Evergood: Πώς ο Όμιλος Goody’s - Everest στοχεύει σε καλύτερες επιδόσεις φέτος - Η εξαγορά της Jackaroo και το "travel business"
Οι συστημικές πωλήσεις έφτασαν τα 341 εκατ. ευρώ
Οι στόχοι του Ομίλου Evergood, οι επιδόσεις που σημείωσαν Goody’s, Everest, Flocafe και La Pasteria και η εξαγορά του 60% της αλυσίδας Jackaroo

Με νέο όνομα από τον περασμένο Απρίλιο, Evergood – ένας συνδυασμός των αρχικών "Everest" και "Goody's" – και με στρατηγικές κινήσεις όπως η εξαγορά του 60% της αλυσίδας Jackaroo για την προσέγγιση του εφηβικού και νεανικού κοινού, καθώς και η επένδυση στον τομέα του "travel business", ο άλλοτε όμιλος Goody’s φιλοδοξεί να θέσει υψηλότερους στόχους για την τρέχουσα χρήση, διατηρώντας την ανοδική του δυναμική των τελευταίων ετών.
Διαβάστε: Σημαντικές διακρίσεις για το Bite Club των everest στα Loyalty Awards
Η διοίκηση του Ομίλου Evergood, με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Θανάση Παπανικολάου και τον Αντιπρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Ανδρέα Τσούκαλη, προβλέπει για φέτος «περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων και της λειτουργικής κερδοφορίας μέσω της υλοποίησης του μεσομακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδίου». Ο Όμιλος επενδύει στην προϊοντική καινοτομία με την εισαγωγή νέων κατηγοριών, στην τεχνολογική αναβάθμιση και την εμπειρία του πελάτη, στη διεθνή επέκταση των σημάτων του σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή, ενισχύοντας την παρουσία του σε 11 χώρες, καθώς και στον τομέα του travel business, όπου διατηρεί ισχυρή παρουσία σε κρίσιμα σημεία συνδεδεμένα με τον τουρισμό.
Επισημαίνεται ότι το κεφάλαιο κίνησης για τον Όμιλο και την Εταιρεία είναι αρνητικό, με τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις να υπερβαίνουν τα κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία κατά 23,64 εκατ. ευρώ και 1,51 εκατ. Ευρώ αντίστοιχα. Η διοίκηση, στο πλαίσιο ενδεχόμενης ανάγκης ενίσχυσης της ρευστότητας, εξετάζει μια σειρά πρόσθετων ενεργειών, όπως η αποτελεσματική εκμετάλλευση και διακίνηση κεφαλαίων μεταξύ των εταιρειών του ομίλου, η αναθεώρηση υφιστάμενων συμφωνιών με συνεργάτες ή άλλα κατάλληλα μέτρα. Τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου αυξήθηκαν στα 75,42 εκατ. ευρώ, από 62,98 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τις επιμέρους επιδόσεις των καταστημάτων:
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 51,474 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 8,7% έναντι 47,328 εκατ. ευρώ το 2023. Το μεικτό κέρδος αυξήθηκε με μικρότερο ρυθμό (+4,5%) σε 19,657 εκατ. ευρώ (από 18,809 εκατ. ευρώ), καθώς το περιθώριο κέρδους υποχώρησε σε 38,18% από 39,74% το 2023.
Η κερδοφορία μειώθηκε τόσο σε επίπεδο προ φόρων όσο και μετά φόρων. Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 2,64% σε 4,002 εκατ. ευρώ, και τα κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν κατά 7,36% σε 2,766 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρει η διοίκηση, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Ηλία Νεκτάριο, το 2024 ήταν ένα έτος ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία, με αιχμή τον τουρισμό και τις ταξιδιωτικές εισπράξεις. Ωστόσο, ο κλάδος της εστίασης κλήθηκε να διαχειριστεί αυξημένο λειτουργικό κόστος από ανατιμήσεις σε ενέργεια, πρώτες ύλες και ενοίκια. Παρά ταύτα, η καλή πορεία του 2024 οδήγησε τη διοίκηση να προτείνει τη διανομή συνολικού μερίσματος 2,75 εκατ. ευρώ στο μέτοχο.
Διαβάστε: Σημαντικές διακρίσεις για το Bite Club των everest στα Loyalty Awards
Δυναμική ανάπτυξη το 2024
Η δυναμική αυτή αποτυπώνεται στις οικονομικές καταστάσεις του Ομίλου για το 2024. Οι συστημικές πωλήσεις έφτασαν τα 341 εκατ. ευρώ και οι ενοποιημένες πωλήσεις άγγιξαν τα 265 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 10,08% σε σχέση με τα 240,7 εκατ. ευρώ περίπου του 2023. Στον τομέα της κερδοφορίας, τα EBITDA αυξήθηκαν στα 37,3 εκατ. ευρώ το 2024 από 35,4 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, τα προ φόρων κέρδη βελτιώθηκαν στα 16,3 εκατ. ευρώ από 14,2 εκατ. ευρώ, και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 12,4 εκατ. ευρώ, από 10,4 εκατ. ευρώ. Από αυτά, 11,6 εκατ. ευρώ αποδίδονται στους ιδιοκτήτες της μητρικής εταιρείας και 800 χιλ. ευρώ σε μη ελέγχουσες συμμετοχές.Η διοίκηση του Ομίλου Evergood, με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Θανάση Παπανικολάου και τον Αντιπρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Ανδρέα Τσούκαλη, προβλέπει για φέτος «περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων και της λειτουργικής κερδοφορίας μέσω της υλοποίησης του μεσομακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδίου». Ο Όμιλος επενδύει στην προϊοντική καινοτομία με την εισαγωγή νέων κατηγοριών, στην τεχνολογική αναβάθμιση και την εμπειρία του πελάτη, στη διεθνή επέκταση των σημάτων του σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή, ενισχύοντας την παρουσία του σε 11 χώρες, καθώς και στον τομέα του travel business, όπου διατηρεί ισχυρή παρουσία σε κρίσιμα σημεία συνδεδεμένα με τον τουρισμό.
Δανεισμός και Κεφάλαιο Κίνησης
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου την 31η Δεκεμβρίου 2024 ανήλθε σε 101,76 εκατ. ευρώ, με 81,69 εκατ. ευρώ να αφορούν μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις και 20,07 εκατ. ευρώ βραχυπρόθεσμες. Τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν σε 16,37 εκατ. ευρώ.Επισημαίνεται ότι το κεφάλαιο κίνησης για τον Όμιλο και την Εταιρεία είναι αρνητικό, με τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις να υπερβαίνουν τα κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία κατά 23,64 εκατ. ευρώ και 1,51 εκατ. Ευρώ αντίστοιχα. Η διοίκηση, στο πλαίσιο ενδεχόμενης ανάγκης ενίσχυσης της ρευστότητας, εξετάζει μια σειρά πρόσθετων ενεργειών, όπως η αποτελεσματική εκμετάλλευση και διακίνηση κεφαλαίων μεταξύ των εταιρειών του ομίλου, η αναθεώρηση υφιστάμενων συμφωνιών με συνεργάτες ή άλλα κατάλληλα μέτρα. Τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου αυξήθηκαν στα 75,42 εκατ. ευρώ, από 62,98 εκατ. ευρώ.
Προκλήσεις και Επί μέρους Επιδόσεις
Η διοίκηση αναγνωρίζει αρκετές προκλήσεις που επηρεάζουν το επιχειρηματικό περιβάλλον, όπως το αυξημένο λειτουργικό κόστος από ανατιμήσεις σε ενέργεια, πρώτες ύλες και ενοίκια, την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και τις πληθωριστικές πιέσεις που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά.Όσον αφορά τις επιμέρους επιδόσεις των καταστημάτων:
- Goody’s Burger House: Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος σημείωσαν αύξηση 5,2% έναντι του 2023. Το 2024, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 2 νέα franchise σημεία σε Βάρη και Τρίπολη. Συνεχίστηκε επίσης η διεθνοποίηση του σήματος με τη λειτουργία δύο franchise στην Κύπρο, δύο στη Σαουδική Αραβία και ενός στη Ρουμανία.
- Everest: Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος σημείωσαν αύξηση 6,7% έναντι του 2023. Εντός του 2024, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 15 νέα καταστήματα franchise στην Κρήτη, σε Ηράκλειο και Χανιά.
- Flocafe Espresso Room: Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος σημείωσαν αύξηση 9,4% έναντι του 2023. Το 2024, συνεχίστηκε η διεθνοποίηση του σήματος με τη λειτουργία δύο νέων καταστημάτων Flocafe Espresso Room στο Κατάρ και τριών στην Ολλανδία. Επίσης, άνοιξε ένα κατάστημα Flocafe Espresso Room εντός Ελλάδας στη Βάρη.
- La Pasteria: Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος παρέμειναν στα επίπεδα του 2023. Η La Pasteria δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά του casual dining με 16 καταστήματα στην Αττική και ένα στη Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων 6 λειτουργούν εντός malls και εμπορικών κέντρων. Εντός του 2024, άνοιξε ένα νέο κατάστημα στο Μαρούσι.
Olympic Catering: Αύξηση τζίρου, μείωση καθαρών κερδών το 2024
Η Olympic Catering, η οποία ανήκει στον όμιλο Vivartia μέσω της Evergood (η Evergood κατέχει το 99,41% των μετοχών της) , παρουσίασε αύξηση εσόδων αλλά μείωση κερδών το 2024. Η εταιρεία, που προέρχεται από την Ολυμπιακή Αεροπορία, ειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών εστίασης σε αεροπλάνα, με εγκαταστάσεις στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και παρουσία σε επτά περιφερειακά αεροδρόμια (Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Ρόδου, Μυκόνου και Σαντορίνης).Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 51,474 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 8,7% έναντι 47,328 εκατ. ευρώ το 2023. Το μεικτό κέρδος αυξήθηκε με μικρότερο ρυθμό (+4,5%) σε 19,657 εκατ. ευρώ (από 18,809 εκατ. ευρώ), καθώς το περιθώριο κέρδους υποχώρησε σε 38,18% από 39,74% το 2023.
Η κερδοφορία μειώθηκε τόσο σε επίπεδο προ φόρων όσο και μετά φόρων. Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 2,64% σε 4,002 εκατ. ευρώ, και τα κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν κατά 7,36% σε 2,766 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρει η διοίκηση, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Ηλία Νεκτάριο, το 2024 ήταν ένα έτος ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία, με αιχμή τον τουρισμό και τις ταξιδιωτικές εισπράξεις. Ωστόσο, ο κλάδος της εστίασης κλήθηκε να διαχειριστεί αυξημένο λειτουργικό κόστος από ανατιμήσεις σε ενέργεια, πρώτες ύλες και ενοίκια. Παρά ταύτα, η καλή πορεία του 2024 οδήγησε τη διοίκηση να προτείνει τη διανομή συνολικού μερίσματος 2,75 εκατ. ευρώ στο μέτοχο.