Μασούτης: Δημοσίευσε τον πρώτο απολογισμό βιώσιμης ανάπτυξης
Καινοτόμες πρακτικές ESG
Η Διαμαντής Μασούτης παρουσιάζει τον πρώτο απολογισμό βιώσιμης ανάπτυξης του κλάδου, θέτοντας νέα πρότυπα σε περιβαλλοντική διαχείριση και κοινωνική ευθύνη

Η Διαμαντής Μασούτης καταγράφει μια ιστορική επίτευξη, καθώς αναδεικνύεται ως η πρώτη εταιρεία του ελληνικού λιανεμπορίου που δημοσιεύει Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης βασισμένο στα Ευρωπαϊκά Πρότυπα Βιώσιμης Ανάπτυξης (ESRS). Η κίνηση αυτή επιβεβαιώνει τη στρατηγική δέσμευση της εταιρείας στη βιωσιμότητα, την εταιρική υπευθυνότητα και τη σύγχρονη διακυβέρνηση.
Καινοτόμες πρωτοβουλίες προσβασιμότητας από τη Μασούτης
Στον τομέα της κοινωνικής ένταξης, η Μασούτης διαφοροποιείται με το επαναστατικό πρόγραμμα MasVision. Δύο ειδικά διαμορφωμένα καταστήματα, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στην Αθήνα, προσφέρουν πρωτοποριακές λύσεις για άτομα με οπτική αναπηρία. Το πολυβραβευμένο αυτό πρόγραμμα συνδυάζει προηγμένη τεχνολογία με ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό, ενισχύοντας την αυτονομία των καταναλωτών κατά τη διαδικασία των αγορών.
Περιβαλλοντική αριστεία και κυκλική οικονομία
Η περιβαλλοντική στρατηγική της Μασούτης αποτυπώνεται σε συγκεκριμένα επιτεύγματα. Ως μοναδική εταιρεία supermarket στην Ελλάδα, έχει αποκτήσει το πιστοποιητικό Zero Waste to Landfill, επιτυγχάνοντας ποσοστό εκτροπής απορριμμάτων 93,49%. Το ποσοστό αυτό υπερβαίνει δραματικά τον εθνικό δείκτη ανακύκλωσης που ανέρχεται σε 17,3%. Παράλληλα, η εταιρεία έχει επενδύσει σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εγκαθιστώντας φωτοβολταϊκά συστήματα συνολικής ισχύος 2MW. Οι εγκαταστάσεις στη Θέρμη και το Logistics Center στο Καβαλάρι παράγουν περίπου 1,2 GW καθαρής ενέργειας ετησίως από το 2022.
Στήριξη εγχώριας παραγωγής και τοπικών παραγωγών
Η φιλοσοφία της Μασούτης περιλαμβάνει την ενεργή υποστήριξη της ελληνικής αγροδιατροφικής αλυσίδας. Μέσω συνεργασιών με εκατοντάδες τοπικούς παραγωγούς σε όλη τη χώρα, η εταιρεία ενισχύει την εγχώρια παραγωγή. Η σειρά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας "Μασούτης, από τον τόπο μας" παράγεται αποκλειστικά στην Ελλάδα, συμβάλλοντας στην ανθεκτικότητα του εγχώριου αγροδιατροφικού τομέα.
Ψηφιακός μετασχηματισμός και τεχνολογική καινοτομία
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της Μασούτης. Η εταιρεία αξιοποιεί συστήματα τεχνητής νοημοσύνης για την πρόβλεψη ζήτησης και τη βελτιστοποίηση αποθεμάτων. Το ηλεκτρονικό κατάστημα masoutis.gr εξυπηρετεί 50 πόλεις και νησιά, ενώ οι επενδύσεις σε cloud τεχνολογίες διασφαλίζουν την ασφάλεια δεδομένων. Δύο ιδιόκτητα Data Centers λειτουργούν σύμφωνα με διεθνή πρότυπα, εγγυώμενα την αδιάλειπτη λειτουργία κρίσιμων εφαρμογών σε 24/7 βάση.
Εταιρική κοινωνική ευθύνη και κοινωνικές δράσεις
Το 2024, οι δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Μασούτης ξεπέρασαν τις 680.000 ευρώ. Η εταιρεία συνεργάστηκε με περισσότερες από 35 ΜΚΟ και στήριξε πάνω από 10.000 οικογένειες μέσω του προγράμματος «Μαζί, όπου υπάρχει ανάγκη».
Χαρακτηριστικές πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν:
- Χορηγία στο πρόγραμμα UniquAll για νευροδιαφορετικά παιδιά
- Καθαρισμός του Θερμαϊκού Κόλπου
- Ώρες χωρίς ηχητικές ανακοινώσεις για νευροδιαφορετικά άτομα
- Ίδρυση έδρας Μικρασιατικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Ισότητα φύλων και εργασιακό περιβάλλον
Η Μασούτης απασχολεί 10.720 εργαζόμενους και διακρίνεται για τις πολιτικές ισότητας. Το 52% των θέσεων ευθύνης στα καταστήματα κατέχουν γυναίκες, έναντι 34,8% του εθνικού μέσου όρου. Στις διοικητικές θέσεις, το ποσοστό φτάνει το 25% Οι πολιτικές ίσης αμοιβής και προώθησης της ισότητας ευκαιριών συμβάλλουν στη μείωση του χάσματος απασχόλησης μεταξύ των φύλων, δημιουργώντας ισορροπημένο εργασιακό περιβάλλον.
Δήλωση ηγεσίας για το μέλλον της βιωσιμότητας
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Γιάννης Μασούτης τόνισε: «Η βιωσιμότητα αποτελεί συνειδητή επιλογή ηγεσίας και αναπόσπαστο στοιχείο της επιχειρηματικής στρατηγικής μας. Επενδύουμε συνεχώς στην καινοτομία, την περιβαλλοντική προστασία και την ενδυνάμωση των ανθρώπων μας, διαμορφώνοντας τις εξελίξεις στον ελληνικό κλάδο supermarket». Η δημοσίευση του πρώτου απολογισμού βιώσιμης ανάπτυξης της Μασούτης έρχεται σε κρίσιμη χρονική στιγμή για την Ελλάδα, όπου καταγράφεται πρόοδος αλλά και προκλήσεις στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Η εταιρεία όχι μόνο ευθυγραμμίζεται αλλά υπερβαίνει τους εθνικούς δείκτες, επιβεβαιώνοντας τον πρωτοπόρο ρόλο της στο ελληνικό λιανεμπόριο.