Τα τελευταία χρόνια η συζήτηση γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη έχει φύγει από το θεωρητικό επίπεδο και πλέον περιστρέφεται γύρω από τις αλλεπάλληλες αλλαγές που φέρνει στον κόσμο. Φυσικά, η Τεχνητή Νοημοσύνη αναμένεται να δράσει ως καταλύτης και για τις επιχειρήσεις. Καθημερινά αναπτύσσονται νέα AI εργαλεία, τα οποία δεν αφορούν αποκλειστικά γιγαντιαίες κοινοπραξίες και πολυεθνικούς οργανισμούς αλλά έρχονται ταυτόχρονα να απαντήσουν στις ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

ΜΜΕ στην Ελλάδα και προκλήσεις

Στην Ελλάδα, οι ΜΜΕ αποτελούν την κύρια βάση της οικονομίας τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Όπως αναφέρει σε έκθεσή της η Τράπεζα της Ελλάδος, το 2022 οι ελληνικές ΜΜΕ απασχολούσαν το 83,5% των εργαζομένων και παρήγαγαν το 57% της προστιθέμενης αξίας. Παρά τον κομβικό τους ρόλο, οι ΜΜΕ αντιμετωπίζουν σήμερα σημαντικές προκλήσεις με κυριότερες τη χαμηλή παραγωγικότητα, το αυξημένο κόστος παραγωγής, την υψηλή φορολόγηση, την εύρεση νέου προσωπικού, την ελλιπή ψηφιοποίηση  και την πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, η χώρα μας υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου σε όλους τους δείκτες.

Τεχνητή νοημοσύνη: Οφέλη και προοπτικές για τις ΜΜΕ

Ο διάλογος στην παγκόσμια δημόσια σφαίρα γύρω από τις οικονομικές και παραγωγικές προεκτάσεις της τεχνητής νοημοσύνης αφορά πλέον για τα καλά και τις εγχώριες ΜμΕ. Αν και από μόνη της η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να δώσει γρήγορα λύση σε όλες τις παραπάνω προκλήσεις, παραμένει ωστόσο γεγονός πως τα ολοένα και πιο προηγμένα AI εργαλεία που έχουν πλέον στη διάθεσή τους και οι ΜμΕ μειώνουν το χάσμα ανάμεσα στις ίδιες και τους μεγαλύτερους οργανισμούς. Η αυτοματοποίηση μεγάλου μέρους των καθημερινών εργασιών και η καλύτερη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων περνούν σήμερα μέσα από λύσεις τεχνητής νοημοσύνης. Ενδεικτικά, το AI μπορεί να αναβαθμίσει την εμπειρία που απολαμβάνουν οι πελάτες μέσω εξατομικευμένου περιεχομένου. Ταυτόχρονα, πολλά από τα δημοφιλέστερα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης απλοποιούν την ανάλυση δεδομένων παρέχοντας βελτιωμένη πληροφόρηση που καθιστά εφικτή την άμεση αναπροσαρμογή της στρατηγικής της επιχείρησης, όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Συνολικά, τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης αμβλύνουν τις επιπτώσεις των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ελληνικές ΜμΕ, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητά τους και μειώνοντας το ρίσκο.

H Entersoft - SOFTONE πρωτοστατεί στη νέα τεχνολογική επανάσταση

Για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης, είναι απαραίτητη η επιλογή των κατάλληλων εργαλείων με βάση το προφίλ, το μέγεθος και τον κλάδο της επιχείρησης. Η Entersoft - SOFTONE, μέλος του Ομίλου Olympia, πρωτοστατεί στην εγχώρια αγορά, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη γκάμα λύσεων (και) στις ΜμΕ. Στις δημοφιλείς πλατφόρμες ERP/CRM, HCM και Digital Commerce έρχονται να προτεθούν οι υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, μαζί με εξειδικευμένα apps για κλάδους όπως η λιανική και η εστίαση. Οι λύσεις της Entersoft - SOFTONE ενσωματώνουν μεγάλο αριθμό AI εργαλείων, τα οποία εγκαινιάζουν μια νέα εποχή για τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και το σύνολο του εγχώριου επιχειρείν. Ο μεγαλύτερος πάροχος προϊόντων και υπηρεσιών business software στην Ελλάδα συνεχίζει να υποστηρίζει στην πράξη τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ΜμΕ, και μάλιστα στο σύνολο των διαδικασιών τους. Τεχνολογίες όπως το blockchain, το cloud και, φυσικά, η τεχνητή νοημοσύνη, προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες για την μεγέθυνση των επιχειρήσεων, σε μια εποχή όπου σημειώνονται ουσιαστικές ανακατατάξεις στον τρόπο λειτουργίας τους.