Η αντίστροφη µέτρηση για το επίσηµο άνοιγµα του εντυπωσιακού χώρου φιλοξενίας «Wyndham Residences Piraeus Marina Zeas» έχει ξεκινήσει, σηµατοδοτώντας όχι µόνο το ντεµπούτο του διεθνούς ξενοδοχειακού κολοσσού Wyndham Hotel & Resorts στον Πειραιά, αλλά και την επισφράγιση μιας νέας, υποσχόµενης τάσης για την ελληνική τουριστική αγορά: την πολυτελή, πλην οικονοµικά προσιτή διαµονή. Ακριβώς πάνω από τη Μαρίνα Ζέας, 72 πολυτελή full service διαµερίσµατα µε σύνολο 4.300 τ.µ., ετοιµάζονται να υποδεχτούν από τον Δεκέµβριο τους πρώτους επισκέπτες, σε τιµές πολύ περισσότερο από το αναµενόµενο λογικές συγκριτικά µε την ποιότητα υπηρεσιών που καλύπτουν.

Διαβάστε: Έρχεται στη Σαντορίνη η αδελφή του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, Ράντι - Τι λέει στο parapolitika.gr η Έλλη Σπυροπούλου (Εικόνες)

Το πρώτο ''Ramada Residences'' της Wyndham στην Ελλάδα την άνοιξη του 2026 στη Χαλκιδική

Πρόκειται για την πιο σηµαντική επένδυση που υλοποιείται, λίγο πριν από το τέλος του έτους, µε το συνολικό κόστος να ξεπερνά τα 25 εκατ. ευρώ, µε τη σκυτάλη να παίρνει το πρώτο «Ramada Residences» της Wyndham στην Ελλάδα - µία νέα επένδυση, που ολοκληρώνεται την άνοιξη του 2026 στη Χαλκιδική µε 150 τουριστικές κατοικίες. Κοινός παρονοµαστής των νέων αυτών κατασκευών είναι το απόλυτο κοντράστ, που µετατρέπει την πολυτελή φιλοξενία σε ένα οικονοµικά προσβάσιµο προϊόν. Με άλλα λόγια, κάτι σαν µεσαίας κατηγορίας επώνυµες κατοικίες.

wyndham_2

«Tα τελευταία χρόνια, οι ταξιδιώτες θέλουν περισσότερα στη διαµονή τους. Καλύτερη διαβίωση, επαγγελµατική διαχείριση, αναγνωρίσιµο όνοµα και ταυτόχρονα όλα αυτά να είναι οικονοµικά. Επιπλέον, εκτός από εκείνους που ανήκουν στα ανώτερα εισοδήµατα, παρατηρούµε πως πλέον και τα µεσαία εισοδήµατα αναζητούν διαµονή σε ένα µοντέλο φιλοξενίας που µπορεί να συνδυάζει τη σταθερότητα ενός διεθνούς brand µε τη λειτουργικότητα, τον σχεδιασµό και τη σχέση ποιότητας - τιµής που ζητούν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες», λέει στο «MP» των Παραπολιτικών ο Βασίλης Θεµελίδης, περιφερειακός διευθυντής Νοτίου και Ανατολικής Ευρώπης Wyndham Hotels & Resorts. Τι γίνεται όµως από την ανάποδη; Πώς µια τέτοιου είδους ανάγκη µπορεί να είναι ωφέλιµη και για τους επιχειρηµατίες - επενδυτές; «Οι επενδυτές αναζητούν επιχειρηµατικά µοντέλα µε µεγαλύτερο αγοραστικό κοινό και σταθερότητα στη ζήτηση. Εµείς, στη Wyndham, βλέπουµε την ανάπτυξη των branded residences ως µια εξελισσόµενη τάση, αλλά και ως στρατηγική κατεύθυνση», απαντά, τονίζοντας πως αυτή η µετατόπιση δεν έγινε τυχαία. Εγινε ακριβώς γιατί υπάρχει ανάγκη, συνεπώς και ζήτηση. «Οι έννοιες “προσιτό” και “ποιοτικό” δεν είναι πλέον αντικρουόµενες».

Η µεσαία τάξη που αναζητά αυτό το µοντέλο φιλοξενίας εκτιµάται ότι θα αυξηθεί κατά 150 εκατ. άτοµα µέσα στα επόµενα δύο χρόνια

Λαµβάνοντας υπόψη τις κινήσεις της Wyndham των τελευταίων ετών, αντιλαµβάνεται κανείς πως παίρνει το προβάδισµα, καθώς ήταν ο πρώτος ξενοδοχειακός όµιλος που αφουγκράστηκε τη νέα τάση, προχωρώντας σε άµεσες κατασκευές. «Μέσα από brands όπως το Wyndham ή το Ramada φέραµε το µοντέλο σε αγορές όπου η έννοια του brand στις κατοικίες ήταν ανύπαρκτη. Σήµερα, έχουµε το µεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο branded residences στην Κεντρική και Ανατολική Ασία, µε ισχυρή παρουσία σε χώρες όπως η Γεωργία και δυναµική ανάπτυξη στην Ινδία, όπου η µεσαία τάξη που αναζητά αυτό το µοντέλο εκτιµάται ότι θα αυξηθεί κατά 150 εκατ. άτοµα µέσα στα επόµενα δύο χρόνια», εξηγεί.

vassilis_themelidis__2_

Τα midscale και upper midscale branded residences αναµένεται να αυξηθούν σηµαντικά έως το 2031

Αναφερόµενος στο τελευταίο branded residences report της Graham Associates, ο Β. Θεµελίδης υπογραµµίζει πως τα midscale και upper midscale branded residences αναµένεται να αυξηθούν σηµαντικά έως το 2031, καλύπτοντας το 36% του συνολικού όγκου της αγοράς, από 25% που είναι σήµερα. Γι’ αυτό, άλλωστε, η Wyndham, µε την παρουσία της σε αναδυόµενες και ταχέως αναπτυσσόµενες αγορές, όπως η Ινδία, η Μέση Ανατολή και η Νότια Ευρώπη, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της δυναµικής. Το ερώτηµα που προκύπτει εδώ είναι πως βλέπει την Ελλάδα στον ανταγωνισµό αυτής της τάσης.

«Θεωρώ πως η Ελλάδα έχει µια ξεχωριστή θέση σε αυτό το νέο αναπτυξιακό τοπίο, όπως διαµορφώνεται στον κλάδο της φιλοξενίας. H Zeus International Hotels & Resorts µε το πρωτοποριακό “Wyndham Athens Residences” στο κέντρο της πόλης εισήγαγε την ιδέα στην ελληνική αγορά το 2019 και τώρα είναι σε εξέλιξη αρκετά νέα έργα, όπως το πρώτο “Wyndham” στον Πειραιά». Ωστόσο, όπως ο ίδιος επισηµαίνει, δεν αρκεί µόνο το όνοµα. «Η εµπιστοσύνη που εµπνέει ένα brand δεν είναι πλέον θέµα γοήτρου, αλλά λειτουργικής αξιοπιστίας», ξεκαθαρίζει, λέγοντας πως ήδη οι ταξιδιώτες δίνουν ολοένα και µεγαλύτερη βαρύτητα στην ποιότητα κατασκευής, την επαγγελµατική διαχείριση και τις αποδεδειγµένες υπηρεσίες. «Χρειάζεται καθηµερινή συνέπεια και εµπειρία διαχείρισης που να αντέχει δεκαετίες. Κι εδώ, οι ξενοδοχειακοί όµιλοι έχουν ένα πλεονέκτηµα, που δύσκολα αντιγράφεται. Χτίζουν κοινότητες, όχι απλώς ακίνητα».

Στην ουσία, τα branded residences µεσαίας κατηγορίας είναι η φυσική εξέλιξη ενός ώριµου real estate και περιβάλλοντος φιλοξενίας. «Σε καµία περίπτωση δεν είναι υποκατάστατο της πολυτέλειας. Είναι ένα άλλο προϊόν, µε διαφορετική φιλοσοφία, αλλά µε εξίσου ισχυρή αξία. Κι αν κάτι µάθαµε τα τελευταία χρόνια είναι ότι το “µέσο” δεν σηµαίνει µέτριο. Σηµαίνει ευέλικτο, σταθερό».

Δημοσιεύτηκε στο Money Pro των Παραπολιτικών