Όμιλος ΑΒΑΞ: Έτοιμη σήραγγα 1,4 χλμ κάτω από το Γαλάτσι - Προς Κυψέλη οδεύει ο Μετροπόντικας “Νίκη”
Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας
Ξενάγηση στα 35 μέτρα βάθος του επιβλητικού φρέατος Βεϊκου της Γραμμής 4 και παρουσίαση του υπερσύγχρονου μετροπόντικα μήκους 110 μέτρων - Αναμένεται να συναντηθεί με τον δίδυμο αδελφό του στον Ευαγγελισμό στα τέλη του 2026

Η «Νίκη», ο δεύτερος μετροπόντικας της ΑΒΑΞ που εργάζεται μαζί με τον δίδυμο «Αθηνά» στη Γραμμή 4 – το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας – ολοκλήρωσε την εκσκαφή της κάτω από το Γαλάτσι, δημιουργώντας σήραγγα μήκους 1.400 μέτρων, και πλέον προχωρά προς τον σταθμό «Ελικώνος». Το εντυπωσιακό Φρέαρ Βεϊκου αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά σε δημοσιογράφους, τηλεοπτικές και φωτογραφικές κάμερες, που ξεναγήθηκαν σε βάθος 35 μέτρων μέσα στη σήραγγα του Μετρό και στον μετροπόντικα «Νίκη». Η «Νίκη» θα ενώσει υπόγεια το Γαλάτσι με τον Ευαγγελισμό, όπου έως το τέλος του 2026 θα συναντηθεί με τον δεύτερο, επίσης προηγμένης τεχνολογίας, μετροπόντικα της ΑΒΑΞ, ολοκληρώνοντας έτσι την κατασκευή της 12,8 χλμ. σήραγγας της Γραμμής 4 «Άλσος Βεϊκου – Γουδή» του Μετρό της Αθήνας.
Υπενθυμίζεται, ότι το έτερο TBM, η «Αθηνά» ακολουθεί αντίθετη πορεία από εκείνη της «Νίκης». Ξεκίνησε από το Φρέαρ Κατεχάκη και έως σήμερα έχει κατασκευάσει σήραγγα 3,1 χλμ, (60% της διαδρομής της) αφήνοντας πίσω τους σταθμούς «Γουδή», «Ζωγράφου» και «Ιλίσια» και ακολουθούν «Πανεπιστημιούπολη» και «Καισαριανή». Συνεπώς, συνολικά έχει ήδη έως τώρα κατασκευαστεί σήραγγα 4,5 χλμ από τα 12,8 χλμ του συνόλου της Γραμμής 4.
Το Φρέαρ Βεϊκου σε αριθμούς:
• 120 εργαζόμενοι - τρεις βάρδιες
• Μηδενικά σοβαρά ατυχήματα
• 110 μέτρα το μήκος του TBM – Βάρος 1.500 τόνους
• 10 με 15 μέτρα σήραγγας κατασκευάζονται καθημερινά (αναλόγως με τις ιδιαιτερότητες του υπεδάφους)
• βάθος εκσκαφής 32 – 35 μέτρα
• απομάκρυνση 1.500 – 2.000 κυβικών μέτρων χώματος καθημερινά
Υπενθυμίζεται, ότι το έτερο TBM, η «Αθηνά» ακολουθεί αντίθετη πορεία από εκείνη της «Νίκης». Ξεκίνησε από το Φρέαρ Κατεχάκη και έως σήμερα έχει κατασκευάσει σήραγγα 3,1 χλμ, (60% της διαδρομής της) αφήνοντας πίσω τους σταθμούς «Γουδή», «Ζωγράφου» και «Ιλίσια» και ακολουθούν «Πανεπιστημιούπολη» και «Καισαριανή». Συνεπώς, συνολικά έχει ήδη έως τώρα κατασκευαστεί σήραγγα 4,5 χλμ από τα 12,8 χλμ του συνόλου της Γραμμής 4.
ΑΒΑΞ: Έτοιμη σήραγγα 1,4 χλμ κάτω από το Γαλάτσι - Προς Κυψέλη οδεύει ο Μετροπόντικας “Νίκη”
Οι δύο - νέας γενιάς μετροπόντικες της ΑΒΑΞ δεν περιορίζονται στη διάνοιξη. Ακόμη, κατασκευάζουν τη σήραγγα, καθώς σε κάθε 1,5 μέτρο προόδου τοποθετούν αντίστοιχης διάστασης τσιμεντένιο δακτύλιο, που αποτελείται από 7 κομμάτια (segments). Επίσης, είναι εφοδιασμένοι με το σύστημα SSP-E που μπορεί να προβλέψει αν υπάρχει αλλαγή στη γεωλογία για τα επόμενα 40 μέτρα, μεταβολές που παρακολουθούνται συνεχώς από το πιλοτήριο του μετροπόντικα. Τα συνήθη πετρώματα είναι ο Αθηναϊκός Σχιστόλιθος, ο Ασβεστόλιθος και ο Ψαμμίτης.Το Φρέαρ Βεϊκου σε αριθμούς:
• 120 εργαζόμενοι - τρεις βάρδιες
• Μηδενικά σοβαρά ατυχήματα
• 110 μέτρα το μήκος του TBM – Βάρος 1.500 τόνους
• 10 με 15 μέτρα σήραγγας κατασκευάζονται καθημερινά (αναλόγως με τις ιδιαιτερότητες του υπεδάφους)
• βάθος εκσκαφής 32 – 35 μέτρα
• απομάκρυνση 1.500 – 2.000 κυβικών μέτρων χώματος καθημερινά