι διαγωνιζόμενοι-, είχε φανεί αδιέξοδο στο να ενταχθεί στο σύνολο της παραχώρησης το τμήμα Χανιά - Κίσσαμος. Βοηθήσαμε κι εμείς για να βρεθεί η νομική λύση εκείνη που θα επέτρεπε να ενταχθεί στον ήδη εξαγγελθέντα διαγωνισμό η προαίρεση Χανιά - Κίσσαμος, χωρίς να χρειαστεί η αναβολή ή η επαναδημοπράτηση του έργου.
Θα ήθελα ιδιαιτέρως να ευχαριστήσω τα στελέχη της εταιρείας μας - καταθέσαμε όχι μόνο την πιο ανταγωνιστική προσφορά, αλλά και την πιο άρτια.
Σήμερα ξεκινάει μια δύσκολη διαδρομή. Χρειάζεται συνεργασία όλων -πρώτα απ’ όλα της κοινωνίας της Κρήτης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του Δημοσίου και όλων των Αρχών- ούτως ώστε να μπορέσει να κατασκευαστεί και να ολοκληρωθεί το πολύ δύσκολο αυτό έργο».
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ανάδοχος του έργου με κατασκευαστικό κόστος 1,75 δισ. ευρώ και διάρκεια παραχώρησης τα 35 έτη. Η πενταετία που προηγείται της λειτουργίας καλύπτει τις φάσεις μελέτης και κατασκευής, ενώ ο οδικός άξονας εκτείνεται σε μήκος περίπου 157 χιλιομέτρων, φτάνοντας μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Χερσονήσου στα ανατολικά. Στο πλαίσιο της σύμβασης προβλέπεται και η κατασκευή του δυτικού τμήματος Κίσσαμος - Χανιά, μέσω δικαιώματος προαίρεσης, όπως και η υλοποίηση νέου κόμβου στην παράκαμψη Χανίων, ο οποίος θα ενώνει τον ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο. Το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στις μετακινήσεις εντός Κρήτης, ενισχύοντας την ασφάλεια στις οδικές μετακινήσεις του νησιού.
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας, με συνολικό μήκος 300 χιλιομέτρων, καταγράφεται ως το μεγαλύτερο έργο οδοποιίας που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και αναμένεται να αποτελέσει δομικό στοιχείο της «επόμενης ημέρας» για την Κρήτη. Η χρηματοδότηση του έργου βασίζεται σε συνδυασμό πόρων: 200 εκατ. ευρώ προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, 592 εκατ. ευρώ από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (χωρίς να περιλαμβάνεται η προαίρεση Κίσσαμος–Χανιά των 100 εκατ. ευρώ), ενώ το υπόλοιπο –σχεδόν 1 δισ. ευρώ– καλύπτεται μέσω ιδίων κεφαλαίων και δανειακής χρηματοδότησης που έχει εξασφαλίσει ο παραχωρησιούχος.